26 Reacties

6 jaar geleden

Cranberry sap drinken (niet lekker maar werkt mega goed).. en veeeel drinken (water enz)

6 jaar geleden

Had het ook en had al iets moeten innemen voor blaasontsteking van de dokter. Een poeder met water. En moest gewoon veel blijven drinken en 1 keer per dag zo een glas cranberry sap zou goed zijn voor de blaas.

6 jaar geleden

Ben ook bijna 21 weken en aan de 5de antibioticakuur bezig voor een terugkerende urineweginfectie. Met als gevolg ook nog een vaginale infectie door de antibiotica. Ik voel de baby wel nog veel. Uroloog heeft aangeraden om ook uricran forte ofzo te halen. Is veel beter dan cranberrysap, want cranberrysap is niet zo geconcentreerd als de pilletjes. Verzorg je goed en hopelijk snel vanaf.

6 jaar geleden

Reactie op Saskiatex

Had het ook en had al iets moeten innemen voor blaasontsteking van de dokte ...
Monuril bedoel je waarschijnlijk, dat is dat poeder.

6 jaar geleden

Reactie op Vanessa1979

Ben ook bijna 21 weken en aan de 5de antibioticakuur bezig voor een terugke ...
En waarkrijg je dat uricran als ik mag vragen

6 jaar geleden

Reactie op Nathalie 22102020

En waarkrijg je dat uricran als ik mag vragen
Gewoon bij de apotheek. Of veenbessensap drinken helpt ook (uricran is op basis van veenbes)

6 jaar geleden

Ik woon op Terschelling en hier groeien cranberry's. Het allerbeste medicijn tegen blaasontsteking of preventief is 100ml pure cranberrysap per dag.. geen medicijnen en gedoe..

6 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Gewoon bij de apotheek. Of veenbessensap drinken helpt ook (uricran is op b ...
Klopt, uricran is op basis van veenbessen, maar volgens de uroloog beter uricran nemen ipv veenbessensap aangezien er in uricran een hogere concentratie veenbessen zit en dus beter zal werken. Natuurlijk moet ieder voor zich weten wat ie doet

6 jaar geleden

Ik slik altijd BlaseCare en raad het iedereen aan! Daar zit cranberry en D-Mannose in. Ik slikte het vroeger al en toen ik zwanger werd kreeg ik weer last van blaasontstekingen. Ik heb toen aardig wat van deze pillen genomen en daarna was het over. Nu slik ik elke dag twee pillen als onderhoud en heb sindsdien geen blaasontstekingen meer gehad.

6 jaar geleden

Reactie op Vanessa1979

Klopt, uricran is op basis van veenbessen, maar volgens de uroloog beter ur ...
Oke is goed dankje voor advies moet morgen controlle verloskundig dus als het eens vragen want ze adviseren vitaminen c tablet met citroen in verband in cranberrysap veel suiker zit he daarom ben ik begonnen met vitaminen c tablet

6 jaar geleden

Als ik een blaasontsteking voel opkomen slik ik altijd vitamine C en koop bij de Kruidvat van die cranberry pilletjes. Helpt goed!

6 jaar geleden

Reactie op StrawberryCheesecake

Als ik een blaasontsteking voel opkomen slik ik altijd vitamine C en koop b ...
Ik ben inderdaad van gisteren ook met vitaminen c kauwtabletten begonnen gisteren

6 jaar geleden

Reactie op StrawberryCheesecake

Als ik een blaasontsteking voel opkomen slik ik altijd vitamine C en koop b ...
Zie foto maar boven in

6 jaar geleden

Reactie op Nathalie 22102020

Zie foto maar boven in
Ja die slik ik ook altijd. En dan wel een stuk of 10 per keer, lekker vies haha. Volgens mij 2 keer per dag. Net zo vaak als je die pilletjes moet nemen in ieder geval. Hopelijk zakt het snel weg!

6 jaar geleden

Ik heb vroeger wel vaak blaasontsteking gehad maar dat deed dan ook echt zeer. Ik moet nu tijdens mij zwangerschap wel heel vaak kleine beetjes plassen.. maar ervaar dit niet als blaasontsteking.. wat waren jullie klachten?

6 jaar geleden

Vorige zwangerschap ook om de haverklap blaasontsteking gehad. Deze zwangerschap daarom gelijk begonnen met vitamine C. Blijkbaar helpt het!

6 jaar geleden

Cranberrypilletjes zijn al genoemd. Je kan qua vitamine c beter de timereleased pillen van kruidvat pakken dan die van Roter. Dan kan je lichaam het gelijkmatiger opnemen.

6 jaar geleden

Hoi hoi, al veel reacties lees ik maar ik voeg me er ook nog even bij :). Voor mijn zwangerschap had ik minstens 4 blaasontstekingen per jaar en dat is er nu al helemaal niet beter op geworden.. Wat bij mij heel goed helpt is echt tussen de 3-4L drinken per dag. Tip, ook verstopping kan op den duur blaasontsteking veroorzaken dus houd dat ook goed in de gaten. Wat verder bij mij echt een wondermiddel is, zijn de cranberry capsules van BlaseCare (zit ook vitamine C in). Officieel moet je dat als een kuur in nemen maar ik neem gewoon twee capsules voor het slapen gaan als ik voel dat het er weer aan komt. De volgende ochtend heb ik nergens meer last van. Hoop dat je klachten snel weg trekken!

6 jaar geleden

Ben ik nog een keer met een toevoeging.. Was een keer tijdens de zwangerschap te laat met het innemen van de cranberry capsules. Had toen ook super veel last van steken in mijn buik. Ik voelde het kindje toen ook veel minder, heb het idee dat ze zich ook niet prettig voelen als er iets aan het rommelen is in je buik..

6 jaar geleden

Reactie op josephine123

Ik heb vroeger wel vaak blaasontsteking gehad maar dat deed dan ook echt ze ...
Kleine beetjes plassen is voor mij heel herkenbaar. Ik weet dat het een blaasontsteking is als het branderig voelt en ook pijn doet na het plassen.