8 Reacties

6 jaar geleden

Lijkt me een prima optie. Hou er rekening mee dat je gevoel nog kan veranderen als je kindje er is. Ik hoor wel eens dat een mama samen met haar baby in de kamer slaapt, maar zo onrustig wordt van de geluidjes van de baby dat ze toch besluit de baby in de babykamer te leggen. Maar dan kun je altijd de wieg nog daar neer zetten natuurlijk

6 jaar geleden

Ja why not. Sommigen gebruiken niet eens een box weet ik, kopen er gewoon geen. Moet zeggen dat onze tweede er ook veel minder in gezeten heeft omdat hij liever bij zijn grote zus op de grond zat. De eerste tijd wel de box gebruikt toen hij alleen nog kon liggen, maar waarom dan niet je bedje gebruiken inderdaad? 😊

6 jaar geleden

Eerste zoon in een wiegje op onze slaapkamer gehad, heb er lang problemen mee gehad niet in het ledikant te krijgen gillen en krijsen in ze bedje. Nu komt er een tweeling en die gaan gelijk in ledikant op eigen kamer het is maar twee meter lopen naar andere kamer

6 jaar geleden

Ons eerste zoontje ging meteen in zijn eigen bed, sliep na 2 weken al een hele nacht door van 23.00 tot 6.00. Bij de tweede doen we hetzelfde

6 jaar geleden

Reactie op arenda-24

Ons eerste zoontje ging meteen in zijn eigen bed, sliep na 2 weken al een h ...
Ja ik wil het wiegje als bedje gebruiken eerste maanden in onze slaapkamer dicht bij me ivm borstvoeding geven. Dan is het wiegje langs me. Tot hoeveel maanden is zo’n wiegje weet iemand dat? Want ik kan het wiegje ook in de babykamer zetten gewoon nadien.

6 jaar geleden

Wij hebben het precies zo gedaan zoals jij beschrijft. Bedje als box/dagbedje in de huiskamer en de wieg gewoon naast ons bed. Na 3.5 maand bedje naar zn eigen kamer verplaatst om daar lekker te kunnen slapen s nachts. Toen het bedje eenmaal uit de woonkamer was hebben we geen nieuwe box gekocht. Hij speelde op een kleed van 1m2 tot hij daar vanaf kon kruipen. Hebben nog heel even ons reisbedje gebruikt als box maar dit werd niet gewaardeerd. Hij heeft gewoon door de woonkamer gekropen en werd alleen even in het reisbedje ‘opgesloten’ als er geen toezicht was vanwege toiletbezoek ofzo.

6 jaar geleden

Reactie op Mama96

Ja ik wil het wiegje als bedje gebruiken eerste maanden in onze slaapkamer ...
In principe kan een wiegje volgens mij voor de eerste zes maanden. Onze zoon was er echter met 3 maanden al bijna uitgegroeid. Vond het toen wel spannend maar helemaal niet vervelend dat hij op zn eigen kamer ging slapen. Hij ook niet.

6 jaar geleden

Reactie op kmvandertoorn

Lijkt me een prima optie. Hou er rekening mee dat je gevoel nog kan verande ...
Dankje! Klopt ja ik kan het wiegje dan verplaatsen naar de kamer en de ledikant gewoon dan in de woonkamer laten als box. Tot hoeveel maanden laat je een kind slapen in zo’n wiegje?