13 Reacties
2 jaar geleden
Ik volg ook, wij gaan deze zomer ook naar Frankrijk. Wij zullen regelmatig stoppen (minstens iedere 2 uur) zodat hij zijn benen kan strekken en ik ook (ivm zwangerschap). Een paar potjes meenemen voor de zekerheid lijkt me altijd handig.
Qua zon: onze zoon wil geen zonnebril op, maar petjes gaan wel oké. Gewoon stug vol blijven houden en telkens opnieuw op blijven zetten. Nu wil hij direct zijn petje op als we naar buiten gaan 😊
2 jaar geleden
Wij gaan met de auto naar Kroatië en hoewel ik geen voorstander ben van een tablet, gaan we hem tijdens de rit af en toe gebruiken voor een filmpje ;-) we hebben een hoes voor een universele hoes besteld voor aan de hoofdsteun...
Op de momenten dat het echt moeilijk wordt, zet ik een filmpje op
2 jaar geleden
Ik volg ook even. Waar gaan jullie heen in Frankrijk?:)
Ik heb zelf nog geen plan voor in de auto, we moeten het maar gaan ervaren. Ik denk dat ik wel wat speelgoed meeneem voor als we ergens stoppen. Een bal ofzoiets.
Wij nemen ook eigen potjes babyvoeding mee. Dan weet je zeker dat je altijd goed zit!
2 jaar geleden
Ik zou snachts gaan rijden of savonds als ze normaal naar bed gaat, dit scheelt al een hoop. Ze slapen dan heerlijk en kunnen jullie al lekker een paar uur afleggen voordat ze merkt dat ze rijdt😅
2 jaar geleden
Reactie op Roos8102
Ik volg ook even. Waar gaan jullie heen in Frankrijk?:)
Ik heb zelf nog ge ...
Wij gaan naar een klein dorpje op ruim 100 km van Toulouse vandaan. We hebben een vakantiehuis geboekt 😊 en jullie?
We nemen inderdaad wat buiten speelgoed mee voor tijdens de stops (dat herinner ik me ook nog van toen ik zelf kind was), maar onze dochter kan nu nog niet staan/lopen. Ik hoop dat dat tegen die tijd wel lukt, zodat ze ook wat beweging krijgt tussen het rijden door😅
Wij hebben het idee om rond 04.00 uur te gaan rijden, in de hoop dat ze de eerste uurtjes nog slaapt en we dan als 1e stop kunnen ontbijten. Hebben ook een overnachting op ongeveer 3/4e van de route, want 1300 km in 1x vonden we echt te lang met haar.
Ik neem inderdaad maar wat potjes mee!
2 jaar geleden
Reactie op Sylvana85
Wij gaan met de auto naar Kroatië en hoewel ik geen voorstander ben van een ...
Onze dochter heeft de tablet nog nooit mogen gebruiken, maar is ook niet geïnteresseerd in de TV.. soms wil ze dat we hem aanzetten, maar na 1 minuut kijkt ze al niet meer. Ik neem hem dus mee als redmiddel, maar vraag me af of dat bij ons gaat werken haha.
2 jaar geleden
Zou 1 pak luiers meenemen voor onderweg en de rest daar kopen.neemt veel onnodige ruimte in beslag. Als pet geen optie is zou ik veel in de schaduw blijven en een UV tent meenemen. Ook sowieso hele lichaam incl boven op hoofdhuid oren en onder de voeten insmeren met factor 50
2 jaar geleden
Grappig om te horen dat jullie potjes meenemen. Hadden wij vorig jaar met vakantie in Nederland ook gedaan. Alleeen euhm, die van ons weigert potjes... Ik kan beter wat komkommer ofzo en knijpfruit meenemen voor onderweg. Daar zal ik dus ook vooral de rauwkost geven als hij iets anders niet lust/mag.
2 jaar geleden
Ik ben met mijn dochter naar Oostenrijk op wintersport geweest met de auto. Dat ging boven verwachting goed, dus we durven deze zomer zelfs een rondreis Amerika aan. Hier wat tips op basis van mijn ervaringen.
Tips voor de autorit:
- ‘s Nachts rijden kan ik je aanraden. Wij zijn heen ‘s nachts gereden en terug overdag: de terugweg was echt een stuk uitdagender voor mijn dochter.
