26 Reacties

5 jaar geleden

Bedklossen geregeld via de kraamverzorgster ben je voor verzekerd. Bed opmaken heb ik van die hoezen voor die ik in me kraampakket kreeg van CZ.

5 jaar geleden

Vanaf ben 27 weken en heb de molton al op mijn matras liggen met een handdoek dat heeft mijn verloskundig mij aan geraden voor op de molton een handdoek te leggen in verband zweten en de warmte

5 jaar geleden

Ik leg vanaf week 37 een plastic zeiltje wat bij het kraampakket zit onder mijn hoeslaken eerder niet want je gaat ervan zweten helaas 😫

5 jaar geleden

Ik heb een waterdichte molton, die leg ik erop vanaf 37 weken, die kun je bijv ook kopen bij action. Bij de kids ligt die er ook op voor eventuele ongelukjes. Ik ben daar erg blij mee! Bedverhogers probeer ik hier zo lang mogelijk uit te stellen, vond ik nooit een pretje 🤣 officieel zeggen ze vanaf week 37 omhoog

5 jaar geleden

Ik heb dit even moet opzoeken want had er hier in België nog nooit van gehoord 🙈 Dit artikel kan je misschien ook helpen: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/bedverhogers/

5 jaar geleden

Volgens mij zit alles wat je nodig hebt in het kraampakket, behalve de klossen.

5 jaar geleden

Je bed moet 70cm hoog zijn voor de kraamhulp, als het goed is kun je die klossen gratis huren 😇 (ik wel maar had ze niet nodig)

5 jaar geleden

Reactie op Muisje98

Je bed moet 70cm hoog zijn voor de kraamhulp, als het goed is kun je die kl ...
mijn bed is 75cm hoog en moet ook klossen eronder doen want de kraamzorg zeiden bij mij tussen de 80/90cm hoog moet zijn ik zei al dat ik dan in mn bed getilt moet worden dan 😮😮

5 jaar geleden

Klossen? Molton? Ik was van plan om gewoon een handdoekje te leggen voor ‘t geval mijn vliezen in bed scheuren 😅 ik kies er voor om sowieso in het ziekenhuis te bevallen. Dus geen bedverhogers nodig (het is omdat ik hieronder ergens een reactie las waarin werd uitgelegd wat klossen waren, want ik kende het eerst niet 😂)

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Klossen? Molton? Ik was van plan om gewoon een handdoekje te leggen voor ‘t ...
Bedverhogers heb je ook nodig voor de kraamzorg... die hebben ook als eis dat je bed een minimale hoogte heeft.

5 jaar geleden

Oke ik ga eerst maar eens op zoek naar zo'n waterdicht onderkleedje of hoe het ook heet. Die uit het kraampakket schijnt niet zo chill te zijn. En dus met de rolmaat aan de slag om het bed te meten 😁

5 jaar geleden

Bij mij zei de kraamzorg rond 35 weken matras beschermen en dat voor tweeling zwangerschap, klossen eronder pas als kraam zorg komt omdat ik anders me bed niet in kom. En ik toch in het ziekenhuis ga bevallen, bij onze eerste heeft hef bed lrecies 1 dag omhoog gestaan

5 jaar geleden

Je kunt het grote zijl uit het kraampakket ook gebruiken en daar dan een handdoek overheen. Klossen zijn voor de borstvoeding niet nodig, maar wel voor de kraamzorg. Wij hadden vorige keer het bed best vroeg op klossen, maar dat was omdat we het bed toen pas in elkaar gingen zetten, en we geen zin hadden dan een paar weken later nog weer op lossen te moeten zetten.

5 jaar geleden

Mijn kraamzorg raadde een compleet molton (is dat anti lek??) Matrashoes aan, ipv dat kleedje uit t pakket

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Eist de kraamzorg geen klossen? Hier wel namelijk 🙈

5 jaar geleden

Ik heb op advies van de kraamzorg een waterdichte molton gekocht (bij de hema) om de matrassen van onze boxspring te beschermen. Daaroverheen gaat dan een gewone matrashoes. In het kraampakket zit ook nog een matras beschermer, maar die schijnt niet toereikend genoeg te zijn. Die gebruik ik gewoon als extra denk ik. De klossen worden bij mij in week 34 geleverd en ze adviseerden me om deze in week 36 toch wel onder het bed te hebben. Mocht de bevalling beginnen/ de VK of kraamzorg eerder komen dan de verwachte uitgerekende periode dan staat je bed al klaar. Hoeft je partner het niet nog te gaan regelen tijdens de bevalling of net daarna. Onze boxspring bestaat uit 1 persoons onderstellen en matrassen (met een 2 persoons topper er op). Ik krijg klossen voor het gehele bed, dus ook het deel waar mijn man op slaapt.

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Klossen zijn verplicht voor de kraamzorg (als je bed niet een bepaalde hoogte heeft van zichzelf. Ik dacht minimaal 70cm). Dus ook als je in het ziekenhuis wilt bevallen! Trouwens ook voor de verloskundige mocht blijken dat je het ziekenhuis niet gaat halen en je toch thuis moet bevallen! In je kraampakket zit volgens mij een bedzeiltje/matrasbeschermer. Die zou ik dan sowieso neerleggen (al gaf mijn kraamzorgbureau aan dat mochten mijn vliezen breken im bed of je flink bloedverlies hebben in de weken na de bevalling dit echt niet toereikend is). Met een handdoek alleen ga je het niet redden vrees ik..

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Ik had bij mijn eerste bevalling ook geen klossen onder mijn bed, wilde ook in het ziekenhuis bevallen. Het liep alleen anders waardoor het een thuisbevalling werd.. wij hebben spijt gehad ook met de kraamverzorgster, voor heb moet t bed ook op hoogte staan. ☺️☺️

5 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Klossen zijn verplicht voor de kraamzorg (als je bed niet een bepaalde hoog ...
Onze kraamverzorgende tipte op een handdoek te plaatsen en dat zeiltje op je nachtkastje... dat zeiltje ligt namelijk niet lekker... zodra je wat vruchtwater verliest merk je dat meteen en kun je het zeiltje eronder leggen... zo'n waterdichte molton lijkt me daarna ook nog wel handig!

5 jaar geleden

Ik heb een waterdichte molton die beschermt het matras en dr matrashoes gaat gewoon in de was.