8 Reacties

VRIEND

9 maanden geleden

En een legging? Is vaak zachter van stof, of een jumpsuit?

9 maanden geleden

Reactie op Anoniem88

En een legging? Is vaak zachter van stof, of een jumpsuit?
Legging zit te strak om haar lichaam, daar gaat ze steeds aan lopen trekken en roepen/gillen :” is niet goed” Jumpsuit is wel het proberen waard

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op mikeheins

Legging zit te strak om haar lichaam, daar gaat ze steeds aan lopen trekken ...
Een baggy jeans/broek? Dan zit vaak wat wijder. Sorry, heb helaas geen tips voor jullie

9 maanden geleden

Wat vervelend! Onze dochter wil sinds ze met het warme weer wijde jurkjes en leggings heeft gedragen helaas ook geen spijkerbroeken en sokken meer aan. Ik heb bij de Hema een aantal van die 'flared' broeken gehaald. Dat zijn broeken met van die wijd uitlopende pijpen, in een zachte rib of stretch stof en met een elastiek band in de taille. Dat werkt hier goed! Daarnaast heb ik een paar leggings gehaald bij de Zeeman. 1 maatje groter dan haar eigen maat. Lekker zacht, flexibel en knelt niet! Verder zachte, ademende stoffen. Zo min mogelijk naadjes, etc. maar daar zul je zelf al wel op letten 😅 Succes! 🍀

9 maanden geleden

Even een vraagje, hoe oud is je dochter? En is autisme vastgesteld ? Want naar mijn weten is autisme pas vast te stellen rond de leeftijd van 6 jaar en dat is vroeg. Op deze leeftijd vertonen alle kinderen autistisch gedrag. Dat hoort bij de hersenontwikkeling. Ze kunnen een zeer sterke wil hebben en wel 100 vastlopers per dag hebben. Vaak gaat het dan even anders dan ze in hun hoofd hebben en dan kunnen ze net doen of hun leven instort, zo heftig zijn de reacties. Ik heb er inmiddels 3 meegemaakt in deze leeftijdsfase en bij alle 3 is dit over gegaan😂. Mij hielp het door gewoon consequent te blijven. Sorry maar op deze leeftijd en nog heel lang erna bepaal ik wat ze aan heeft die dag. Ze hebben de hersen capaciteit nog niet om dit zelf te kunnen beslissen. Dus is het geen weer om op je onderbroek te lopen, moet ze gewoon kleding aan. En dan gaat dat maar met strijd. Kinderen zijn niet de baas , ze hebben daar ouders /volwassenen voor nodig hen daarin te sturen, en je kunt nou eenmaal niet overal in mee gaan wat ze willen. Mijn dochter in deze leeftijd wil namelijk ook de hele dag over de weg lopen. Hierin moet ik haar ook sturen want anders word ze overreden. Ook dit gaat gepaard met krijsen en veel weerstand. Ook wil ze de hele dag wel mijn kast met chips en snoep leeg eten en ook hier ben ik weer de ouder die haar daarin moet sturen want ook dit kan niet de hele dag. Ook dat gaat gepaard met grote driftbuien .

9 maanden geleden

Reactie op Mopsje

Even een vraagje, hoe oud is je dochter? En is autisme vastgesteld ? Want n ...
Ze is 2,5 en is getest. Ze krijgt na de zomer een nieuwe ados test. Kinderen kunnen al eerder gestrest worden als de signalen zo duidelijk zijn wat bij haar zo is. Het zit m natuurlijk niet alleen in kleding. Uiteraard zit ze ook lekker in peuter puberteit en horen daar natuurlijk de nodige driftbuien bij. Maar haar gedrag met name rondom kleding is geen “normale” driftbui

9 maanden geleden

Ik heb een nicht met autisme. Ze is 5 jaar oud. Ze heeft precies dezelfde probleem. Ze wilde een lange periode gewoon niks dragen, geen jurkje, geen schoenen, geen rok, gewoon niks. Ze liep de hele dag in haar luier rond. We wonen in Canada, het weer in het winter is hier niet normaal (-35). Als ze met haar naar buiten wilden gaan, ging ze voor even wat dragen, maar zodra ze in de auto zaten ging alles weer uit. Ook in dat koude weer. Ze is slim en duidelijk in haar gedrag, maar wat kleding betreft was ze zo gevoelig voor. Met behulp van therapie dracht ze nu wel kleding. Niet alles, maar wel een T-shirt met een broekje. nog steeds geen schoenen en ook geen jas. Volgens haar trappist moet haar moeder streng zijn en haar niet laten bepalen. Niet in deze fase.

5 maanden geleden

Ons zoontje van 3 wil ook nooit kleding aan. Vanaf baby aan al niet. Wat niet helpt is duidelijke grenzen stellen. Ik leg uit dat we moeten aankleden voordat we naar beneden gaan. Wil hij dat niet? Dan gaat hij terug naar bed. Als je uit bed wil en aankleden kan je mama roepen. Meestal roept hij al binnen 1 minuut, soms duurt het 5 minuten. Maar uit bed is toch leuker dan in bed, dan maar kleding aan.