Hoi allemaal,
Normaal vind mijn dochter het geweldig om te spelen in bad. Het ging ook altijd goed. Ivm constitutioneel eczeem gaat ze 1x per week in bad. Maar dat is dan ook het moment om haar lekker te laten genieten en spelen. Wij hebben zelf geen bad en het baby badje is gewoon te klein. Dus we gaan altijd naar opa en oma omdat zij wel een groot bad hebben. Maarja soms heb ik niet echt zin om helemaal naar opa en oma te gaan als ik ook nog andere plannen heb. Dus ik wilde proberen om haar onder de douche te doen. Ze is vandaag 19 maanden. Kan lopen. Ze ging met papa onder de douche. Meteen helemaal in paniek. ( ze vind de douchekop ook eng en de straal) sindsdien is het echt drama. Totale paniek. Zo zielig. Ik wilde haar dan toch weer proberen in bad. Maar nu ook het bad is paniek. Ik maak er ook zeker geen strijd van. Maar nu al een paar keer moet de washand moeten wassen. Ook met huilen. Ik wil het steeds weer rustig proberen.
Hebben jullie tips wat ik misschien kan proberen om het bad weer leuk te maken?
Ik blijf rustig. Heb speeltjes, laat haar kijken (dan begint het huilen al meteen)
Ik voel me vooral heel erg rot dat ze nu zo bang is. Ik hoop dat ze het snel weer leuk gaat vinden.