7 Reacties

5 maanden geleden

Dat zelf uit bed komen was bij ons de eerste 2 weken hooguit zo. Nu roept ze als ze wakker wordt: mama ik heb goed geslapen. En wacht dan tot ik naar haar kamer kom. Ze loopt nooit te rotzooien of komt eruit en komt naar ons toe. We zijn wel al voor ze 2 werd over naar een peuterbed

5 maanden geleden

Hier ook nog in ledikant. Wij gaan niet over op peuterbed, maar meteen een gewoon bed. Word een stapelbed, want zusje van bijna 2 slaapt ook op de kamer. Dus daarom stellen wij het nog een beetje uit. Komt jullie dochter er nu niet uit dan ? Is proces van loslaten. En ieder doet dat op z鈥檔 eigen tijd 馃槉

VRIEND

5 maanden geleden

Hier slaapt ze ook nog in een ledikant. Zolang ze iedere nacht 14 uur achter elkaar slaap, laten we het lekker zo 馃榾

5 maanden geleden

Mijn dochter is 3. Slaapt al een half jaar in een 1 persoonsbedje. Er zit een zijrekje in dus ze moet moeite doen om er uit te komen. Ze komt er alleen uit als wij het zeggen. Anders blijft ze op bed zitten of roept ze ons. ( We hebben haar 1 week moeten aanleren dat ze met toestemming er uit mag komen).

5 maanden geleden

Onze dochter ligt nu een halfjaar in een peuterbed en ze is er letterlijk nog nooit zelf uitgekomen. Maakte me er ook druk om, maar dus echt voor niks馃槈

5 maanden geleden

Onze zoon slaapt denk ik al bijna een jaar in een groot bed (hebben het peuterbed overgeslagen, vind ik zonde geld). Hij komt er wel eens uit als hij savonds niet wil slapen, maar daar moet je gewoon heel consequent in zijn. Hij doet het nu niet zo vaak meer want hij weet dat het niet mag. Sochtends komt hij er wel uit, maar pas als zijn schaapje wakker is. Hij speelt ook wel soms gewoon alleen op zijn kamer, ook overdag wel. Er kan weinig gebeuren denk ik. Voordeel is wel dat hij denkt dat hij de deur niet open kan krijgen van zijn slaapkamer (klink omhoog), dus hij komt er niet uit als de deur dicht is.

5 maanden geleden

Haha herkenbaar hoor! Onze zoon is net 3 en slaapt ook heerlijk in zijn ledikant (het is wel zo'n grote die kan ombouwen tot peuterbed). Als hij wakker wordt gaat hij spelen tot het lampje groen is (dan mag hij roepen dat hij eruit wil). De rits van zijn slaapzak zit op zijn rug en hij doet geen enkele poging om uit bed te komen. Ook slaapt hij smiddags nog meestal (en soms ligt ie een uur te kletsen in bed) dus heerlijk dat ik even nog tijd voor mezelf heb dan.