8 Reacties

één jaar geleden

Ik herken dit mega erg Bij ons wil onze dochter ( bijna 3 ) niet meer in haar kamer slapen, deur moet open blijven, en dood en doodsbang als wij naar beneden gaan. Dan komt ze echt alsof ze vermoord word naar de trap rennen. Wij weten ook echt niet meer wat we ermee moeten doen. Ik hoop ook dat het minder word aangezien ik in Maart ook mn 2e verwacht. Kan dit er dan echt nie bij hebben

één jaar geleden

Een speen of knuffel kan veel veiligheid bieden dus wellicht mist hij dit? Onze oudste dochter heeft haar spenen nog steeds aan haar knuffels zitten maar ik heb de speen wel afgeknipt. Deze mag er ook echt nog niet af.. probeer het al een jaar🤣 (volgende week wordt ze 3). Ze doet er verder niks mee dus we vinden het ook wel prima dat ze er aan zitten.. ik weet niet of je de speen nog hebt maar misschien is het een optie

één jaar geleden

Toevallig hier dezelfde situatie! Zoontje ook bijna 3. Voorheen was hij het liefst in z’n bedje. Sliep als de beste. Sinds vorige week ineens bang om ‘s avonds te gaan slapen. En nu ook met z’n middagslaapje! Geen tips dus helaas. Hoop dat het een fase is. Schijnt wel dat dit hij de (laatste) slaap regressie kan passen.

één jaar geleden

Hier moet sinds we terug zijn van vakantie (kamperen) opeens het licht van de overloop aan. Anders is het te donker. Tot gisteravond was dit prima. Maar toen werd ze laat in de avond wakker (mijn man lag al op bed en had licht uitgedaan, aangezien wij met de deur open slapen…) Paniek! Wilde niet meer slapen. Uiteindelijk bij ons in bed beland, zij heerlijk geslapen - wij niet 🤦🏻‍♀️ Vandaag nachtlampje gekocht, met de hoop op een betere nacht… We gaan het zien!

één jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Hier moet sinds we terug zijn van vakantie (kamperen) opeens het licht van ...
Het werkte! Hopelijk blijft dit zo… 🤞🏼

één jaar geleden

Wij moeten nog steeds (al bijna 2 weken) bij hem blijven tot hij in slaap valt… wat hij nog nooit eerder in zijn leven nodig had. Wat we wel proberen (online gelezen) is af en toe de kamer uitgaan, om zogezegd tanden te poetsen of naar toilet te gaan, en dit stelselmatig verlengen. Zo is het al enkele keren gelukt om hem alleen in slaap te doen vallen. Maar nog steeds wordt hij (in het beste geval in de ochtend, maar ook soms midden in de nacht) angstig wakker en rent naar de schakelaar en doet het licht aan. Tegen de ochtend eindigt hij dus toch vaak in ons bed… Hopelijk gaat deze fase over, misschien wanneer school terug begint.

één jaar geleden

Hier was dat ook bij speen wegnemen. Net of hij veiligheid even kwijt is en nieuwe moet vinden. Werd na 1 week minder, en na tijdje helemaal weg

één jaar geleden

Onze zoon heeft dit eigenlijk sinds hij over is naar zijn 'grote" bed. Ik zou zeggen dat ik de ultieme tip had. Bij ons is niet het in slaap vallen maar het soorslapen voornamelijk. Vanaf eeb uurbof 0.00 komt hij er ieder uur uit. Laat zich dan wel terug sturen om een uur later weer teerug te komen. Helaas duurt dit bij ons al een aantal maanden. Heb hulp gevraagd bij CJG maar het advies hier was voornamelijk het is een fase. Gaat wel over. Wel kregen we de tip om niet te veel mee te gaan in het " ik ben bang". Maar dit vooral proberen te ontkrachten. Er is niks om bamg voor te zijn er is niks aan de hand. Mijn zoontje gebruikte dit op een gegeven moment als excuus.