24 Reacties
5 jaar geleden
Oh zo lastig!! Wij hebben net 6 weken in dezelfde situatie gezeten. Ik wilde wel doorvoeden tijdens werk, maar ik kan niet kolven. Er komt niks uit. Na heel veel gedoe bleek mn productie al volledig teruggelopen. Daardoor viel mn dochter zo af. Maar ja....dan moet ze wel de fles pakken...
Ze heeft eerder wel uit een kleine Philips Avent gedronken. Daar bij gebleven.
We zijn weer met die kleine begonnen. Ik heb haar uitgelegd dat ik geen melk meer heb en ze echt aan de fles moet. Als ze het niet wil, dat ze dan nika anders krijgt. Daarna opgebouwd. Eerst samen naar de fles kijken, welke letters en cijfers erop stonden. Toen voelen aan de fles mwt de buitenkant vd hand. Binnenkant vd hand. Aan de wang. Aan de lip. In de mond. Elke keer als ze begon te huilen of paniekeren gestopt en afgeleid. Ze mag eigenlijk (nog) geen tv kijken van ons, maar we hebben uiteindelijk gewoon even voetbal aangezet ter afleiding.
Zo had ze bij ons met 24 uur de fles te pakken. Toen overgestapt naar de grote versie met een volgende maat speen.
Het is een hele puzzel en een zoektocht. Voor ons was het belangrijk dat de stress van moeten werken eraf was, daar hadden we veel last van Zonder mij dronk ze überhaupt niet, dus heb me ziekgemeld en de ruimte van mn werkgever gekregen.dit uit te zoeken. Uiteindelijk start ik 2 weken later dan gepland.
Sorry, lang verhaal...
Heel veel sterkte en succes!
5 jaar geleden
Warm je de melk wel een klein beetje op? Of laat je het zakje zo ontdooien? Misschien dat als je het zo laat ontdooien dat het nog net te koud is?
Ziu het helpen als je de ontdooide melk zou mengen met de afgekolfde melk uit de koelkast? En zo elke keer minder van die uit de koelkast erbij doen.
Hopelijk kom je eruit!
5 jaar geleden
Oh dat zou zonde zijn!
Je zou nog een beetje kunnen spelen met de temperatuur. Misschien eens een zakje/flesje tegen jouw lichaam dragen zodat je zeker weet dat het even warm is als verse melk.
Daarnaast weigeren sommige kindjes inderdaad ontdooide melk. Ontdooide melk ruikt vaak ook wat zepig. Het zou kunnen dat ze daarom weigert. Dit gaat weg door de ontdooide melk te pasteuriseren. Heb je dit al eens geprobeerd? (https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/266-pasteuriseren-van-moedermelk)
5 jaar geleden
Wellicht overbodig, maar lees eens over therapeutisch voeden met de fles. Dat was de redding bij ons! En de melk net iets "te" warm maken. Ook halverwege de fles, als de melk is afgekoeld en hij niet meer wil, warmen we het nog eens op en drinkt hij weer. Succes!
5 jaar geleden
Mijn dochter wilde ook geen ingevroren melk, dus alleen maar vers gegeven (of uit koelkast). Maar op de één op andere dag accepteerde ze het wel weer. Geen idee waarom. Hopelijk bij jullie straks ook. We hebben het in ieder geval af en toe aangeboden, en er geen strijd van gemaakt.
5 jaar geleden
Hier viel de oudere melk niet in de smaak. Na een keer een mindere batch echt weer even moeten oefenen. Was ook net bij gastouder gestart dus enorm veel indrukken. Gelukkig na een paar dagen weer bijgetrokken. Het blijft soms even proberen, door een ander laten voeden, nieuwe spenen op de fles. Op deze site stond een ideale lijst met tips waar we veel aan gehad hebben: https://www.aidulac.nl/Tips-bij-flesweigeren
5 jaar geleden
Heb je niets aan als je melk al ingevroren is, maar het beste is om de melk te pasteuriseren voor het invriezen. Zo veranderd de smaak niet zo. Ingevroren melk smaakt anders namelijk zeepig.
5 jaar geleden
Ik heb t van mezelf geproefd uit de vriezer. Smaakt echt enorm naar zeep. Weet van mijn buurvrouw dat zij t kookte, helpt dat ook nog als t al uit de vriezer komt? Wij zijn de melk uit de vriezer blijven aanbieden tot hij het wel dronk. We deden dat alleen niet met de avond fles alleen met voedingen overdag. Na een paar dagen dronk hij t wel. Maar onze zoon was wel al helemaal gewend aan de fles dus misschien is dat toch anders.
5 jaar geleden
Reactie op Julie89
Ik heb t van mezelf geproefd uit de vriezer. Smaakt echt enorm naar zeep. W ...
Nee dat heeft dan helaas geen zin meer
5 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Heb je niets aan als je melk al ingevroren is, maar het beste is om de melk ...
Gek genoeg zit er wel degelijk ook verschil tussen ingevroren melk. Soms is het erg zepig, soms weer heel neutraal. Weet niet of het nog kan schelen hoe snel je het invriest vs. eerst dagen in de koelkast (dat idee had ik bij mezelf bij eerste batches, later steeds meteen ingevroren).
5 jaar geleden
Reactie op Wishful
Gek genoeg zit er wel degelijk ook verschil tussen ingevroren melk. Soms is ...
Ja er kan wat verschil in zitten ik weet ook niet hoe dat komt, ook niet bij iedere vrouw gaat het zepig smaken... maar meestal wel helaas.
5 jaar geleden
Volgens mij kan je de al ingevroren melk nog wel ontdooien en dan weer pasteuriseren (als het nog nooit gepasteuriseerd is). Dan wordt het enzym in ieder geval uitgeschakeld, weet niet zeker hoe zepig het dan blijft. Het is het proberen waard.
En anders misschien doneren? Of pannenkoekjes van maken later als ze vast voedsel eten.
5 jaar geleden
Reactie op Stefanie3
Volgens mij kan je de al ingevroren melk nog wel ontdooien en dan weer past ...
De smaak veranderd dan niet meer, dus heeft eigenlijk geen zin.
Ook een optie is in bad gooien. Blijkbaar heel fijn voor het huidje
5 jaar geleden
Misschien kan je haar foppen door haar bij de borst te houden en haar een slokje te geven uit de borst, dan als ze makkelijk los laat de fles in haar mond in plaats van je borst 😬 Bij die van ons is dat gelukt toen ik wou proberen of hij langer zou slapen op kv, dat wou hij ook niet zo uit de fles.
5 jaar geleden
Reactie op Wishful
Hier viel de oudere melk niet in de smaak. Na een keer een mindere batch ec ...
Dank! Bedoel je dat de oudere diepvries melk er niet in ging en jongere wel?
5 jaar geleden
Reactie op MamaBella
Oh zo lastig!! Wij hebben net 6 weken in dezelfde situatie gezeten. Ik wild ...
Dank! Ik hoef gelukkig pas over 3 wk te werken dus hoop dat we voor die tijd haar zover hebben gekregen 🙈😂