34 Reacties

5 jaar geleden

Hi, ik vind het juist leuk om af te spreken met vriendinnen/familie omdat ik de dagen nogal lang vindt en mij soms best een beetje eenzaam voel. Nu ik bijna 40 weken ben, ga ik niet meer echt ergens naar toe maar komen vriendinnen bij mij thuis voor een bakje koffie enzo. Iedereen op z'n eigen manier toch? Kan me ook goed voorstellen dat je graag je eigen ding alleen doet nu!

5 jaar geleden

Ik herken het wel hoor, heb ook weinig zin om dingen af te spreken ! Laat mij maar lekker in mn eigen schulpje een beetje rommelen in de babykamer en lekker mn rust nemen haha. Hoort volgens zeggen ook een beetje bij de nesteldrang! Lekker aan toegeven, dat horen anderen ook maar te begrijpen 😌

5 jaar geleden

Hoi, ik herken het zeker. Van te voren dacht ik nog van alles te willen gaan doen. Maar als je dan eenmaal verlof hebt vind je het heerlijk om op jezelf te zijn in huis. Ik had dit bij de eerste ook, kon me tijden lang vermaken met Netflix op de bank. Douchen wanneer ik er zin in had. Keer een wasje draaien, beetje het huishouden in etappes doen. Heerlijk!! Nu bij de tweede net zo, alleen dan zonder Netflix vanwege drukke peuter, maar verder ook lekker doen waar ik zelf zin in heb, en dat is dus ook voornamelijk op mezelf zijn! En ben normaal gesproken wel echt een mensenmens die slecht alleen kan zijn, geen einzelgänger zegmaar 😁

5 jaar geleden

Ik spreek helemaal met niemand af eigenlijk.. mede door Corona, ik wil in het ziekenhuis bevallen en graag met mijn man en schoonmoeder, wil niet het risico lopen dat dit niet op deze manier door kan gaan door mijn eigen fout, hiernaast heb ik er op het moment ook geen behoefte aan, doe nu alles in huis op mijn gemakje en wanneer ik wil slapen doe ik even een dutje, wanneer ik iets anders wil doe ik dat, gelukkig heeft mijn omgeving er begrip voor 😊
Niks meer met vriendinnen want daar heb ik geen behoefte aan maar wel gewoon met mijn vriend leuke dingen doen zoals een film of een spelletje, hij werkt wel 5 dagen en ook nog is in de horeca dus altijd pas rond 11 uur klaar wat ik echt niet leuk vind... daarnet heb ik 3 uur lang een spelletje met me moeder en tante gespeeld dat is ook wel echt leuk. Meer behoefte aan familie 😁 merk wel dat dat behoorlijk zwaar is want ik ben 39 weken zwanger nu

5 jaar geleden

Ben wel wat meer thuis dan normaal, maar spreek nog zeker wel af. Ik ga naar de bios met m'n vriend en af en toe uit eten. En morgen toevallig met vriendinnen uit eten maar zat wel 5 dagen thuis waarvan 1x wel een vriendin by my thuis was op visite.

5 jaar geleden

Ik heb die behoefte ook niet echt. Heb de 1e twee weken nog afgesproken met 3 vriendinnen. Daarna had ik ook geen zin meer in afspraken. Ik ben nu bijna 39 weken en vind het wel prima. Blij dat ik niks "moet" en als ik me echt verveel bel ik mijn moeder 😊

5 jaar geleden

De aankomende week spreek ik nog met ze af ben nu 35+4 en daarna is het zen mode on 😋

5 jaar geleden

Heb deze week nog een poging tot een shopnamiddag gedaan maar dat lukte toch niet meer, we zijn dan maar iets gaan eten 😏 vanaf nu zijn de vriendinnen welkom bij mij thuis maar ik beperk mijn verplaatsingen! Ben met mijn moeder alles aan het poetsen en dus moet ik ook nog op tijd eens met mijn pootjes omhoog zitten 😁

5 jaar geleden

Ik heb nog een eet date staan en een avondje bios, maar dat is alles. Daarna wil ik ook niet echt vaste afspraken meer maken. Je weet namelijk nooit wanneer de kleine komt en ik wil er dan niet bij na hoeven denken van sh*t, ik moet die en die afspraak nog afzeggen. Nee, na die twee dingen mogen ze best eens langs komen bij mij thuis, maar ik zelf verlaat t huis dan niet lang als t niet hoeft zeg maar :)

5 jaar geleden

Ik vind het heerlijk om lekker thuis te rommelen, series te kijken met de kat op de bank, eten te koken voor 's avonds. Heb, mede door Corona, geen zin om af te spreken. Achja, nesteldrang ofzo😁

