38 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou het persoonlijk nooit aanschaffen. Wat als je het hartje een paar keer niet hoort denk dat je als vrouw zijnde heel overstuur kan raken. Het is niet zo dat je 24/7 bij je vk terecht kan als je even onzer bent over het hartje.

4 jaar geleden

Ik zou het persoonlijk nooit aanschaffen. Wat als je het hartje een paar ke ...
Ik begrijp je redenatie, gelukkig kan ik hier wel letterlijk 24/7 terecht door voorgaande zwangerschappen. Het zal voor iedereen anders zijn, maar ik ben echt heel blij dat km m heb en heb er ook echt wat aan. 😊

4 jaar geleden

Nou ik heb m binnen maar kan nog niks vinden zal wel wat vroeg zijn met 7 weken donderdag neem k m mee naar de verloskundige

4 jaar geleden

Mijn VK luistert tot de 12 weken sowieso niet naar het hartje omdat niet is bewezen dat dit onschadelijk voor het kindje is. Lees ook dat het voor de 12 weken overal wordt afgeraden. Snap wel dat het je rust kan geven 😊

4 jaar geleden

Reactie op AukjeL

Mijn VK luistert tot de 12 weken sowieso niet naar het hartje omdat niet is ...
Hier hetzelfde. Het wordt tot een bepaald aantal weken bewust afgeraden en zelfs in het ziekenhuis niet gedaan. De golven zijn nog te sterk in het begin. Pas in een later stadium is dit wel verantwoord. Het verbaast me dat iedereen hier zo laconiek mee omgaat als je alle risico’s probeert te vermijden.

4 jaar geleden

Reactie op AukjeL

Mijn VK luistert tot de 12 weken sowieso niet naar het hartje omdat niet is ...
Kan je me hier wat meer over uitleggen? Heb maandag 16 maart me eerste echo afspraak bij de vk dan ben ik 9 weken zwanger en ze gaat naar het hartje luisteren (als alles goed gaat natuurlijk). Denk dat de vk toch wel weet wat wel of niet goed is voor de baby? Of gaat elke vk anders te werk..

4 jaar geleden

Kan je me hier wat meer over uitleggen? Heb maandag 16 maart me eerste echo ...
"Een doptone wordt vaak pas gebruikt vanaf de 12de week van de zwangerschap. Voor die tijd is je baby nog vol in ontwikkeling. Alle belangrijke organen en de hersenen worden in deze eerste periode aangelegd. Omdat een doppler geluidsgolven uitzendt en het niet bekend is welk effect deze geluidsgolven kunnen hebben op je baby, wordt een doptone niet gebruikt in deze kwetsbare periode." Dit staat op de site. Google maar eens op "hartslag baby luisteren schadelijk". Een verloskundige is getraind en kan in een korte tijd een goede hartslag vinden waardoor eventuele schade beperkt wordt. Zelfs na de 12 a 13 weken mag je maar 1x per week 1 minuut luisteren. Mocht je de hartslag dan niet kunnen vinden, raak je nog meer gestresst terwijl er misschien niks aan de hand is.

4 jaar geleden

Reactie op AukjeL

"Een doptone wordt vaak pas gebruikt vanaf de 12de week van de zwangerschap ...
Dit wist ik helemaal niet, ga dit wel aankaarten bij de vk en aankijken of het wel verstandig is dan. Goed om dit te weten, dankje! 👍🏻

4 jaar geleden

Dit wist ik helemaal niet, ga dit wel aankaarten bij de vk en aankijken of ...
Mijn verloskundige kon wel de hartslag in beeld brengen, alleen laten ze hem dan enkel zien en niet horen. Zelfde geruststelling, beter voor de kleine 😊

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Mijn verloskundige kon wel de hartslag in beeld brengen, alleen laten ze he ...
Thanks voor de tip! Ga dit allemaal bespreken. ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Mijn verloskundige kon wel de hartslag in beeld brengen, alleen laten ze he ...
Ik kon met 8 weken ook heel mooi een hartslag zien! Dat geeft inderdaad dezelfde geruststelling 😊

4 jaar geleden

Gisteren op 7+3 lieten ze tijdens de echo plots het hartje horen.. ik had dit totaal niet verwacht aangezien ik al vaker heb gelezen dat ze dit normaal niet doen zo vroeg.. Kan een doppler dan wel kwaad? Die machines van de gynaecoloog zijn toch veel sterker of vergis ik mij?...

4 jaar geleden

Mijn verloskundige zei vandaag dat het gebruik ervan veilig is vanaf 16 weken niet vroegtijdig doordat het het hartje opwarmt.

4 jaar geleden

Ik had gisteren de termijn echo en de VK liet ook maar een paar seconden horen hoe de hartslag klonk. Ze gaf hierbij inderdaad aan dat de sterke geluidsgolven van de doppler (omdat hij ook uitzend op 1 lokale plek) nog schadelijk kan zijn voor de baby en dat ze het daarom maar 1x heel kort doen. Vanaf 16 weken is het volgens mij wat minder heftig voor de baby en luisteren ze elke controle naar het hartje, maar ook maar kort gaf ze aan. Hoe geruststellend de angelsound dus ook kan zijn zou ik er, goed bedoeld, toch echt wel mee oppassen of er advies over vragen aan je VK!

4 jaar geleden

Wat een verschillende adviezen ik had het gevraagd en ze vertelde dat het geen kwaad kon alleen dat je de hartslag pas op zijn vroegst na de 12 weken kan horen. En dat veel vrouwen hun eigen hartslag vinden ipv die van de baby. Toevallig was ik gisteren ook in het ziekenhuis voor een onderzoek waar ik aan mee deed. Daar werd de hartslag opgemeten die door de toevoer naar de baarmoeder gaan en dus links en rechts richting je liezen zitten. Gisteren nieuwsgierig en geoefend met de doppler. Eerst mijn eigen hartslag was ook nog best lastig met grote borsten ik moest helemaal onder mijn borst in porren. Daarna bij de buik geluisterd en toen vond ik inderdaad zowel links als rechts die slagaders die op hetzelfde ritme sloegen als mijn hart alleen is het geluid ietsje anders. Als ik niet had geweten van die 2 aders was ik overtuigd geweest dat ik de baby hoorde. Hartslag van de baby nog niet kunnen vinden. Met 12 weken ga ik nog eens proberen ik wou nu alleen weten wat je allemaal van jezelf hoort zodat ik straks niet helemaal verliefd naar mijn eigen hartslag ben aan het luisteren 😂

4 jaar geleden

Reactie op Kas97

Gisteren op 7+3 lieten ze tijdens de echo plots het hartje horen.. ik had d ...
Dit doen ze alleen enkele seconde, dat zei mijn vk

4 jaar geleden

Reactie op Nieske

Wat een verschillende adviezen ik had het gevraagd en ze vertelde dat het g ...
Toevallig bij next R generation ? ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Suusjuh1996

Toevallig bij next R generation ? ☺️
Nee gewoon bij het UMC maastricht onderzoek naar bepaalde ontwikkelingen bij baby's die middels het ivf traject verwekt worden.