12 Reacties

2 maanden geleden

warme maaltijden gaan hier ook moeizaam. pasta eet ze wel meestal en zoals de meeste stoempen ook maar aardappelen, vlees en groenten blijven hier ook meestal staan of eet alleen de aardappelen op

2 maanden geleden

Die van mij eet ook niks maar hij is niet te dun of te dik ofzo hierdoor.. Ze groeien toch wel denk ik dan. Kreeg het advies van de diëtist om gewoon drie dagen niks te geven en dat Ze dan vanzelf gaan eten. Ga ik niet doen..

2 maanden geleden

En als je de warme maaltijd rond de lunch probeert? dan boterhammen als avondeten? rond 16:00 uur is meestal een hongerpiek, dan geef ik een bakje groenten tijdens het spelen (paprika tomaatjes, komkommer, doperwtjes, sperziebonen of mais ofzo). Daardoor kan ik iig met het avondeten loslaten dat hij groente móet eten (vaak eet hij daar dan ook wel van).

2 maanden geleden

Reactie op LauraLau

En als je de warme maaltijd rond de lunch probeert? dan boterhammen als avo ...
Hier werkt dat niet helaas

2 maanden geleden

Reactie op Dees90x

Hier werkt dat niet helaas
Nee dat zal... je zult vast al veel hebben geprobeerd! Succes 🍀🍀🍀

2 maanden geleden

Reactie op Dees90x

Hier werkt dat niet helaas
Nee dat zal... je zult vast al veel hebben geprobeerd! Succes 🍀🍀🍀

2 maanden geleden

Geen tips, maar bij ons hetzelfde verhaal. Hij wil het gewoon niet. Alleen vlees vwb avondeten. Z'n groente komen dus regelmatig nog steeds uit een potje.

2 maanden geleden

Reactie op Xibalba

Geen tips, maar bij ons hetzelfde verhaal. Hij wil het gewoon niet. Alleen ...
Hij eet het tenminste nog uit een pot 🥺

2 maanden geleden

avondeten is hier ook al maanden lastig. Pasta en rijst gaan redelijk, maar dan moet je haar de ene keer wel voeren en de andere keer doet ze het zelf. Maar we zijn er wel een uur mee bezig. Losse items, dus echt aardappel, vlees, groente gaan er niet in. Ze groeit verder goed, en ze eet veel fruit, en komkommer eet ze ook. Ergens baal ik want tot een jaar of 2 at ze echt alles wat ik haar gaf 😄

één maand geleden

Hier ook in een moeilijke eter Fase aangekomen. Hij at tot 3 jaar alles zonder problemen. Nu moet er telkens veel drama bij komen en waarschuwingen naar de gang op de stoel of alvast pyjama aan voordat hij eindelijk z'n 1e hap eet. Wanneer hij eenmaal begint met eten gaat vaak wel een half bordje op. Maar de 1e hap is echt een strijd, de ene dag gaan we hem aan en de andere dag niet. Als hij z'n bordje leeg heeft en wij er daarna een gesprek over hebben zegt hij ook ; ja ik moet beter gaan eten, en morgen ga ik alles opeten. Vaak begint het dan weer van voor af aan, ook als hij zelf z'n groentes e.d. mag kiezen. Zijn zusje van 1 eet werkelijk alles en altijd bordje leeg, maarja dat was bij hem vroeger ook dus we wachten het maar even af.

één maand geleden

Hier hetzelfde. Ik heb het geluk dat ze op de opvang in de middag warm eten. Dus dan hoef ik mij niet zo druk te maken. In de avond mag dan een boterham. Maar is niet op de opvang dan eet ze niet hoor. Pasta wel. Maar groente niet. Nu lukt het al een tijdje dat ze 3 happen moet eten. En dat het dan goed is. Maar lukt niet altijd. Rode paprika, komkommer en soms tomaatjes gaat er soms wel rauw wel in. Maar dat is het ook. Maar ze groeit en is heel levendig. Kinderarts had gezegd: groeit ze en is ze verder gezond en levendig, dan gaat het goed. Fruit eet ze goed.

één maand geleden

Bij ons hetzelfde! Fase dingetje?! 🤪 Alleen maar gevulde pasta, brood en pannenkoekjes willen.. maarrr gaan hier zeker niet in mee hoor, blijven alles aanbieden en proberen dan uit te leggen dat papa en mama ook weleens willen kiezen en je altijd alles even kan proeven. Bij ons werpt het altijd de vruchten af als we er een klein spelletje van maken “hapje voor oma, hapje voor opa…” of een dier roepen en dan het dierengeluid erbij maken, is deze goed een klein hapje nemen of andere namen geven zoals “aardappelkoekjes” voor aardappelschijfjes, “boompjes” voor broccoli oid of een soort borrelplank maken, alles erop gooien wat je die avond eet, bordjes neerzetten en dan zelf steeds wat laten pakken dan wordt het opeens interessant haha! Gaan niet pushen dat alles op moet en hoeveel happen, als er maar wat in gaat en wat geproefd is, is al heel fijn & dat gaat bij ons redelijk goed op deze manieren ☺️