20 Reacties
5 jaar geleden
Ik lees even mee , mijn dochtertje is al verkouden 2 maand oud en weet niks wat misschien kan werken behalve luuf wat ik liever nu nog niet wil gebruiken door sterke geur
5 jaar geleden
Mijn dochtetje is ook verklouden. De snotjes wat we zien kunnen we voorzichtig weghalen met een wattenstaafje. En als het erg veel is dan spoelen we naar neusje.
5 jaar geleden
Een gesneden ui doet wonderen! Je huis stinkt wel naar frikandel speciaal 😬
5 jaar geleden
Reactie op melissjje
Hoe spoel je haar neusje ?
Met zoutwater. Kan je zelf makkelijk maken. Met een spuitje paar druppels in haar sneus druppelen.
5 jaar geleden
Mijn zoontje van bijna 8 weken is ook verkouden.. ik heb zoutdruppels en een aspirator in huis. Voor de zekerheid paracetamol mocht hij zieker worden. Ik gebruik de zoutdruppels en de aspirator pas als z'n neus flink vol gaat zitten. Ik wil hem en het neusslijmvlies niet te veel irriteren. Hij heeft er nu nog niet zoveel last van. Ik vind het zelf wel lastig dat hij nu al verkouden is.. oogt toch beetje zielig en ik hoop dat het mild blijft. Hoe oud zijn jullie kindjes?
5 jaar geleden
Otrivin baby zoutoplossing voor de neus vóór iedere voeding en vanaf 1 maand kan je Kalip'tus balsem gebruiken. Luuf kan vanaf 6 maanden pas en Neurofen kids vanaf 3 maanden. De neusspray doet wonderen. De ui naast het bed helpt ook. Verder kan je het kind stomen (in de badkamer zitten en douche opendraaien).
5 jaar geleden
Reactie op Disco
Mijn zoontje van bijna 8 weken is ook verkouden.. ik heb zoutdruppels en ee ...
Mijn dochter is 8 weken en ik doe die neusdruppels ook alleen als het echt vol is
5 jaar geleden
Mijn mannetje was ook snotverkouden met 5 wkn.. zelf neusdruppels gemaakt (senseokopje met lauwwarm water en een klein afgestreken theelepeltje zout) doorgesneden gepelde ui naast het bed of er onder helpt voor de slijmvliezen te slinken. Ook elke avond ff onder de douche gaan staan 20min
5 jaar geleden
Physiomer baby spray. Best stevig, maar hielp beter dan de vsm spray. Deze (of soortgelijke) zoutoplossing is het enige wat in het begin mag. Pas met 3 maanden is er eventueel een neusspray gaf de huisarts aan. Leuk is anders, maar als ze er moeilijk doorheen ademen moet je wel. Pas alleen alsjeblieft op met neuspeertjes, voor je het weet bloedt het omdat ze vrij hard kunnen zuigen en je de boel beschadigt!