57 Reacties

5 jaar geleden

Bedoel je dat de bovenkant ook dicht is? Bij ons hebben ze wel gewoon ledikantjes

5 jaar geleden

Haha ik snap je gedachte, maar de "kooien" zijn wel gebruikelijk ja. Je hebt ook KDVs met een soort van "konijnenhokken" buiten waar je kindjes in slapen. Moest ik ook even aan wennen maar begrijp van vriendinnen dat kindjes daar mega fijn slapen. 😅

5 jaar geleden

Onze dochter van 2 gaat naar kdv, maar daar hebben ze gewoon ledikantjes. Wat bedoel je dat de bedden eruit zien als kooien? Ik vond in begin wennen toen ze naar de opvang ging, maar ze gaat met zoveel plezier dat ik er totaal geen moeite mee heb. Het is wel een kleinschalige kdv.

5 jaar geleden

Ik werk op een kinderdagverblijf en eigenlijk op alle plekken waar ik gewerkt heb in de kinderopvang, zijn het wel ledikantjes maar lijken ze op kooien ja. Want er staan vaak 2 bedjes boven elkaar, dus niet de bovenkant is open maar de zijkant zijn de deurtjes. Of is dat niet wat je bedoelt

5 jaar geleden

Ik werk zelf op een kdv en heb daar eigenlijk nooit zo'n moeite mee gehad. De kindjes liggen super veilig, en ik heb nooit gemerkt dat ze er problemen mee hebben, ze slapen er als roosjes 🥰 misschien is het voor jou even wennen, maar geloof me, komt echt wel goed!!

5 jaar geleden

Bij ons hebben ze ook 'kooien'. Het ziet er inderdaad heel gek uit. Maar ik hoorde ook dat ze daar wel heel fijn in slapen. Bij ons hebben ze ook buitenbedjes. Dat lijken inderdaad wel grote konijnenhokken 🙈

5 jaar geleden

Ik werk op een kdv & zo kunnen we meer bedjes kwijt. Bij ons iig. Er staan er in principe twee op elkaar & dan is het net een kooitje ja. Maar liever dat dan dat je kindje eruit kan vallen. Het is toch even anders dan thuis, aangezien er meer kinderen tegelijk naar bed gaan ☺️ en de konijnenhokken vond ik mijn eerste stage dag ook heel gek! Haha. Maar sommige kinderen slapen echt veel beter buiten dan binnen.
Ja klopt inderdaad zo gaan ze al jaren te werk ! Ik heb zo ook vroeger gelegen in “kooien” en elke kinder opvang heeft dat

5 jaar geleden

Hangt inderdaad af van KDV tot KDV. Langs de andere kant kunnen ze wel niet uit hun bed kruipen of vallen aangezien het 'dicht' is. Heb zelf stage gedaan in een KDV dus heb er niet meteen moeite mee 🙈

5 jaar geleden

Ja dat is inderdaad anders, maar bijna overal zo hoor. Is vanwege ruimtegebrek anders, plus is veel veiliger dan wat we veelal zelf thuis neerzetten. Alleen vinden we dat dan ongezellig staan, maar een baby heeft nog helemaal geen concept van wat wij zien als "gezellig" of sfeervol, die slaapt er echt niet minder van. 😉

5 jaar geleden

Ik was me ook rot geschrokken 😂 inmiddels maar bij neergelegd, schijnt gebruikelijk te zijn en voor de kindjes maakt het sowieso niets uit

5 jaar geleden

Super veilig is dat! Doordat de bovenkant dicht is kunnen ze er écht niet uit vallen! Een ledikantje is eigenlijk hetzelfde, spijlen aan de zijkant. Maar dan een open bovenkant. Zou me daar niet zo druk over maken. Kindjes slapen als roosjes in deze bedjes! Lekker beschut!

5 jaar geleden

Haha ja ik snap wat je bedoeld. De boxen lijken ook vaak een soort kooien, omdat ze hoger zijn. Heeft drie redenen: meer kinderen in dezelfde ruimte. (Vaak baby's boven en peuters eronder) en arbotechnisch verantwoord. Het is voor leidsters al zwaar genoeg. Dan scheelt het enorm dat ze baby's in bed/box kunnen leggen op draaghoogte en de peuters kunnen er vaak zelf in kruipen. Scheelt een hoop getil en gebuk. Ook is het heel veiliger, ze kunnen er niet uitklimmen/vallen oid. En geloof me: het zal die ukkies een rotzorg wezen of het bedje groen, blauw, aan de bovenkant open of dicht is. Als het matrasje lekker ligt en de leidsters (of thuis papa, mama, oma, oppas) maar lief zijn. Net als bijv schaamte is 'een gezellig bedje' 100% aangeleerd gedrag/gevoel en daar zijn ze nog te klein voor.

5 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang en bijna alle opvangen waar ik heb gewerkt, staan de bedjes gestapeld. Ik heb ooit stage gelopen waar ze losse ledikantjes hadden, hier hielden de kinderen elkaar veel wakker en werd er veel meer gekwebbeld op de slaapkamer. Ik vind het juist wel een prettig idee dat ieder kindje zo een veilig, geborgen plekje heeft om te slapen. Onze dochter gaat straks ook naar de opvang, helaas hebben ze hier geen buitenbedjes want ben hier zeker een voorstander van. Goed voor de weerstand en slapen als een roosje buiten🤭

5 jaar geleden

Ik schrok ook van die bedden En al helemaal toen ik een kind heel zielig zag huilen erin 😟

5 jaar geleden

Ja ziet eruit als soort "kooien" maar liever dat dan mn kindje dat uit een bedje op de grond valt. Krijg liever mn kindje tzt gezond mee naar huis, dan dat het allemaal builen heeft van vliegles uit zijn/haar bedje.

5 jaar geleden

Bij ons hebben ze dat ook, maar ik vond het eigenlijk helemaal niet gek. Eerder handig, omdat het minder ruimte in beslag neemt. En voor de kinderen maakt het idd helemaal niks uit, lijkt me eerder rustiger voor ze.

5 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en dit is zeer gebruikelijk. Het is voor ons als leidsters heel fijn dat we de kleintjes boven kunnen leggen en de groters beneden (ik werk op een peutergroep). Ook merk je dat de kinderen zelf helemaal geen moeite hebben met de bedjes en ze liggen veilig doordat het bedje volledig afgesloten is.

5 jaar geleden

Okee blijkbaar is het overal zo. Ik zal gewoon effe moeten wennen 😅😅

5 jaar geleden

Ik vond het zelf niet gek, lijkt me wel lekker geborgen in zo'n hokje slapen 😂