4 Reacties

3 maanden geleden
Heb je deze zorgen al aangekaart op school? Soms is het goed om het gesprek erover aan te gaan. Misschien zorgt het voor verbetering? Zo niet, kun je altijd nog verder kijken.
Het is een hele verandering voor je dochter om opeens naar school te gaan. Als er dan ook nog 3 verschillende juffen zijn, heeft het tijd nodig om te wennen. Als je haar nu dan ook nog eens van school laat wisselen, moet ze daar weer opnieuw wennen….
Maar deze opsomming zou ik mij ook zorgen om maken. Maar ik zou zeker een gesprek aanknopen en dan verder zien.

3 maanden geleden
Dat stukje poep ongelukjes zijn hier heel herkenbaar. Ook sinds ze naar school ging ze vondt het heel spannend om op school naar de wc te gaan en durfde ook bijna niks te zeggen tegen de juf. Zo durfde ze dus ook niet te zeggen dat ze moest poepen of om hulp te vragen. Wij hebben toen geoefend met zelf afvegen en vaak herhaald dat als ze niet prettig vindt dat juf haar helpt ze het ook echt gewoon zelf mag doen. Dat gaat nu gelukkig heel goed. Merkte echt aan haar dat dit de periode van wennen was met alle spanningen van Sint Maarten sinterklaas en kerst was.
Als ze inderdaad aangeeft dat andere kindjes haar plagen/pesten zou ik dat zeker aangeven bij de juf. Dan kunnen ze er extra op letten.

2 maanden geleden
Ik zie het als juf en als moeder van net naar schoolgaande kindje ook. Best spannend zo’n school waar je zelf naar de wc moet (kdv worden kinderen geholpen). Sowieso is de groep veel groter dus meer prikkels en nu moeten ze meer dan kdv.
Qua eten mag je de juffen best vragen of ze even willen opletten. Bij mijn dochter was het ook. Die at dus gerust een half uur en dan nog niet op. Ook te veel prikkels nog wrs. Maar
Drinken moet gewoon op vind ik dus mogen zij best op letten, doe ik als juf ook. Maar dan moet je het soms wel aankaarten, want ze kunnen niet alles in de gaten houden.
Houd het luchtig en geef aan dat ze maar weinig drinkt en of ze het in de gaten houden. En houd ze gerust af en toe een dagje thuis als het nog te veel is. Dat is doodnormaal. n