- Je hebt ook van die ‘plankjes’ voor op schoot (Google op travel tray). Daar kan je kindje prima met bvb duplo op spelen. Het plankje heeft opstaande randen waardoor dingen er niet/minder makkelijk afglijden. Wel opletten dat je een ‘echte’ koopt die zacht is, harde kunnen gevaarlijk zijn als je een ongeluk krijgt.
- Onderweg: magnetisch tekenbord was een succes. Ook kleurplaten die met waterpen kleuren (van de Hema) zijn een aanrader. Ik ben ook nog even bij de action geweest voor wat kleine nieuwe ‘cadeautjes’ voor onderweg. Bvb een legpuzzel, stickers, nieuw boekje, keyboard, klein duplo setje. Nieuwe dingen zijn vaak succesvoller voor de spanningsboog hier. En het uitpakken zorgt al voor vermaak, dat is pure winst 😉
- Om de hoeveel tijd stoppen is lastig plannen, zeker als je overdag rijdt. Ik kan je wel aanraden om te zoeken naar benzinepompen met speeltuinen. Dan kan je kind echt even z’n energie kwijt. Voor langs de snelweg in Duitsland zijn daar een aantal websites voor, moet er voor Frankrijk ook wel zijn lijkt me! Op de heenweg hebben wij denk ik als ze wakker was steeds maximaal 2 uur kunnen rijden van stop tot stop.
- Begin pas met je entertainment offensief als je kindje zich gaat vervelen. Mijn dochter houdt het normaal prima vol tot ongeveer 30 minuten als ze niets te doen heeft. Probeer het moment dat je moet gaan entertainen (in welke vorm dan ook: liedjes, activiteiten, iPad) zo lang mogelijk uit te stellen.
Tips voor de vakantie:
- Qua zonbescherming, mijn dochter wilde nooit haar zonnebril op. Maar nu doe ik, samen met haar voor de spiegel, mijn zonnebril op en vervolgens doe ik overdreven stoer alsof die bril het tofste van de wereld is. Nu wil zij haar brilletje ook heel graag op. 😅 Een petje is hier de volgende stap 😉
- Luiers: als je de ruimte hebt zou ik ze lekker meenemen, en anders daar bijkopen. Pampers hebben ze bijna altijd wel, dus die kies ik dan.
- Eten: ik neem geen potjes mee, die eet ze thuis ook niet. Er is altijd wel ergens brood en dat lust ze graag, dus dat is dan bij mij het alternatief. De groentes doe ik wanneer het kan, maar de ‘vaste’ warme hap komt na de vakantie wel weer. Maar ik ben wat dat betreft wel echt een loedermoeder 😉
Ik zou vooral zeggen: neem je tijd voor de reis. Je tussenstops duren echt wel flink langer dan als je zonder kleine zou gaan, maar dat maakt je rit ook wel weer ontspannen als je je daar op instelt. En vooral lekker genieten!
2 jaar geleden
Reactie op mommytobe88
Ik ben met mijn dochter naar Oostenrijk op wintersport geweest met de auto. ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie en je ervaringen. Daar heb ik veel aan! 😁
Een magnetisch tekenbord staat op mijn lijstje als cadeau voor onderweg. Ik zag ze bij de Action al voor 6 euro, dus dat leek me wel wat. Ze is dol op gewoon kleuren, dus ik hoop dat ze dit ook leuk vind. Ik zal ook eens naar die water pen van de hema kijken. Ik ken alleen het verven met water gewoon met een kwast .
Die travel tray lijkt me ook echt een uitkomst! Goede tip! Dat maakt het spelen in de auto ook weer wat makkelijker natuurlijk. Zijn die in jouw ervaring makkelijk te bevestigen en verwijderen (want het lijkt me dat ze die niet de hele reis over haar benen wil)?
Wat fijn trouwens dat het bij jullie zo goed ging en super tof dat jullie nu een rondreis door Amerika willen gaan maken. Alvast heel veel plezier!
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Bedankt voor je uitgebreide reactie en je ervaringen. Daar heb ik veel aan! ...
Jaa het heet een waterkleurboek bij de Hema en kost 3 euro. Ze verkopen ze ook bij Prenatal, maar dan zit er gewoon een kwastje bij zoals jij omschrijft inderdaad. Die pen van Hema is juist handig voor onderweg want daar kan je het water al in doen en hij lekt niet.
Mijn dochter had het speelplankje gewoon los op haar benen liggen. Je kan ‘m ook achter de rug langs vast doen maar ik vond dat zelf niet nodig.
Ik hoop dat de reis bij jullie goed gaat! Veel plezier!