Hallo lieve ouders,
Wij gaan deze zomer met de auto naar Zuid-Frankrijk. Onze dochter is dan bijna twee en houdt niet van autorijden.
Dit wordt onze eerste lange autoreis/buitenland vakantie met haar en ik wil me een beetje gaan voorbereiden op de reis (en vakantie zelf natuurlijk) en vraag me een aantal dingen af.
Voor de autoreis:
- naast een organizer aan de stoel (met vak voor tablet) en raamstickers, wat is er nog meer leuk om haar te entertainen in de auto?
- om de hoeveel tijd stoppen jullie met zo'n kleintje?
- verder nog handige tips?
Voor de vakantie zelf:
- hoe zijn de potjes babyvoeding in FR? Hebben ze daar ook geschikte potjes voor dreumesen of kan ik beter zelf wat potjes meenemen? (Ze eet grotendeels met de pot mee, maar op vakantie weet je natuurlijk niet altijd wat je eet en lijken potjes me een fijn alternatief).
- nemen jullie luiers mee voor de hele vakantie of kopen jullie ze gewoon op bestemming? Wij gebruiken kruidvat luiers, dus zouden dan een alternatief nodig hebben.
- hoe beschermen we het beste haar hoofdje tegen de zon als ze niets in / op wil?
Ik kijk uit naar de vakantie, maar zie op tegen de reis omdat onze dochter echt niet van autorijden houdt (huilt vaak al na een halfuurtje). Dus alle tips zijn welkom!