8 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben heel langzaam aan afgebouwd zoals de moeders hieronder ook genoemd hebben. Steeds 1 fles erbij en dus 1 borstvoeding minder.
Ben begonnen met de laatste avond fles, zodat ik op tijd naar bed kon en nog wel de nachtvoeding kon geven. Cb gaf ook aan als eerste de voeding te stoppen die je het minst fijn vindt. Wanneer je meer flessen gaat aanbieden en minder de borst moet je er wel voor zorgen dat je het eerlijk verdeelt.
Persoonlijk heb ik alleen bij de eerste borstvoeding die eraf ging wat gespannen borsten (stuwing) gehad en de andere voedingen niet. Behalve nu ik helemaal gestopt ben sinds 2 dagen gespannen borsten .
5 jaar geleden
Ik heb zelfde schema aangehouden als hierboven staat en ben met de kunstvoeding van de kruidvat eigen merk gestart. Dit is heel goed gegaan en inmiddels al een tijdje geheel kv. Sinds mijn zoontje kv heeft slaapt hij ook van 2300 tot 7/8 uur :)
5 jaar geleden
Heb 2 x afgebouwd en allebei op dezelfde manier (dochter na een aantal maanden, deze keer na een week of 7) Heb telkens 1 voeding vervangen voor kunstvoeding. Eij gebruiken nutrilon. Dit een aantal dagen tot een week per voeding gedaan. Wanneer ik merkte dat mijn borsten niet meer gingen stuwen of vollopen rond dat tijdstip ging ik over op de volgende voeding. Wat wel belangrijk is is om dan niet gelijk de voeding erna of ervoor af te bouwen maar eerst om en om omdat je borsten anders wel heel lang op spanning moeten staan 🤤 dus stel je geeft 6 keer bv, dan begin je met voeding 1 afbouwen, hierna doe je voeding 3 , dan voeding 5 en dan kom je wel op het punt dat je meer uren er tussen krijgt want dan zijn er niet meer zoveel over natuurlijk maar als je het rustig aan doet moet dit goed gaan. Zelf ben ik bijna klaar met afbouwen, kolf sochtends en savonds nog heel kort. Kan nu helaas niet live voeden dus vandaar kolven, heel gedoe met spruw, kloven etc etc haha. Merk wel dat ik deze laatste 2 momenten lastiger kan afbouwen als destijds bij mij dochter, weet niet of dit komt doordat ik nu kolf maar goed geeft niet. Hoop dat het verhaal duidelijk is 😊
5 jaar geleden
Ik ging afbouwen omdat ik te weinig productie had. Op dat moment kreeg mn zoontje nog 7 voedingen. Toen ik twee voedingen had vervangen door de fles (in 2 dagen) merkte ik dat de andere voedingen nog slechter gingen omdat de productie nog verder terug liep. Toen ben ik in 1x compleet overgegaan op kunstvoeding. Daarna in 2 dagen, 3x gekolfd en nog 3 dagen wat lichte stuwing gehad en toen was het klaar
5 jaar geleden
Ik was ook begonnen met afbouwen en wilde als eerste de voeding van ongeveer 19 uur vervangen. Sommige dagen laat hij het toe, maar drinkt dan niet veel. Sommige dagen weigert hij echt en drinkt dan wel uit de borst...
Vanaf morgen maar eens proberen om een andere voeding te vervangen. Denk dat hij bij de voeding van 19 uur te moe is aangezien hij dan vaak al even wakker is.
5 jaar geleden
Ik begin vanaf deze maand met afbouwen 1 week lang de voeding om 12:00 uur niet geven en de volgende week lang de voeding om 15:00 niet geven tot dat je borsten geen melk meer produceren.