38 Reacties

6 jaar geleden

Mijn oudste dochter heeft als 2e naam Inayah

6 jaar geleden

Shireen

6 jaar geleden

Lina, Amanah, Doha, Sarah, Aya, Maysa, Saffiya, Aaliyah, Inaya, Hidaya, Oumayra

6 jaar geleden

Mijn dochters heten Nisa en Sara. Nisa betekent vrouw en sara prinses. Verder zo even uit mn hoofd Mira, Liya, Lina, Sofia, Leila, Rana,

6 jaar geleden

Weet niet of het Arabisch echt is maar wel in die categorie en past ook voor Nederland: Noara.

6 jaar geleden

Ik kom uit Bosnië en meestal gebruiken we Arabische namen. M'n echte naam is Lamia wat betekent "licht"

6 jaar geleden

Kenza

6 jaar geleden

Hoi iedereen! Ik ben van de Turkse afkomst en ik ga mijn kind ook een Arabische naam geven. Liva of Mira zijn echt superfijn klinkende namen vind ik. Ik kies liever Liva maar mijn man kiest Mira, wij komen er dus ook nog niet uit ;) Maarja nog ruim 5 maanden te gaan voor alle discussies over de namen 🤣🤣 Succes!

6 jaar geleden

Lina, nora, layana, safia, Noor, dikra, Dalila, laila, dunya, aicha, aaliyah. Er zijn er zo veel..

6 jaar geleden

Mijn dochter is half Arabisch en wij hebben haar 2e naam 'Ferdos' gegeven, maar is vernoemd naar oma Eerste naam is 'nederlands' (Lilian Ferdos)

6 jaar geleden

Mijn man is ook Arabisch. Dus wij hebben hetzelfde! Onze dochter, nu 3,5 jaar, heet Alia. (Van Aaliya) ik vond Alia zelf makkelijker schrijven en met een Nederlandse draai eraan. Nu moeten we weer na gaan denken over namen! We weten het geslacht nog niet.. Maar namen voor meisjes vind ik wel iets makkelijker. Dus mochten er mensen ideeën hebben voor een leuke Arabische jongensnaam, laat maar weten!!! Ik lees mee.

6 jaar geleden

Oh hier hetzelfde 'probleem'. Ik wilde vooral een naam die voor beide families goed uit te spreken is. Dus geen arabische klanken in de naam die we in het nederlands niet hebben. Gelukkig waren wij er snel samen uit. Nayla. Betekenis; iemand die iets bereikt/succesvol. Succes met kiezen!

6 jaar geleden

Mijn man is ook Arabisch. Dus wij hebben hetzelfde! Onze dochter, nu 3,5 j ...
Mijn dochtet heet ook precies Alia :) ze is 10 maandjes

6 jaar geleden

Reactie op H C

Mijn dochtet heet ook precies Alia :) ze is 10 maandjes
Voor een jongen vind ik Zayn (Zein op zn arabisch) stoer klinken. Ilias en Rayan ook mooi!

6 jaar geleden

Reactie op Mimi Angel

Ik kom uit Bosnië en meestal gebruiken we Arabische namen. M'n echte naam i ...
Prachtige naam!

6 jaar geleden

Mijn kindje is ook half Arabisch. Voor een meisje zou het Nora zijn geworden maar wij krijgen een jongen en wordt het Zayn

6 jaar geleden

Dit was mijn lijstje voor meisjes , sommige namen zijn afgeleid van het Arabisch maar “modern” gespeld. Sarah Léla Liva Liya Lina Mayza/ Maysa Aya Nila Sanae ( je zegt Senna ) Amaliya Khadija Fayza

6 jaar geleden

Nisa

6 jaar geleden

Reactie op NS16

Mijn kindje is ook half Arabisch. Voor een meisje zou het Nora zijn geworde ...
Prachtige naam wij hadden ook de naam Zayn maar het is een meisje dus gaat Elifsenna heten🤗