7 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij is dit een prima schema hoor, ook zonder die avondfles. Mijn zoontje van bijna 18 mnd eet zelfs maar de helft aan fruit en groente/vlees als jou kindje en dat is ook prima.

2 jaar geleden

Bij mij is het ook de laatste paar maanden een ramp! Ze eet wel maar minder als anders.. Ze word 16/04 18maandjes. Tot 13maandjes heb ik ook opvolgmelk gegeven, maar ze dronk dit ook met moeite of wou het niet drinken, ben dan groeimelk gaan halen van verschillende merken. Ze drinkt nu bambix groeimelk, dat drinkt ze veel liever.. smorgens krijgt ze 150ml maar drinkt meestal 110-120ml op. En s avonds krijgt ze 240ml. Ook weigerts ze veel van avond eten.. Maar dan denk ik dan ze zal het wel beter als mij weten🤷‍♀️

2 jaar geleden

Laatste paar dagen* Bedoelde ik

2 jaar geleden

Misschien is het advies in België anders, maar wij geven helemaal geen poedermelk meer vanaf 12 maanden. Hij eet gewoon normale vaste voeding net als wij: - 07.30 200 gram meergranenpap met havermelk, eet hij zelf met een lepel - 10.30: een geschilde peer/appel/pruim en een boterham met pindakaas/avocado/kaas -14.30: een boterham of een schaaltje yoghurt - 17.30: avondeten wat wij eten: pasta met saus, wraps met guacemole en bonen, rijst met roerbak..etc. - 18.30: flesje warme halfvolle melk Hij drinkt tussendoor nog water en thee, en de hoeveelheden wisselen een beetje per dag. Tussendoor ook soms een volkoren soepstengel of biologisch knijpfruit. Soms eet hij geen hap avondeten, gisteren 3 bordjes pasta 😁

2 jaar geleden

In Nl inderdaad heel andere adviezen. Vanaf 12 mnd gewoon koemelk en maar 300ml zuivel per dag.

2 jaar geleden

Wat grappig dat het per land zo verschilt, onze 18-maander krijgt al bijna een half jaar geen fles meer in de ochtend en sinds een maand of twee ook geen avondfles meer. Dit eet hij ongeveer: 7.30 uur bakje yoghurt met fruit en homemade granola of 2 boterhammen 10.00 uur stuk fruit 11.30 uur lunch - meestal 2 boterhammen 15.00 uur stuk fruit 18.00 uur avondeten, geen idee hoeveel, hij mag eten wat hij wil. Soms is dat 3 happen, soms 2 borden vol 😂

2 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag precies 18 maanden. Ontbijt is fles opvolg ( melk drinkt ze ook maar niet zo veel. En de opvolg wel een flesje dus vandaar nog een flesje) en met boterham met boter. Ongeveer 2 uur later fruit. 2/3 uur later groentehapje. Tussendoortje boterham of Eierkoek of iets anders kleins ( verschilt ook wat voor dag het is) en rond 17/17:30 pap met soms nog een boterham met boter. Ze drinkt water en melk maar niet een hele beker. Meestal melk een paar slokken.