Ik heb in mijn auto geen isofix aansluiting.
Nu heb ik echt het gevoel dat ik "geen goeie autostoel" kan vinden omdat ze allemaal zo promoten met isofix.
Hebben jullie ervaring met een autostoel welke gewoon nog met de gordel vast kan en dan ook helemaal veilig is.
En hebben jullie tips voor welke autostoel dan het best is. ?
Volgens mij kunnen de meeste wel gewoon met gordel vast
Ik heb de easybase, lijkt op de isofix allee past de easybase in elke auto want die maak je vast met de gordel ipv die 'haken'
De Maxi-Cosi coral is ook helemaal veilig zónder isofix. :)
Maar waarom zou je een duurdere maxicosi kopen die geschikt is voor isofix en aan de nieuwe isize voldoet? Isize veiligheidsstandaard telt alleen als je gebruik maakt van de isofix.
Wij hebben geen isofix aangeschaft voor ons 1ste kindje, nu zwanger van de 2de en doen dat nog steeds niet. Vond het prima te doen om de maxi cosi met de auto gordel vast te maken.
Volgens consumentenbond is maxi cosi pebble plus beste autostoeltje om zonder isofix te gebruiken. Kan uiteraard ook met isofix. Is vooral makkelijker. En je kan de autostoel niet fout neerzetten.
Ik heb de maxi cosi tinca. Die kan zowel vastgemaakt worden met de driepuntsgordel als met de isofix. Vaak kan je dat in de omschrijving van het product lezen. Als het goed is kunnen de meeste autostoelen met isofix ook met autogordel vastgemaakt worden.
Bijna alle autostoeltjes kan je ook gewoon met de gordel vast zetten. Mijn man en ik hebben.beide een auto maar hebben gekozen voor 1 isofix plaat. Met zijn auto doen we grotere afstanden en daar hebben we de plaat in. In mijn auto gaat het prima met de gordel. Wijbhebben een uppababy.
Bij ons in de winkel werd meermaals herhaald dat een isofix niet sowieso veiliger is dan je zitje vastmaken met de gordel... wij hebben 1 auto met isofix en 1 zonder.. wij zijn voor de maxi cosi rock gegaan
Wij hadden de maxi cosi peble met family fix. Als vervolg stoeltje kun je dan de pearl doen. Bevalt ons heel goed en de peble kan ook gewoon met gordel. Was voor ons wel handig als ze bij de oma's en opa's was 😉
Wij hebben ook een maxi cosi pebble gekocht. Deze is zowel met als zonder isofix te gebruiken. In ons geval dus voor onze beide auto’s geschikt. Succes met je zoektocht!
Ik heb 4 jaar lang de maxi cosi pebbel gebruikt zonder isofix en dat gaat prima en is hartstikke veilig.. kan echt gewoon hoor! (Vond t wel een beetje jammer dat wij er na 4 jaar achterkwamen dat ik toch gewoon isofix had in de auto hahaa)