22 Reacties

vor 4 Jahren

Hier zou ik mee uitkijken is niet altijd zo onschuldig als het lijkt. Wanneer je geen medisch klachten hebt zou ik dit niet zomaar doen. Werk zelf in de zorg vandaar mijn reactie.

vor 4 Jahren

Ik heb het moeten doen vanwege een medische indicatie. Zonder indicatie is het wel erg vreemd! Denk ook dat alleen de gynaecoloog dat zou moeten kunnen bepalen. Als je twijfelt zou ik daar om advies vragen.

vor 4 Jahren

Ik ga er ook mee starten met 11 weken. Maar ik loop onder medisch traject in vumc

vor 4 Jahren

Ik heb een bloedstollingsprobleem.. maar ik mag tijdens de zwangerschap geen aspirine slikken. Ik slikte tijdens mijn traject 100 mg asaflow. Vanaf de punctie overgegaan op trombose spuiten.

vor 4 Jahren

Ik wordt straks door de vk doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm ascal. Ons zoontje was dysmatuur. Slechte placenta met veel infarcten... Ik krijg hier nog informatie over wat de voordelen/nadelen hiervan zijn, maar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen.

vor 4 Jahren

Heeft ze je ook verteld wat je bloeddruk nu was? Als die indicatie geeft dat er mogelijkerwijs problemen op komst zijn, dan kan ik me er iets bij voorstellen.. maar zonder medische redenen zou ik het persoonlijk in heroverweging nemen of advies vragen aan een gynaecoloog bijvoorbeeld. Hoeveel weken ben je nu trouwens? Ik weet niet hoelang je zwanger bent, maar zover ik weet wordt tot 12 weken zwangerschap het gebruik van aspirine (ook in lage dosis) afgeraden. Er kleven volgens mij ook nadelige effecten aan het gebruik van aspirine tijdens een zwangerschap (dat blijkt ook wel uit bovenstaande) Daarnaast staat dan wel dat het bewezen effectief kan zijn bij mensen zwangere vrouwen die een hoge bloeddruk hebben en bijvoorbeeld risico lopen op zwangerschapsvergiftiging. Kun je geen contact opnemen met je VK morgen om meer duidelijkheid te krijgen waarom zij wilt dat je hiermee begint?

vor 4 Jahren

Reactie op loulou87

Ik wordt straks door de vk doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm ascal. Ons ...
Ik heb in mijn 2e zwangerschap ascal gebruikt ivm ernstige zwangerschapsvergiftiging (Hellp syndroom en eclampsie) in mijn eerste zwangerschap waardoor mijn zoontje prematuur is geboren. Mijn ervaring met ascal is goed omdat ik in mijn tweede zwangerschap nergens last van had. Ik denk dat ik nu bij mijn derde zwangerschap ook weer ascal moet gaan gebruiken.

vor 4 Jahren

Je kan ook even contact opnemen met de huisarts als je meer duidelijkheid wilt. Dat is wat laagdrempeliger dan de gynaecoloog en die kan mocht dat nodig zijn eventueel overleggen met de gynaecoloog.

vor 4 Jahren

Omdat ik een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging heb moet ik vanaf week 10 ook starten met kinderaspirine. Dit verkleint de kans op een verhoogde bloeddruk en eiwitten in je urine wat wijst op een verminderde nierfunctie. Volgens de gynaecoloog een heel mild medicijn zonder bijwerkingen. En anders vast altijd beter dan een zwangerschapsvergiftiging :-)

vor 4 Jahren

Ik zit zelf ook aan de Acetylsalicylzuur vanwege eerste zwangerschap pre-eclampsie. Hierna 2 zwangerschappen gehad en preventief dit gebruikt met 2 gezonde kindjes als resultaat en geen hoge bloeddruk. Tijdens deze zwangerschap ook weer., maar dit keer zo eng vreselijk duizelig na inname. Maandag toch weer even bellen.

vor 4 Jahren

Ik moet er over gaan nadenken omdat mijn BMI net op de grens zit.

vor 4 Jahren

Ik zou oppassen met aspirine! Een natuurlijk middel om de bloeddruk te verlagen in magnesium. Bijvoorbeeld magnesium bysglycinaat. Ook maak zo veel mogelijk vers en eet veeeel groenten. Suikers/snelle koolhydraten verhogen ook de bloeddruk. En koop keltisch zeezout in plaats van gewoon keukenzout.

vor 4 Jahren

Ik gebruik aspirine. Ben nu zwanger vanuit een ivf traject en het ziekenhuis in gent heeft dit gegeven in het kader van baat het niet schaadt het niet. De theorie is dat het doordat het bloedverdunnerd effect heeft de innesteling en doorbloedong beter verloopt. Er is echter geen empirisch bewijs( aan de andere kant ben ik nog nooit zwanger geweest in de afgelopen 8 jaar en nu bij 1e terugplaatsing met aspirine gelijk zwanger). Ik zou het zwker even overleggen met een gynaecoloog. Ik mag er met 12 weken zwangerschap mee stoppen

vor 4 Jahren

Ik heb aspirine en calciumtabletten voorgeschreven gekregen. Maar dit komt omdat mijn vorige zwangerschap ons kindje is geboren met 27wkn en dysmatuur. En hierdoor na 2 dagen ook overleden is. Waarschijnlijk placenta inefficiëntie. Dus nu uit voorzorg deze tabletten slikken. Lijkt me raar als je ze voorgeschreven krijgt zonder medische indicatie...

vor 4 Jahren

Ik ben vandaag gebeld door verloskundige zij hadden in een overleg met de gynaecoloog besproken dat het beter is als ik aspirines in ga nemen tegen een hoge bloeddruk. Volgende week heb ik hierover een telefonisch consult met de gynaecoloog. De reden is dat ik met mijn 1e zwangerschap (2014) een te hoge bloeddruk kreeg en eiwitten in de urine.

vor 4 Jahren

Ik moet vanaf week 13 ook starten met askal? (Aspirine) 2 tabletten in de avond, inderdaad voor een betere doorbloeding van de placenta (stil geboren zoontje met 26 weken door niet goed doorbloede placenta, en dochter met 33 weken door placenta) Ben nu 10.3 weken en heb morgen telefonisch consult omdat mijn bloeddruk erg hoog was. Helpt aspirine daar ook tegen dan??

vor 4 Jahren

Ik moet vanaf week 13 ook starten met askal? (Aspirine) 2 tabletten in de a ...
Mijn verloskundige zei dat aspirine de bloedvaten verwijdt waardoor de hoge bloeddruk af neemt

vor 4 Jahren

Reactie op Natasz

Mijn verloskundige zei dat aspirine de bloedvaten verwijdt waardoor de hoge ...
Ah dank je wel voor je antwoord :)

vor 4 Jahren

Ik kreeg het op medische indicatie (Zwangerschapsvergiftiging in 1e Zwangerschap) en geen nadelen van ervaren

vor 4 Jahren

Ze hebben toch gezegd dat je in de periode van corona beter aspirine kan vermijden en alleen paracetamol kan innemen?