8 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb de mini monkey en vind 'm prima! Ik heb alleen geen ervaring met een andere dus ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

5 jaar geleden

Ik vind de mini monkey heel fijn!

5 jaar geleden

De babybjorn is helaas niet ergonomisch. Je kindje kan niet in de kikkerhouding (knietjes hoger dan de billetjes) en heeft geen bol ruggetje door de hardheid van de draagzak. Ik zou dus voor de mini monkey gaan.

5 jaar geleden

Ik heb een draagdoek en heb het inmiddels een paar keer geoefend en het eigenlijk best wel heel makkelijk.

5 jaar geleden

Ik had bij de Babypark een Tula Free To Grow in de aanbieding waardoor hij in jouw budget past! Het was een kleurtje die eruit ging waardoor hij flink afgeprijsd was. Lag in de fysieke winkel, wellicht heb je daar nog geluk.

5 jaar geleden

Ik kreeg het advies om er pas een aan te schaffen na de geboorte, en er dan eerst een te huren om te kijken wat prettig draagt. Verder is een draagzak ergonomischer in de eerste weken na de geboorte

5 jaar geleden

Iets wat meer is dan 100 euro, maar Elk cent waard! De artipoppe. Ik heb de buddy weggedaan, omdat de draagzak voldoende was voor ons. We reizen best ver en gaan vaak dagjes weg. De zak is perfect. Baby eet, slaapt en geniet van ons. Het is ook niet slecht voor de rug

5 jaar geleden

De babybjörn mini is volgens mij het model van hun wat niet ergonomisch is. Die andere ken ik niet. Misschien een goed idee om eens bij een winkel waar ze draagzakken en draagdoeken verkopen (liever niet de grote bekende babywinkels, de medewerksters dat hebben vaak maar weinig kennis over draagzakken, op wat standaard weetjes na) om advies vragen. Dat hebben ze ook alleen ergonomische draag opties. En ja, het is vaak wat duurder (tula free to grow kost 139), maar soms hebben ze net in de winkel een ouder model of printje liggen, die in principe nog prima voldoet, maar wel afgeprijsd. In Groningen kan ik je Musjes adviseren, maar daar moet je maar net in de buurt wonen. Ze hebben ook een webshop, waar ook weleens aanbiedingen in staan (en een tweedehands Facebook pagina).