5 jaar geleden

Ik had wel afgesproken om dingen te gaan doen tijdens mijn verlof. Maar nu het zo ver is merk ik dat ik er eigenlijk geen behoefte aan heb en ben blij dat ik dit ook gewoon kan aangeven. Wel heb ik heel veel behoefte om mijn vader, moeder, zus en haar kinderen te zien. Vaak bij mijn ouders thuis en dat is toch ook nog steeds een beetje mijn thuis

5 jaar geleden

Jaa heel normaal denk ik. Sowieso nu met corona. Maar los daarvan is het een periode van rust en nesting. Lekker voorbereiden op je baby! Ik word nu ook heel gelukkig van alles klaarmaken in huis en rust pakken. Toevallig gisteren wel met een vriendin koffie gaan drinken buiten de deur. We zouden eigenlijk gewoon thuis afspreken, maar hadden de date een dag verplaatst, waardoor onze kids allebei op de opvang zaten. Dus ook wel heel bewust benoemd dat dit waarschijnlijk voorlopig e laatste keer was en lekker alleen met elkaar. Normaal onze lieve peuters erbij, maar dan zit je niet echt rusitg en ben je steeds met ze bezig. Dan vind ik thuis veel fijner, genoeg speelgoed en ruimte!

5 jaar geleden

Ik heb m'n eerste week verlof erop zitten, 3 afspraken met vriendinnen en een weekend weg (in Nederland) met familie. Vind het heerlijk om de tijd te hebben om leuke dingen te doen. Komende weken ook nog regelmatig afspraken staan, tot week 39. Ik heb (nog) geen behoefte aan alleen thuis zitten. Maar vooral lekker doen waar jij zin in hebt en je goed bij voelt. Het is jouw verlof!

5 jaar geleden

Soms als ik zijn heb spreek ik af. En heb ik geen zin dan niet. Zou niet fair zijn als je vrienden daar een probleem van zouden maken. Lekker doen wat je zelf wilt doen. De laatste loodjes zijn al zwaar genoeg....

5 jaar geleden

Vooral doen wat je zelf lekker vind! Ik vind het ook heerlijk, lekker die rust te pakken die ik nodig heb. In t weekend af en toe is naar ouders/schoonouders. Voor de rest doe ik ook echt lekker niks😄

5 jaar geleden

Schijnt heel normaal te zijn. Meer in je eigen cocon terugtrekken. Hoort bij het nestelen.

5 jaar geleden

Ik had wel het gevoel dat iedereen nog even langs moest en wilde komen nu ik nog zwanger ben. Dus dat hebben we de afgelopen tijd over ons heen laten komen. Nu hebben wel alles en iedereen "gehad"! Maar goed, wij zijn ook wat meer een kluizenaar achtig stel die niet zozeer wekelijks allemaal vrienden over de vloer willen krijgen, dus dit is voor ons al een hele prestatie 😁 en zeker in het begin met corona hebben we al helemaal met niemand afgesproken dus mensen wilden écht komen nu! Voor nu eindelijk even niets,.dat geeft wel rust in je hoofd moet ik zeggen. Nog even tuttelen in huis, ben bezig met echofoto's inplakken en een zwangerschapsboekje maken, en natuurlijk lezen en ontspanning (voor mij is dat een computerspelletje spelen haha). En straks na de bevalling....mag je wéér iedereen over de vloer krijgen 🤣 moet er niet aan denken. Maar goed, de tweede coronagolf is een feit dus dan zijn wij ook huiveriger voor kraambezoek.

5 jaar geleden

Zelf heb ik niet heel veel vriendinnen dus ik heb dat probleem niet echt, maar ik merk juist dat ik graag met anderen wil afspreken omdat ik al even thuis zit. Die aantal die ik heb die zijn vaak druk met werk enz dus hebben vaak geen tijd.. Maar kan wel begrijpen dat je niet steeds afspraken wil inplannen en doen omdat je niet vtv kan weten hoe je je voelt. Of dat je moe bent o.i.d dus wel jammer dat ze daar niet echt begrip voor kunnen opbrengen. Maar je moet doen wat voor jou goed voelt, jij bent baas over jezelf..

5 jaar geleden

Zelf heb ik niet heel veel vriendinnen dus ik heb dat probleem niet echt, m ...
Hier ook hetzelfde. Heb een handjevol goede vriendinnen die zelf allemaal erg druk zijn. Terwijl ik juist wat mensen om Me heen nodig heb... beetje saai! Maar ik probeer me maar te vermaken met andere dingen. 😃