10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje had dat ook een paar keer, papa is dan mee gaan douche met haar op de schoot of omgekeerd, ook hebben we een poppetje die ook meegewassen kan worden, zo wassen we ook de poppetje mee met haar. Nu vind ze het terug weer leuk. Is niet prettig weet ik maar ik denk dat het een fase is🤞❤️🥰

2 jaar geleden

Onze dochter krijst als ze onder de douche gezet wordt of als de douchestraal aangezet wordt. We hebben een groot bad maar dit vond ze ook niet tof. Ze gaat nu in een speciekuip, te koop voor een paar euro bij de bouwmarkt, in bad. Die zetten we wel in het grote bad. Maar zou je ook onder de douche kunnen vullen. Wel water. Maar ook geborgenheid denk ik.

2 jaar geleden

Onze dochter was ook echt heel bang geworden voor water toen ze na 3 maanden een gipsbroek weer in bad mocht. Gillen, schreeuwen, huilen echt blinde paniek. In het begin kwamen we niet verder dan 1 tot 2 minuten. Ik heb toen muziek aangezet waarvan ik weet dat je dat leuk vind. En met speelgoed wat ze echt heel leuk vind. Rustig tegen haar blijven praten. En ook alleen in bad gaan zitten en met haar speelgoed spelen terwijl zij toekeek. En dit heeft een weekje geduurd. Succes!

2 jaar geleden

Oh ja ik ga altijd samen met haar in bad. Nooit onder de douche. Nu gaat ze zelf naar de badkamer en wil ze niks liever dan in bad en zwemmen

2 jaar geleden

Bij ons heeft meedoen aan baby/dreumes zwemmen (ook daar aan het begin heel bang maar werd elke keer btje beter) heel erg geholpen in angst voor zowel bad als douche

2 jaar geleden

Reactie op mikeheins

Onze dochter was ook echt heel bang geworden voor water toen ze na 3 maande ...
Oh dat kan ik inderdaad even proberen. Gewoon in het bad zonder water en dan spelen. Wie weet werkt dat.

2 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook! Ik ben de hele tijd samen met haar onder de douche gegaan; ik zit op een krukje en zij oo mn schoot en dan rustig de douchekop over haar heen (eerst lichaam en later voorzichtig dr haartjes en boven op dr hoofdje), dit deed ik al zingend (zelf iets verzinnen). Na een aantal keren dat het goed ging heb ik haar tussen mijn benen op de grond gezet en dit gaat nu ook super goed! Over het algemeen geen problemen meer onder de douche 😊

2 jaar geleden

Reactie op Muisje98

Mijn dochter had dit ook! Ik ben de hele tijd samen met haar onder de douch ...
Ook nam ik vaak een soort ballenbakbal mee onder de douche (ze vind ballen helemaal leuk!)

2 jaar geleden

Als ze het zo eng vind zou ik er nu zeker geen dwang van maken dat ze MOET douchen. Ik zou gewoon telkens wel haar kleertjes uitdoen dat ze zo onder de douche kan stappen als ze wil of durft, maar dat jij of je man gewoon gaat douchen en je ziet wel of ze eronder gaat of dat ze ergens anders in de badkamer gaat zitten. De eerste dagen moet ze misschien gewoon enorm wennen als ze hiervoor nooit de douche heeft meegemaakt. Misschien helpt het om zelf ook te zitten onder de douche, en idd met speeltjes te spelen dat ze vanzelf nieuwsgierig wordt en denkt hee ik wil ook die speeltjes. Bakjes met water vullen, puzzelstukjes op de muur, waterdiertjes... je kunt de douchekop ook nog wel eens op de grond leggen (met niet de kraan voluit maar beetje zacht stromend water) dan kan ze rustig van dichtbij kijken wat het is ipv dat het water al meteen op haar valt? Of misschien juist dat je haar tegen je lijf optilt en lekker knuffelt, en zo samen onder de waterstraal stapt (zoals je zou doen als je met een babytje zou gaan douchen). Succes en geef het rustig de tijd. Ik denk als je het spelenderwijs doet en het gewoon gezellig maakt, misschien met liedjes zingen erbij en per keer kijken of ze wel of niet eronder gaat en dat dat niet uitmaakt, dan komt het vast goed!! 😊😊

2 jaar geleden

Wat wij nog steeds willen kopen is het Stokke opvouwbad, je hebt daar de XXL versie van en die is best groot (passen 2 kindjes in). Ideaal dat je hem ook weer kunt opvouwen na gebruik dus neemt amper ruimte in beslag🥳 ook nog een idee om het bad toch erin te houden haha.