16 Reacties
2 jaar geleden
Je kunt er toch even de staafmixer doorheen halen? Ons meisje eet alles wat wij ook eten, bij standaard groente met vlees en gerechten met bijv. stukken groente/vlees doe ik altijd de staafmixer er even doorheen.
2 jaar geleden
Hier “eet” hij alles gewoon mee (hij vindt avondeten alleen niets 😂) Maar ik maak van alles, aardappels/vlees/groenten of rijst met groenten en kerriesaus of een curry en idd pasta. Ik mix niks meer (al vanaf dat hij 1 is). Enige gemixte wat hij eet is potje bruine bonen (zn favoriet). Groenten kook of stoom ik. Ik gebruik overigens geen zout.
2 jaar geleden
Hier eet ze al lange tijd met de pot mee. Ook gekruide dingen eet ze gewoon mee (niet te pittig natuurlijk). Ik kook niet zoutarm, maar zorg wel dat we gezond eten. Als wij eens ongezond doen, eet ze restjes uit de vriezer of een potje voeding.
Vis rijst broccoli is een van de favorieten. Net als aardappels, vlees (half stukje) en allerlei soorten groenten. Pasta is maar net hoe de wind waait. Ene dag eet ze zo een bord leeg, andere dag gooit ze alles door de lucht. Bami vind ze ook erg lekker
2 jaar geleden
Mijn zoon eet eigenlijk altijd mee.
Aardappelen, groente, vlees. Rijstgerechten, pastagerechten.
Ovenschotels maak ik nog niet, maar dat is meer omdat hij geen geduld heeft om te wachten tot hij mag beginnen met eten.
Hij is een tijdje gek op stamppotten geweest en momenteel mogen de aardappelen dan weer niet geprakt worden, maar moet alles in stukjes🤷🏼♀️
Soep heeft hij nog niet gehad, maar dat is meer praktisch, iets met ‘zelf doen’ 😂
2 jaar geleden
Reactie op Annelies Stolker
Je kunt er toch even de staafmixer doorheen halen? Ons meisje eet alles wat ...
Probleem is meer dat ons eten vaak te pittig/gekruid/te zout is. Wij eten bijna nooit aardappels/vlees/groente dus als ik dit zo lees maakt dat het denk ik juist lastig. Ik denk dat we gewoon meer aardappels/vlees/groenten moeten gaan koken. Zijn er nog bepaalde combinaties favoriet?
2 jaar geleden
Wij koken 1 keer in de week aardappelen met groente. Meestal 2x een pasta, kip pesto of met zalm en spinazie als variatie op de macaroni/spaghetti. Wel met de groente erg klein gesneden of door de keukenmachine. Ook eten wij nasi of bami en soms curry 😊 het meeste qua kruiden doen we zelf maar af en toe gebruiken we een pakje. We gebruiken bijna geen zout dus die paar keer dat we zo’n pakje gebruiken vind ik niet erg.
2 jaar geleden
Reactie op Julie89
Probleem is meer dat ons eten vaak te pittig/gekruid/te zout is. Wij eten b ...
Ow zo, nou wij hebben een heel makkelijk meisje ook hoor met eten, die vretst alles op😅 dus qua smaken kan ik je niet echt helpen.
2 jaar geleden
Reactie op Julie89
Probleem is meer dat ons eten vaak te pittig/gekruid/te zout is. Wij eten b ...
Misschien stom om te zeggen, maar dat kan je toch aanpassen?
Doe je minder zout bij je eten en minder kruiden.
Of je maakt het en doet er later nog kruiden/zout bij voor jullie zelf?
2 jaar geleden
Hier eten onze beide kinderen ook van circa 1 jaar met de pot mee. Max 1x per week gekookte aardappels of stamppot, maar met deze temperaturen liever niet🙈
Voorbeelden: vega lasagne met ricotta en spinazie, pasta bolognese pasta met zalm en erwtjes, bami, gebakken rijst, rijst met pistache nootjes (worden zacht) mango en kip, gebakken aardappeltjes met broccoli en vlees, chili con carne, frietjes, hartige pannenkoeken etc. Deze gerechten zijn net zoals onze bereid.
Ook gerechten die een iets aangepaste versie hebben, zoals: wraps (de jongste eet vaak alleen de vulling maar de wrap zelf kan ze niks mee, de oudste (5,5) vindt juist de wrap lekker en vult deze met koude groente), maaltijdsalade (koude groentjes, mozzerella, garnaaltjes etc los op bordje, sla zelf vindt ze minder), broodje gezond (los broodje met losse groentjes), BBQ (gewoon alleen wat ze lekker vinden)
2 jaar geleden
Onze kleine wilt graag mee eten maar gekookte groenten vindt hij nog steeds raar smaken. Ik maak 1á 2 keer per week een quiche met spinazie of broccoli en dat eet hij graag.