7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb 3 kids en allemaal hebben ze niet eens het besef wat onweer is , vooral de jongste niet. Dit is denk ik ook omdat ik er zelf ook niet angstig over ga doen. En het ook altijd wel gezellig vind. Vaak draag je je eigen angst over op je kind

2 jaar geleden

Reactie op Mopsje

Ik heb 3 kids en allemaal hebben ze niet eens het besef wat onweer is , voo ...
Ben zelf niet bang. Hij werd wakker vannacht, vandaar

2 jaar geleden

Nee snap ik maar ik denk niet dat ze op deze leeftijd al echt snappen wat onweer inhoud

2 jaar geleden

Reactie op Mopsje

Nee snap ik maar ik denk niet dat ze op deze leeftijd al echt snappen wat o ...
Zoontje is ook bang als hij vliegtuig hoort. Mama’s die tips hebben of hetzelfde meemaken zijn welkom 😊

2 jaar geleden

Hier ook bang hoor! Mijn zoontje kan sowieso al niet tegen harde geluiden. Ik probeer te vertellen wat er gebeurd (niet dat ie dat snapt 😂) En vooral beetje proberen af te leiden.

2 jaar geleden

Wat vervelend. Die van mij is bang voor het geluid can helikopters en vliegtuigen...heeft niets met een zogenaamde angst van mij te maken hoor...hoort bij de ontwikkeling dat ze bepaalde dingen eng gaan vinden. Het enige dat je kunt doen is rustig blijven en ontspannen en er voor je kindje zijn. Komt uiteindelijk wel goed 😁

2 jaar geleden

Zo wordt onze dochter soms hysterisch als de stofzuiger voor haar onverwacht aan gaat. Of schrikt ze van andere harde geluiden. Ik probeer altijd uit te leggen wat we horen en de oorzaak aan te wijzen. Als ze ziet dat het voor ons oke is, vind ze het vaak zelf ook snel oke. Als het mogelijk is (bijvoorbeeld bij stofzuigen) kondig ik het vooraf al aan. Met onweer gaat dat natuurlijk erg lastig. Ik kan me ook voorstellen dat dat geluid (en de eventuele lichtflitsen) erg indrukwekkend kunnen zijn voor zo'n ukkie. Sneu zeg! Hopelijk slaapt hij vanacht weer beter.