36 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op zilverwenneke

Mijn zoontje woog 3,550kg bij de geboorte. Op 6weken woog hij 3,770kg Begin ...
Komt ook allemaal wel goed! Woensdag moet hij zn Bexero vaccin krijgen, ben benieuwd hoeveel hij dan zal wegen.

3 jaar geleden

Reactie op ann85

6 kg is toch ook netjes?
Klopt! Maar ze woog bij 3 weken al 4700 gram en sindsdien maar een kilo aangekomen. Ze heeft voldoende reserves hoor, maar dat houd natuurlijk ook een keertje op 😊.

3 jaar geleden

Reactie op Kellyyy17

CB is volgens mij iets van Nederland? Ik ben van België 😊
Dat is het consultatiebureau hier inderdaad, sorry had niet door dat je van België bent! Hebben jullie niet ook zoiets? Hier is dat een kantoor met kinderarts en verpleegkundigen etc waar je kindje gemeten en gewogen wordt, af en toe op controle komt, vaccinaties krijgt etc. Wij kunnen hen doordeweeks altijd bellen met vragen..

3 jaar geleden

Reactie op Kellyyy17

Volgens kind&gezin min. 150x het gewicht en max 180x het gewicht... Dat ...
Ja je hebt gelijk, sorry. Dat was voor lichtere kinderen.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad, maar mijn zoo te scheen last te hebben van verborgen reflux. Misschien heeft jou zoontje wellicht hier ook last van

3 jaar geleden

Reactie op Semra95

Ik heb dit ook gehad, maar mijn zoo te scheen last te hebben van verborgen ...
Ik heb dit al verschillende keren aangekaart bij 2 kinderartsen, aangezien mijn vriend van kleins af zware reflux heeft en een maagbreuk (neemt nog elke dag omeprazole40). Maar ze zeggen dat het slikken en weergeven normaal is voor baby's... Hij weent niet genoeg om reflux te hebben zeggen ze. Ik word er stilletjes aan zot van. Want ik denk idd ook aan verborgen reflux...

3 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Dat is het consultatiebureau hier inderdaad, sorry had niet door dat je van ...
Ja hier is dat Kind en gezin. Zij zeggen er niets van aangezien hij op de middenlijn zit van de curve. Maar het is gewoon soms frustrerend.. Ik maak me direct zorgen dat er iets zou zijn...

3 jaar geleden

Reactie op Kellyyy17

Ja hier is dat Kind en gezin. Zij zeggen er niets van aangezien hij op de m ...
Kind & gezin moet je altijd met een korreltje zout nemen. Ze houden zich enkel vast aan het curves 🙄 Als je je echt zorgen maakt kan je best eens langsgaan bij een pediater. Ons meisje dronk in het begin haar flessen ook nooit leeg en gaf ook veel terug. Wij zijn dan gewijzigd van fles (nu mam flessen) en gestart met Infacol. Het terug geven is veeeeeeel verbeterd. Haar wieg/pak/bed staat nu ook op bedblocks en we merken ook wel dat dit helpt. Voor de rest kan een baby zich niet over eten (zeiden ze) dus gaan ze zich volgens mij ook niet onder eten 😅

3 jaar geleden

Hier ook zo 1 hoor ! Mijn zoon is bijna 10 weken weegt 6 kilo en krijgt tussen 600/700 ml binnen per dag elke fles is een strijd hij stop na 50 cc met drinken.. en nu slaapt ie ook snachts door waardoor de nachtvoeding weg valt dus nog moeilijker word een beetje normale hoeveelheid naar binnen te krijgen..

3 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Kind & gezin moet je altijd met een korreltje zout nemen. Ze houden zic ...
Ja dat doe ik al allemaal of heb ik al geprobeerd... Ik heb idd niet het gevoel dat hij honger heeft...

3 jaar geleden

Groeit hij goed, in lengte en gewicht? Slaapt hij goed, is hij alert en reageert hij goed? Zo ja, dan is er niks aan de hand!! 💪🏻

3 jaar geleden

Reactie op Jansie

Groeit hij goed, in lengte en gewicht? Slaapt hij goed, is hij alert en rea ...
Ze hebben bij kind en gezin toch niks negatiefs gezegt dus ik denk het wel..

3 jaar geleden

Reactie op Kellyyy17

Ze hebben bij kind en gezin toch niks negatiefs gezegt dus ik denk het wel. ...
Ga dan maar snel genieten, zonder je zorgen te maken!!! Hij geeft dus eigenlijk perfect aan wanneer hij honger heeft en wanneer niet. Net als volwassenen, heeft de ene persoon meer eten nodig dan de ander! Zo lang hij dus slaapt en reageert en.... zoals je gewend bent én hij kind en gezin geven ze niks aan: geniet maar van hem en vertrouw er op dat hij weet wat hij nodig heeft.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 9 weken 5kg en drinkt 5 of 6 flessen van 130cc. Dit heb ik overlegd met het cb en was prima.

9 maanden geleden

Reactie op wendysmit

Hier ook zo 1 hoor ! Mijn zoon is bijna 10 weken weegt 6 kilo en krijgt tus ...
Mag ik even vragen hoe je dit hebt opgelost? Of zo gelaten?