Hoi allemaal,
Mijn zoon (bijna 2) heeft een gruwelijke hekel aan zetpillen, eigenlijk altijd al gehad.
Een en al weerstand als hij er eentje moet, helemaal in paniek en daarna alleen maar ‘poepoe au’ en aan z’n billen zitten.
Nu zag ik dat er alternatieven zijn in de vorm van drankjes en kauwtabletten.
Iemand daar ervaring mee?
Ja onze dochter had neurofen vloeibaar toen ze geopereerd werd aan haar heupen. Werkte wel goed bij haar. Gaat op gewicht. Mag je alleen niet te lang gebruiken, maar een paar dagen
Mijn zoontje heeft er een hekel aan door het vele ziek zijn, oorontstekingen etc. Ik gebruik al vanaf 6 maanden sinaspril, die is gewoon vloeibare pcm en geen gevecht/gedoe meer met zetpillen 🤞🏼
Bedenk me nu dat ik overgestapt ben met de vitamine naar kauwtabletten, omdat vloeibaar een drama was. Ik heb toen ook geen vloeibare pcm geprobeerd...iets met wrs ook drama.
Heeel veel vaseline op doen voor je hem inbrengt. Neurofen is nu weer een andere soort pijnstiller ( hoort tot de NSAIDS) en wordt op een andere manier afgebroken/ kunnen ook schadelijker zijn en zouden echt minder vaak gebruikt moeten worden
Heeel veel vaseline op doen voor je hem inbrengt. Neurofen is nu weer een a ...
Kregen wij speciaal voorgeschreven naast paracetamol (in België) bij verdenking van breukje in teen. Dus zou dat inderdaad niet als alternatief gebruiken nee. Werkte wel goed trouwens 😉
De werktijd bij een zetpil en vloeistof is hetzelfde. (PCM 6u, nurofen 8u). In België word zelfs eerder siroop aangeraden dan een zitpil, aangezien je dat beter kan doseren.