8 Reacties

4 maanden geleden

Weet je ook waarom hij niet wil poepen? Heeft hij nog wel een luier aan? Mijn zoon is inmiddels al een tijdje plaszindelijk, maar nog niet met poepen. Ik krijg ook niet helder waarom hij niet op de wc wil poepen, hij wil alleen maar in de luier. Maar sinds hij zindelijk is, merk ik wel dat hij zichzelf belemmert met poepen. Hij houdt het wel vrij lang op, poept nu om de dag a 2 dagen. Maar dat spieren aanspannen om niet te poepen ken ik niet van m’n zoon

4 maanden geleden

Geen herkenbare situatie. Wel weet ik dat poepen voor veel kinderen een groot ding kan zijn. Om hem te laten poepen pak je het prima aan naar mijn mening maar hoe je hem zo ver krijgt om het hem op de wc te laten doen vind ik lastig. Misschien een idee om hem mee te nemen als je zelf gaat/moet poepen? Laten zien dat het normaal is, niet eng etc? Wat doe je qua zindelijkheidstraining? Potje of wc? Zelf hadden wij lange tijd een potje in de woonkamer staan waar onze dochter regelmatig op ging zitten voor de lol maar steeds vaker deden wij dan haar broek uit. Tijdens elk verschoon moment zette wij haar ook op het potje. Wanneer we zagen dat ze moest poepen deden we dit ook maar ik kan me voorstellen dat dit bij jullie nogal een strijd kan worden als hij zich zo spant. Anderzijds als jullie hem toch al laten hurken, misschien boven een potje laten hurken? In zijn blote billen? Verder echt even geen ideeën. Wel wens ik jullie veel succes! En uiteindelijk zal het goed komen 😊🌸

4 maanden geleden

Reactie op Dadayla

Geen herkenbare situatie. Wel weet ik dat poepen voor veel kinderen een gro ...
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb beide aangeboden, potje en toilet. En toilet vindt hij niet eng, sinds hij 1,5 jaar is heb ik hem vaak op de toilet laten zitten en dat vond hij prima, leuk en bijzonder. Het gaat bij hem Echt om Het loslaten. Heb het voor nu even losgelaten. We geven geen aandacht aan het poepen en plassen en gaan het even aankijken

4 maanden geleden

Reactie op Pink27

Weet je ook waarom hij niet wil poepen? Heeft hij nog wel een luier aan? Mi ...
Ik denk dat hij het vies vindt, dat zegt hij. En als hij het gedaan heeft is er niets aan de hand. Wilt wel snel een nieuwe luier maar dan is hij weer oke. Hij draagt nog een luier, heb hem een paar keer geen luier om Gedaan maar dan gaat hij niet op het potje of toilet

4 maanden geleden

Reactie op e42

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb beide aangeboden, potje en toilet. En ...
Ik denk dat het goed is dat je het even loslaat ja. Even geen aandacht aan geven en dan later weer oppakken 😊

3 maanden geleden

Allemaal herkenbaar. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen op lactulose. Via de apotheek te halen, zonder recept. Ontlasting blijft soepel waardoor ophouden wel lukt maar poepen geen probleem wordt. Hebben we wel een jaar gegeven. Tussen 3 en 4 jaar. Nu is ze 5 jaar en gaat super

3 maanden geleden

Wij gaan naar de poeppoli in het ziekenhuis vanwege ophoudt gedrag (doet ze al sinds mijn dochter 1,5 was). Hier hebben we ook een boekje behandeld die uitlegt wat er in je buik gebeurd. Net 3 is misschien nog wat jong, maar onze dochter pikte het verhaaltje wel op. Het boekje heet 'Joep moet poepen' en is geschreven door een ziekenhuis. Wie weet een tip om met je zoontje te lezen!

3 maanden geleden

Dat boekje is er ook online (https://issuu.com/amcamsterdam/docs/joep_moet_poepen ), maar hier hielp dat niet helaas (is ruim 3 en snapte de inhoud wel)