21 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde hoor. Ook heel weinig slapen overdag. Vaak net 30 a 45 minuten. Gelukkig slaapt ze in de nacht goed door. Net als jij ook in de wagen goed slapen en bij mij haha. Ons lukt t tot op heden ook niet. Helaas geen tips, maar wilde toch even laten weten dat je niet de enige bent ;-)

5 jaar geleden

Hadden wij ook last van met ons dochtertje, ze ligt nu op haar eigen kamer met verduisterende gordijnen en nu slaapt ze heerlijk door. Eerder sliep ze nog bij ons maar dat was blijkbaar een te lichte kamer voor haar waardoor ze sneller wakker werd

5 jaar geleden

Ik lees mee ik heb hetzelfde eigelijk van 6 uur sochtends wilt hij niet meer in z’n bedje nu probeer ik in de middag wel echt nog steeds een slaapje in ze bedje dan word die alleen snel wakker maar in de draagzak of maxi cosi slaapt ie wel overdag

5 jaar geleden

Mijn zoontje (12 weken) slaapt in de middag ongeveer 3 uur in bed op zijn kamertje. We doen alleen de gordijnen dicht en rolluik open. Hij slaapt ook in zn slaapzak, net als in de nacht. Soms wordt hij wakker, dan geef ik hem zijn tutje en zet ik de muziekbeer nog een keer aan. Verder slaapt hij gedurende de dag minimaal, in de nacht slaapt hij door.

5 jaar geleden

Hier slaapt onze kleine meid ook maar 30 min achter elkaar. Laat haar nu wel langer liggen als ze de 1e x wakker is geworden. Ik zie namelijk dat ze nog hartstikke moe is. Dan loop ik soms wel 30x naar boven om de speen in te doen. Vandaag na 3 dagen dit doen pakte ze een 2e slaapje van 30 min. Dus ik ben blij. Volgende stap gaat inbakeren zijn (doe ik eigenlijk alleen snachts) en de gordijnen dicht doen.

5 jaar geleden

Bij mij is het heel verschillend. Soms slaapt hij langer, soms helemaal niet. Vandaag is het een stuk moeilijker, zelf op mama matras wil hij niet. Tsja, dan houd het echt op....

5 jaar geleden

Hier net zo. Middagdutje van een uurtje wil hij wel maar verder de rest van de dag niet. Verder slaapt hij overdag sowiso heel weinig. Af en toe een powernap van 30 min.

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Hier slaapt onze kleine meid ook maar 30 min achter elkaar. Laat haar nu we ...
Ik baker sinds vorige week in, en doe de gordijnen dicht. Daarvoor wilde meneer geen 30 sec in zijn eigen bed overdag!

5 jaar geleden

Same here, overdag doet ons mannetje (12 weken) eigenlijk alleen maar dutjes van 30-45 minuten. 's Middags leg ik hem in zijn ledikantje met de gordijnen bijna helemaal dicht maar ook dat zorgt er niet voor dat hij langer slaapt... Vanmiddag viel hij ineens in de wipper in slaap en sliep hij een uur 😣 Er zit ook totaal geen logica in met die kleintjes hahaha

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ze (morgen 10weken) slaapt sinds ongeveer een week nu op dr bedje in de ochtend en doet dan een slaapje van 45min. langer lukt ook echt niet. Ik probeer ook met speen in, aai over dr bol om haar slaapje langer te maken maar het lukt me ook nog niet. Het komt vanzelf denk ik dan maar😊 In de middag doe ik haar in de draagdoek of ga rondje lopen en dan moet ik haar gewoon wakker maken voor een voeding. Ze ligt ook in een donkere kamer.

5 jaar geleden

Hier ook zo... Ik zorg dat hij minstens één langer slaapje doet in de namiddag. Dan doe ik hem in de draagdoek. Rest van de slaapjes zijn in zijn bedje...vaak ook maar half uur of drie kwartier.

5 jaar geleden

Mijn zoontje wordt ook vaak wakker na 30/45 min. Ik laat hem toch liggen en ga erbij zitten en geef steeds z’n speentje. Het lukt steeds vaker om hem toch weer in slaap te krijgen. Hij is namelijk niet uitgerust van 45 min slaap.

5 jaar geleden

Hier meestal ook niet, behalve na een bad wanneer ze echt heel moe is. Op de bank lukt t wel en in de box en op mama

5 jaar geleden

Hier hetzelfde ! Wij proberen nu haar te helpen om een volgende slaapcyclus in te gaan.. ik heb een babyphone met camera .. als ze slaapt zet ik een wekker voor 40 minuten. Dan hou ik het in de gaten op de camera als ik zie dat ze wakker word ga ik naar boven en leg ik m’n hand op haar hoofdje en houd ik haar armpjes onder de dekens (ze slaat zich anders wakker) ik doe verder niks alleen sht zeggen als ze huilt. Vanmiddag heeft ze op deze manier 2 slaapcyclus achter elkaar gepakt .. dit moet ze leren en je kunt het kind daarbij helpen. Het hoeft niet persee want het is ook typerend voor deze leeftijd !

5 jaar geleden

Hoe doen jullie dat met flesjes ? Volgorde slapen , voeden spelen slapen nog steeds aanhouden?

5 jaar geleden

Reactie op Lautje1

Hoe doen jullie dat met flesjes ? Volgorde slapen , voeden spelen slapen no ...
Alleen als het tijd is om te voeden. Bij ons krijgt hij 6/11/3/8/12 ongeveer (tenzij hij eerder of later honger heeft maar meestal is dat rond deze tijden). Anders gewoon spelen en verschonen en na een uurtje weer naar bed. Onze zoon slaapt overdag ook Max 40min achter elkaar. Onze zoon is vandaag 10 weken.

5 jaar geleden

Ons 1e kindje deed dit en nu de 2e ook. Beide ingebakert. Super lastig om dan een goed ritme te krijgen vind ik. De 1e pakte ik altijd op en probeerde haar dan in slaap te wiegen. Werkte niet en heeft altijd kort geslapen overdag (tot mijn ergernis) Wij proberen nummer 2 nu na 1e 45min in slaap te sussen. Hand op haar borst hand op schouder en vrij hard ssssssssst geluid maken. Dit gaat met wisselend succes.

5 jaar geleden

Ik ga er nu na 40 minuten 20 minuten naast liggen met mijn hand op zijn hoofd, dat werkt! Hopelijk kan hij het binnenkort dan ook zonder me :)

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Hier slaapt onze kleine meid ook maar 30 min achter elkaar. Laat haar nu we ...
Ik doe ook nu inbakeren alleen snachts. Maait ze zichzelf bij jullie ook wakker ? Probeer haar overdag strak onder de dekens te leggen maar daar is ze snel onderuit 😅

5 jaar geleden

Reactie op KorOos

Ik doe ook nu inbakeren alleen snachts. Maait ze zichzelf bij jullie ook wa ...
Waarom alleen in de nacht?