51 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het 1x behandeld met de leenarts omdat het niet fris rook. Was wel veel minder daarna. Ze heeft het nu nog steeds, maar stinkt niet meer. Gaat in principe vanzelf over

4 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje heeft het ook. Met name aan de voorkant van z’n haarlijn. Ik smeer het soms in met babyolie en borstel dan wat schilfers weg. In principe zou het ook vanzelf weg moeten gaan, dus ik doe het niet te vaak. Z’n hoofdhuid is volgens mij ook best gevoelig nog.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook op z'n hoofd. Lichte vorm. Ik doe er verder niks aan. Het zou vanzelf moeten verdwijnen, maar hij heeft het eigenlijk al best lang. Geen last en niet stinken. Maar ik lees mee.

4 jaar geleden

Wij gebruiken zarqa haarlotion spray anti berg. Werkt heel snel. Ben dit gaan gebruiken, omdat het heel muf begon te ruiken😕

4 jaar geleden

Hier ook vooral dat t stonk. Twee keer die zalf van dr leenarts erop gesmeerd, kon het er zo afkammen (heerlijk haha). Toen helemaal weg!

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft sinds ze 2 maanden oud was berg. Het werd steeds erger met harde gele plakken op haar hoofd en in de wenkbrauwen. En het stonk! Ik vette het elke dag royaal in met olie maar het hielp niks. Met 3 maanden naar de huisarts geweest omdat het ook ging bloeden.. Uiteraard moet het vanzelf over gaan maar dit was toch wel extreem. Ik was haar haartjes 2x per week met ketoconazol shampoo op recept. Na 3 weken was er plots resultaat zichtbaar en kon ik de gele plakken eraf halen. Nu stinkt ze gelukkig niet meer, ze heeft nog wel veel witte schilfers. Dit zal vast vanzelf weg gaan. Ik heb gelukkig weer een lekker ruikende baby 😊

4 jaar geleden

Even voor de nacht wat baby olie erop deed hier direct wonderen... Nu had ons zoontje het in heel lichte mate en stonk het ook niet, dus misschien bij wat hardnekkige vorm wat vaker insmeren met baby olie.

4 jaar geleden

Ik gebruik baby olie en ga met het zachte baby borsteltje over zijn hoofd heen. Als je alle kanten op borsteld neem je al heel veel mee. Ook wrijf ik tijdens het badderen met een washandje over zijn hoofdje. Ik doe dit regelmatig ondanks dat het er bijna niet meer zit. Berg kan geen kwaad maar als je het niet behandeld kan het heel vervelend worden voor de hoofdhuid, vandaar dat ik dit blijf doen :)

4 jaar geleden

De bergzalf van Drs. Leenarts (te koop bij Etos of online) heeft hier wonderen gedaan. Na 1x gebruiken was het weg! 😊

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft het ook en ik smeer het in met bepanthen baby zalf en daardoor verdwijnt erveel

4 jaar geleden

Hier had ze vanaf een week of 4 heel erg last van berg, echt heel dr hoofdje zat onder, gelukkig had ze geen jeuk en was t niet ontstoken. Goed vet gehouden met babyolie en soms wat vaseline en elke dag een paar keer borstelen. Nu met 15 weken is t bijna helemaal weg.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik smeer het 1 keer per week in met neutral olie voor het slapen gaan dat het snachts goed in kan trekken

4 jaar geleden

Even een nachtje in babyolie zetten en volgende ochtend met een ansichtkaart erover heen gaan,gaat het zo weg.

4 jaar geleden

Mustela, schuimschampoo voor zuigelingen. Melkkorstjes. Doe hier telkens zijn haartjes mee. En korstjes zijn pak minder

4 jaar geleden

Ik smeer het in met olie, zodat het week wordt en daarna spoel ik het onder de douche/in bad uit.

4 jaar geleden

Bergzalf van drLeenstra. Geweldig spul! Ons zoontje had best veel last van berg. 1x gesmeerd, even in laten trekken (tijdens een slaapje), met het kammetje erover en weg is alles. Zijn hoofdje voelde heerlijk zacht daarna en sindsdien geen berg meer gehad. (nu zo'n 6 weken niet)

4 jaar geleden

Reactie op marrutje

Bergzalf van drLeenstra. Geweldig spul! Ons zoontje had best veel last van ...
dr leenarts... Fijn autocorrect... 😏

4 jaar geleden

Ik heb het 1x weggehaald en daarna is het niet meer teruggekomen. Had zijn hoofdje ingesmeerd met wat huidolie, even in laten trekken en dan kun je het er zo “afkrabben” met een kaartje. Hij vond het heerlijk en werd helemaal zen 😅

4 jaar geleden

Onze zoon had ook berg en stonk onwijs. Met het in bad doen zijn haren goed en zachtjes doorkammen, en na het badje olie in zijn haren en nog even doorkammen. Wel paar keer per week herhalen, maar nu geen berg meer en stinkende hoofdhuid!

4 jaar geleden

Insmeren met kokosolie! Werkt echt heel goed