23 Reacties
5 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon moet doen hoe het voor jullie goed voelt en dat je je niet hoeft te vergelijken met hoe anderen het doen. Wij hebben het wel gedaan, maar wel selectief. Maar nogmaals iedereen mag het gewoon op z'n eigen manier doen.
Als ze echt een goede vriendin is kent ze jou door en door en heeft ze er wel begrip voor. Misschien kun je ook benoemen dat je haar teleurstelling wel begrijpt en dat jij het ook erg jammer vindt?
Of je kijkt wat er voor jullie nodig is om het wel goed te laten voelen, zoals een mondkapje, handen wassen?
5 jaar geleden
Het is je eigen keuze en goed recht er zo over te denken. Dan moet ze zich erbij neerleggen.
Persoonlijk vind ik het wat overdreven. Als je vriendin geen klachten heeft zou ik het niet zo erg vinden. Evt. handen /armen laten wassen van te voren.
5 jaar geleden
Wij laten al sinds ze geboren is mensen haar gewoon vasthouden. Alleen moeten ze niet verkouden zijn oid en ook eerst de handen wassen en uiteraard geen kusjes geven. Maar ik zou het zelf wat overdreven vinden om de kleine door niemand te laten vasthouden en vraag me ook erg af wat het zou doen met haar sociale ontwikkeling. Dus vandaar onze keuze.
Wie passen er op jullie kleine? Want als ze naar het kdv gaat snap ik je vriendin wel.
5 jaar geleden
In het begin lieten wij onze zoon alleen vast houden door familie en dan eerst de handen ontsmetten en geen klachten oid. Nu maak ik me er eigenlijk niet zo druk meer om en mogen mensen hem best op schoot hebben als ze maar geen klachten hebben. Maar als jij je daar niet goed bij voelt, moet je dat natuurlijk niet doen. Jou kind dus jou keuze of je vriendin dat nou leuk vind of niet
5 jaar geleden
Reactie op 18okt2020
Wij laten al sinds ze geboren is mensen haar gewoon vasthouden. Alleen moet ...
Ze gaat 2 dagen in de week naar de gastouder en 1 dag naar oma voor de rest houd niemand haar vast en iedereen heeft hier begrip voor behalve zij. Wij willen gewoon de mensen om ons heen beschermen tegen corona zolang ze niet ingeënt zijn.
5 jaar geleden
Reactie op 18okt2020
Wij laten al sinds ze geboren is mensen haar gewoon vasthouden. Alleen moet ...
Op sociaal vlak doet ze het hartstikke goed hoor als mensen komen bij ons lacht ze altijd heel lief maar de mensen dus dat zit wel goed
5 jaar geleden
Reactie op Laddi_angela
Op sociaal vlak doet ze het hartstikke goed hoor als mensen komen bij ons l ...
Gelukkig maar! Dan heeft zij er iig geen hinder van 😊 ik snap dat je jezelf, je gezin en de mensen om je heen wil beschermen maar ze zal waarschijnlijk nog eerder besmet raken door een kindje dan door een volwassenen. En ik zeg niet dat je het anders moet doen hoor want je moet altijd doen waar je je goed bij voelt maar ik denk dat we nu al wel ver genoeg zijn dat mensen met klachten echt niet met jou kleine gaan knuffelen of überhaupt langskomen. En ze zijn toch al in je huis, of jij bij hun.
En hoe ga je het doen als ze naar mensen toe kruipt?
Maar nogmaals jullie moeten doen wat goed voelt voor jullie!
5 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn kan ik je vriendin begrijpen.
Je beste vriendin heeft een kindje. Je bent blij voor haar. Je wilt mee genieten. Je wilt helpen. Je wilt een band op bouwen met haar baby. Alleen dat kan allemaal niet, want je moet waken dat je niet te dichtbij komt. Terwijl een vreemd iemand wel mag knuffelen en kussen met de baby.
De eerste tijd snap ik. Maar hoelang nog? Hoelang is corona er nog? Mag ze de baby pas aanraken als ze 5 jaar is..
Zomaar een aantal gedachten die je beste vriendin kan hebben.
