15 Reacties

5 jaar geleden

Die van mij kijkt alleen naar de mobiel als ik hem aan heb staan. Nu heb ik laatst een rammelaar van vtech gehaald met muziek en licht, hier reageert hij heel goed op! Als de tv aanstaat kijkt hij hier ook heel aandachtig naar. Misschien dat jou kindjes licht ook veel leuker vinden?

5 jaar geleden

Wij hebben eentje met zwart wit en felle kleuren. In begin vinden ze dat zwart wit interessant en daarna juist felle kleuren.

5 jaar geleden

Elke baby ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo, wat er in de boekjes staat is geen wet. Daarbij kan ik me voorstellen dat je kindjes wat vroeger geboren zijn omdat het een tweeling is? Dat kan meespelen dat ze wat meer tijd nodig hebben. Mijn dochter is ok wat vroeger geboren, ik tel soms die weken op bij de sprongetjes en dan komt het vaak overeen met de boekjes.

5 jaar geleden

Reactie op alette-25

Elke baby ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo, wat er in de boekjes st ...
Wordt ook in boeken zoals oei ik groei gezegd dat je de hersenontwikkeling moet rekenen vanaf de uitgerekende datum en niet je bevaldatum. Kan dus inderdaad zijjn dat als ze vroeg geboren zijn dat sommige dinen iets langer duren.

5 jaar geleden

Mijn zoon van bijna 8 weken vind zulke speeltjes ook nog niks en ik kan me herinneren dat mijn dochter ook zo was op die leeftijd. Mijn kindere vinden licht leuk (lampen) en schaduwen.

5 jaar geleden

Reactie op Kellx

Die van mij kijkt alleen naar de mobiel als ik hem aan heb staan. Nu heb ik ...
Naar tv kijken ze indd heel aandachtig naar. Zet meestal nickjr of baby tv op voor hun en ga dan even op de bank zitten en eentje op de schoot en dan kunnen ze echt aandachtig kijken.

5 jaar geleden

Reactie op alette-25

Elke baby ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo, wat er in de boekjes st ...
Ze zijn 20 dagen te vroeg geboren en wist niet dat ik dat erbij moest tellen van wat ze per week zeggen dat ze kunnen in deze app.

5 jaar geleden

Reactie op H C

Mijn zoon van bijna 8 weken vind zulke speeltjes ook nog niks en ik kan me ...
Zal eens speeltjes met licht aanschaffen. Want naar de tv kijken ze graag.

5 jaar geleden

Reactie op wahidaa

Ze zijn 20 dagen te vroeg geboren en wist niet dat ik dat erbij moest telle ...
Dat moet ook niet hoor! Maar het kan soms wel verklaren waarom ze net iets later zijn. Vooral in het begin.

5 jaar geleden

Reactie op wahidaa

Ze zijn 20 dagen te vroeg geboren en wist niet dat ik dat erbij moest telle ...
Bij de oei ik groei app wordt gevraagd naar de uitgerekende datum en niet naar de geboortedatum idd! Dus bij onze kleine loopt de app twee weken achter, dus wat er gezegd wordt klopt! Die 20dagen kunnen echt get verschil maken in interesse 🙃

5 jaar geleden

Plus dat ze er bij Oei ik Groei vanuit gaan dat bepaalde ontwikkelingen op verschillende momenten kan komen. Ze zetten de ontwikkeling bij de leeftijd waarop het op zn vroegst kan voorkomen, zodat je het kan herkennen. Maar het kan zomaar zijn dat een kind een bepaalde vaardigheid wat later ontwikkelt en daar is helemaal niks mis mee😊

5 jaar geleden

Reactie op MamaBella

Plus dat ze er bij Oei ik Groei vanuit gaan dat bepaalde ontwikkelingen op ...
Bedankt voor je reactie. Ik maakte mij al zorgen maar is dus nergens voor nodig.

5 jaar geleden

Ik weet niet hoe hoog de speeltjes hangen bij jullie, kunnen ze er al bij met hun handjes? Wij hebben bij zowel de mobiel als de speelmat de speeltjes wat lager gehangen nu hij nog zo klein is. Onze jongen kan er dan met zijn handjes bij en vindt het prachtig als hij ernaar slaat en het gaat bewegen, of in ieder geval reageert hij heel actief op het bewegen van de speeltjes. Eerst vond ik het zielig om te zien dat hij de speeltjes wel kon zien en ook probeerde te raken, maar er niet bij kon, dat moet toch frustrerend zijn. Je zou dit kunnen proberen, misschien interesseert het ze dan wat meer omdat ze wat actiever kunnen "spelen"

5 jaar geleden

Mijn eerste zoon heeft echt nooit met zo'n boxmobiel, heb nu een tweeling van 7 weken die het erg leuk vind. Denk dat het van baby tot baby verschilt...

5 jaar geleden

Ik denk ook dat het erg verschilt per baby. Mijn baby van 11 weken is hélemaal dol op zijn boxmobiel sinds ongeveer een maand. Daarentegen vind hij zijn speelmat/babygym nog niet heel interessant. Ik heb nu een boekje besteld met allerlei patronen, dat zag ik als tip voorbij komen in een ander topic hier. Vooral de tv en andere vormen van licht vindt hij tot nu toe erg interessant, en spelen met papa/mama (met de beentjes fietsen, juichen, dansen door de kamer, samen in de spiegel kijken)