36 Reacties
3 jaar geleden
Hier onze dochter ook, 11wk,ze drinkt haar flesjes ook bijna nooit leeg.
Komt aan hooguit 650-700ml en weegt 4,5 kg.
Wij staan nog onder controle bij de kinderarts omdat ze als prematuur ook lastig dronk maar de kinderarts zegt zolang ze groeien is het prima als ze nog niet op niveau drinken.
Ze regelen zelf wat ze nodig hebben om voldoende te groeien.
Als ze niet meer groeid kunnen we de voeding verrijken met extra calorieën maar dat hoeft nog niet.
3 jaar geleden
Reactie op Mayo35
Hier onze dochter ook, 11wk,ze drinkt haar flesjes ook bijna nooit leeg.
Ko ...
Dankje voor je reactie, stelt me toch wat gerust dat ik niet alleen ben! Als je hier soms verhalen leest van kinderen die zoveel drinken, ben ik echt jaloers op! Ik heb al alles geprobeerd.. Maar als ik hem 'forceer' heeft hij het toch allemaal terug over... En idd iedereen zegt ' ze kiezen zelf wat ze eten' maar als het over je eigen kindje gaat ben je toch ongerust he...
3 jaar geleden
Onze zoon kwam af en toe net aan de 500/ 600 met z'n 5.5 kg.
Ze spenen passen we aan. En staan verder onder controle bij de fysiotherapeut, osteopaat en de logopedist. Hij heeft verborgen reflux en krijgt daarvoor nexium. We zijn nu sinds dinsdag overgegaan naar andere voeding en hij drinkt als een tierelier 😁 sindsdien zit hij aan de 150/5 5x per dag met evt een nachtvoeding, en hij drinkt ze bijna allemaal leeg.. Hang in there!! Het ene kind heeft meer trek dan het andere kind. Zolang ze groeien is het goed!!
3 jaar geleden
Reactie op Stephanie 20
Onze zoon kwam af en toe net aan de 500/ 600 met z'n 5.5 kg.
Ze spenen pass ...
Hoe hebben jullie het ontdekt van die verborgen reflux? Ik heb dit ook al zitten denken. Dat hij enkel het hoogst nodige drinkt en dan stopt. Als we hem neerleggen hoest hij soms zo en we horen hem echt slikken.. Soms weent hij er ook bij. En hij geeft soms terug tot 3u na zijn eten en het ruikt echt zuur...
3 jaar geleden
Hier is het ook drama hoor! Onze dochter, 12 weken en 6 kg, krijgt 5 x 150+5 cc . Het is elke fles weer een strijd om de fles erin te krijgen 😂. Ze laat standaard 1 fles van 100 cc staan en elke voeding gemiddeld 30-50 cc. Hebben het al bij cb aangegeven, maar die zeggen dat als ze voldoende plasluiers heeft het goed is. Heb je dus helemaal niks aan 😅. Ze geeft hier ook geen honger signalen, zelfs na 5 uur drinkt ze de fles niet op. Hebben al andere fles geprobeerd, grotere speen, andere houding, fles tussendoor warm maken, afleiding etc. Blijkbaar geen hongerige baby, maar snap je frustratie enorm. Barst af en toe ook in tranen uit waarom ze nou niet drinkt, maar als ze echt honger heeft komt ze wel 🤷🏻♀️.
3 jaar geleden
Reactie op Thocey
Hier is het ook drama hoor! Onze dochter, 12 weken en 6 kg, krijgt 5 x 150+ ...
Ja ik zit er soms echt bij te wenen... Het is gewoon zo frustrerend soms, ookal is het een supergelukkige baby! Maar hier ook al een hele flessen collectie staan, verschillende spenen,.... Ik zal er mij maar niet te veel zorgen in maken zeker🤷🏽♀️🤷🏽♀️
3 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Dankje voor je reactie, stelt me toch wat gerust dat ik niet alleen ben! Al ...
Hoeveel woog jou zoontje bij de geboorte?
Mijn zoontje nu ook 10weken, krijgt borstvoeding. Maar toen hij 6weken was woog hij maar 200gram meer dan bij de geboorte. Ik ben sindsdien begonnen met bijvoeden met flesjes, na elke BV krijgt hij een fles van 60 overdag en 120 voor het slapen. Hij drinkt altijd alles op en weegt momenteel ook maar +/-5kg. Hij drinkt altijd alles leeg, hoeveel we ook geven, onze baby is super actief en verbruikt enorm veel energie, ze hebben mij gezegd dat je een baby niet kan overvoeden. En dat hij stopt met eten als hij genoeg gegeten heeft 😉
Zolang hij zijn curve volgt is er geen probleem
3 jaar geleden
Onze dochter is nu 13 weken, weegt tussen de 5 en 5,5 kilo en drinkt ook gemiddeld 700 ml per dag. Volgens het CB prima. Flessen hoeven sowieso niet helemaal leeg en het ene kindje drinkt meer dan het andere.. zolang je kindje voldoende plasluiers heeft, alert is en ook volgens zijn lijntje groeit is er geen probleem is mij gezegd!
Je kunt altijd het CB bellen om te overleggen!
3 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Hoe hebben jullie het ontdekt van die verborgen reflux? Ik heb dit ook al z ...
Hij werd iedere panisch met een boertje, verder hoorde wij het "omhoog" komen maar hij slikte het vervolgens weer door dus hij kreeg dubbele zuur door z'n slokdarm. Verder heeft hij veel de hik, en zie je hem vaak smakken/slikken. + de kinderarts heeft het ook bevestigd tijdens z'n ziekenhuis opname.
Ook krijgt hij sinds z'n opname in 't ziekenhuis Jhbp met forlax en sinds afgelopen vrijdag nexium erbij.
Dit icm nieuwe voeding heeft er toe geleid dat hij nu als een tierelier drinkt.
Infacol zijn we nu sinds 2 dagen mee gestopt, en ik hoop binnenkort ook met de rest te kunnen stoppen.
3 jaar geleden
Mijn zoontje is 13 weken en drinkt tussen de 700 en 800 ml per dag, terwijl de richtlijnen zeggen dat hij 900 moet drinken. We hebben het aangekaart toen hij op controle moest en ze zeiden dat het niet erg is. Elke baby is anders. Zijn curve is goed en heeft voldoende plasluiers
3 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Hij woog 3,600kg bij de geboorte , gezakt naar 3,400. Vorige week donderdag ...
Mijn zoontje woog 3,550kg bij de geboorte. Op 6weken woog hij 3,770kg
Begin vorige week gewogen en toen woog hij 4,790kg.