Als iemand in huis is geweest is de corona al overgedragen wat maakt die knuffel dan nog uit denk ik dan. BIj de oppas allemaal kids die om de haverklap verkouden zijn en in de buurt van de baby komen..
Uiteraard blijf jij de moeder en het blijft jullie keuze! Maar denk er goed over na vooral omdat jou beste vriendin een grens aan geeft.
5 jaar geleden
Onze dochter mag bij iedereen.. moet er wel bij zeggen dat wij en mijn ouders corona hadden toen onze dochter 3 maanden was (gecorrigeerd maar 1 maand) ze kreeg toen nog bv dus waarschijnlijk antistoffen voldoende plus dat we denken dat zij het ook heeft gehad. Ze had alleen geen klachten en wij ook vrij weinig. Verder zijn wij ook niet zo bang..
Los van dit alles moet jij doen wat goed voelt voor jullie. Niemand kan daar wat van zeggen.
Je weet wel wat dit betekent voor onze vriendschap... dit kan jij ook tegen haar zeggen als ze geen respect heeft voor jullie keuze.
5 jaar geleden
Jullie zijn de ouders en je moet doen wat zelf goed voelt. Onze vrienden houden wel onze baby vast maar hij gaat ook naar de opvang en wij hebben in maart ook Corona gehad (via mijn werk). Ik snap je vriendin wel en jou ook. Ik denk ook een beetje zo: baby’s en kinderen worden niet gevaccineerd dus die krijgen het vroeg of laat de komende jaren toch wel. Misschien een idee: er zijn nu snel testen te koop waarbij je na 15min uitslag hebt. Misschien voel je je er dan wel prettig bij en zo niet dan niet en dan zou ik het gewoon laten zoals t nu is.
5 jaar geleden
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt; ook iets gelijkaardigs meegemaakt tijdens de zwangerschap...
Corona zorgt, naast de ziekte op zich, jammer genoeg ook voor veel discussies, gemengde emoties en conflicten waar je ze niet verwacht had.
Als je je niet comfortabel voelt bij te veel contact, is dat jouw goed recht (en ook het algemene advies vanuit de gezondheidszorg, ter zijde).
Sommige contacten kun je nu eenmaal niet vermijden, zoals opvang wanneer je zelf moet werken bijvoorbeeld. Andere contacten kan je wel controleren en limiteren en, jammer genoeg, is dit vaak bij de mensen die je het liefste ziet...
Dus ik snap je absoluut. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Toon en vraag respect en hopelijk krijg je dit zelf dan ook, denk ik altijd maar ;-) Sowieso heb jij jezelf dan niets te verwijten en hoef je je niet schuldig te voelen...
Succes!
5 jaar geleden
Reactie op 18okt2020
Even totaal niet gerelateerd aan het bericht maar vond het wel leuk om te z ...
Haha wat grappig ! 😍
5 jaar geleden
Reactie op 18okt2020
Even totaal niet gerelateerd aan het bericht maar vond het wel leuk om te z ...
Ik zat even te spieken en zie dat ze 1 dag schelen ! Onze Nora is van 9 oktober 😊
5 jaar geleden
Als jij er echt bang voor bent. En als zij het zo graag wil. Zou ik haar een zelftest laten doen bij jou thuis. Kwartiertje heb je de uitslag en dan kan je haar best even laten knuffelen met je kleintje denk ik?
Misschien denk ik er ook wel te gemakkelijk over hoor want ook wij hebben gewoon vanaf begin af aan iedereen de kleine vast laten houden.
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Niemand houdt onze baby vast.
Je vraagt je af wat je ermee moet? Nou Heeeelemaal niets.
Idd corona is er nog steeds en mensen zijn nog steeds besmettelijk als ze niet zijn gevaccineerd.
Je moet de vragen omdraaien en vragen of zij wel begrijpt wat dit betekent en waarom ze niet gewoon ook de veiligheid van jullie baby voorop wil plaatsen. Daar gaat het toch om? Ik vind het een vorm van egoïsme en kan me er ontzettend aan ergeren.
Jouw baby, volg jouw intuïtie en doe alleen wat goed voelt.