Hoi! Ons zoontje van 3 maanden is inmiddels 6,6kg en 63cm. Het badje wordt te klein. We hebben er een van bebejou, met ook zo'n zitje er bij. Maar als we dat zitje gebruiken zit ons zoontje alleen met zijn billen in het water, de rest van zijn lijf niet. Die gebruiken we daarom niet.
Hoe doen jullie dat? Of zijn er grotere babybadjes
Mijn dochter past er ook niet meer in, ze is 15 weken, 7,3 kg en ongeveer 65 cm denk ik.
Ik neem haar mee onder de douche en begin binnenkort met het BiBaBad, en koop er een badzitje bij...
Hier inderdaad hetzelfde probleem. Ik zet mijn zoontje nog wel eens in de verkleiner maar en dan het bad tot bijna de rand vol en de douchekop aan om af en toe even z'n schouders en hoofdje nat te maken.
Wij hebben zo'n babyzitje voor in bad, vindt ie fantastisch. Ben nu op zoek naar een zwembandje, maar vindt het lastig kiezen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wij gebruik de tummy tub echt perfect! Onze zoon heeft hier een maand of 9 in gezeten😂, tot hij erin ging staan en x omviel oepsie!🙈 En onze dochter vind het nu ook echt heerlijk. En onze zoon speelt nu weer in het babybadje haha! Hij is nu 2x
Hier ook exact zelfde! Douchen doen we ook regelmatig, maar is best zwaar.
Ik hoop eigenlijk dat ze snel gaat zitten, zodat ze in een kinderstoel onder de douche kan... Al is dat ijdele hoop denk ik 🙈
Hier past ons kindje nog wel in het Luna badje. Daarna gaan we over op het OKbaby Opla bad. Ons eerste kindje vond het fantastisch en heeft er veel gebruik van gemaakt :)
Wij gebruiken een drijfbedje van doomoo, ideaal. Ze vind het spetteren met haar voetjes zo leuk! Dit gaat ook sneller als douchen. Maar dan moet je natuurlijk wel een bad hebben.. haha.
Lekker samen douchen of een zitje met hydrofiele doek erover (helpt iets tegen het wegglijden) in de douche zetten en de douchekop in de hand nemen om zo de kleine te douchen.
Hoe douchen jullie dan eigenlijk met een baby? Kan het mij niet voorstellen ...
Gewoon vasthouden zoals je hem anders ook vasthoudt. Beetje opletten dat je de straal niet in het gezicht houdt. Je kunt eem hydrofiele doek om je arm doen voor meer grip of op een krukje zitten.