10 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 9 maanden en ik merk een enorme switch in zijn gedrag. Het is ineens heel duidelijk dat hij door heeft wat stout gedrag is en wat niet & hij zoekt constant die grenzen op. Voor ons was het duidelijk dat we nu echt moeten beginnen “opvoeden” en zijn heel consequent naar hem toe mbt stout gedrag berispen en goed gedrag belonen. Ook zijn we gelijk met strengere slaaptraining begonnen. Was 1 week afzien en schreeuwen maar nu we erdoorheen zijn merk ik dat hij er stukken rustiger van is geworden!

4 jaar geleden

Oooh ligt echt absoluut niet aan jou! Ons kleintje is nu 8,5 maand en ik merk precies hetzelfde! We moeten nu echt ons huis babyproof maken want hij ontdekt alles: stekkers, planten, de laagste plank van de boekenkast… En schreeuwen/huilen bij het naar bed gaan doet hij ook. Soms stopt ie en soms blijft hij doorgaan helaas. Het is denk ik echt een sprong in ontwikkeling. Hun wereldje wordt steeds groter en zij weten ook steeds beter dat ze iets gedaan kunnen krijgen ben ik bang. Ik zou me er echt niet druk om maken dat het aan jou ligt. Maar makkelijk is het zeker niet 😅

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde hoor sinds ze meer kan probeert ze ook veel meer uit en wil geeen seconde stil zitten. Is toch juist goed dat ze lekker bezig met ontdekken?

4 jaar geleden

Ik sta een beetje te kijken dat bekende jou dit "aanpraten". Dat hij veel drukte heeft gehad en dat dit nu aan hem zit. Ieder kind heeft zijn eigen karakter en behoeftes toch? Ik denk dat je op zo'n jonge leeftijd nog niet echt iets kun aanleren wat bepaald hoeveel energie jouw kleintje heeft. Onze dochter heeft ook heel veel energie, dit was in het begin vooral veel beweeglijkheid. Maar nu ze ouder is en ze zich meer kan verplaatsen en alles wilt ontdekken. Is dat nog 10x erger. Ik heb mijn zorgen ook wel eens geuit bij het cb, of dit nog onder de "normale" norm van drukheid valt. En zij zei dat ze daar nu nog helemaal niks over kunnen zeggen. Dit is wie zij is. Dus ja, hier ook een die echt wel druk is. Die niet stil zit of ligt, maar moeilijk rust kan vinden. En in bed alle hoeken heeft gehad voordat ze in slaap valt. Maar ik maak me geen zorgen of dit komt door onze opvoeding. Geniet van je zwangerschap en ga zo door als dat je nu doet. Je doet het goed, meer kun je niet doen voor je kleintje(s)💪🏼

4 jaar geleden

Wat een onzin dat jij hem zo hebt opgevoed! Mijn meisje is ook veel drukte gewend maar is zelf een rustig kind... Laat je zoiets niet aanpraten en volg je moedergevoel♡

4 jaar geleden

Lieve moeder, Als ik jou bericht lees, dan gaat het heel goed met jouw kindje. Drukker dan voorheen, minder makkelijk, het zijn allemaal ontwikkeling die wij misschien "moeilijker" vinden maar het hoort bij het opgroeien! Alsjeblieft, niet twijfelen of het. Aan jou opvoeding ligt of dat het komt door teveel drukte toen je kindje jonger was.. Mijn kindje heeft minder aandacht en drukte gehad de eerste 4 maanden van zijn leven (door corona hebben we weinig bezoekers gehad) maar is net zo druk en soms onrustig als jouw kindje 😉 Heel veel liefde en geluk! Geniet van je zwangerschap en blijf in jezelf geloven ❤️

4 jaar geleden

Als eerste: laat je niets aanpraten door anderen, je doet het geweldig! De ene baby is de ander niet. Ik heb 3 kinderen, allemaal vrij druk. En als baby allemaal verschillend. Nummer 3, nu 9 maanden is wel het toppunt van druk. Ze zit nooit stil, loopt langs vanalles en kruipt als een malle door de kamer en ontdekt alles. Ze zit nu ook weer in een rare slaapfase. Maar het is een tevreden en gelukkige baby en daar gaat het om. Zolang ze eten, drinken en liefde krijgen dan doe je het als moeder uitstekend!

4 jaar geleden

De kleine man van ons is ook zo druk. Wij doen hem s avonds pas naar bed als hij aangeeft moe te zijn, hoef bij hem echt niet te proberen om hem op een strak schema van 7 uur in bed te leggen. Dit werkt voor ons echt super zo, zolang hij lief aan het spelen is en niet vervelend wordt hoeft hij nog niet te gaan slapen. Houdt in dat hij bv rond half 9/ 9 uur naar bed gaat , voordeel hiervan is dat hij vanmorgen om 8 uur wakker werd 🤗

4 jaar geleden

Reactie op MGinger

Als eerste: laat je niets aanpraten door anderen, je doet het geweldig! De ...
Dit 💜

4 jaar geleden

Volgens mij hoort dat er wel gewoon bij hoor. Vanaf 5 maanden worden ze zich veel meer bewust van alles, die van ons werd toen ook veel drukker en nu ondertussen heeeeel veeleisend en ziet en hoort alles, heeft geen geduld om te drinken want "de wereld is veel te leuk om te ontdekken!"!!!