5 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje was er ook vroeg bij. Ze wilt heel graag leren dus ik moedig het gewoon aan. Ik laat het verder bij haar, dus als zij erover begint dan stimuleer ik het wel. Ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan. Blijkbaar vind jouw kindje het leuk en wordt ze ook graag uitgedaagd. Jij voelt het beste aan wat jouw dochtertje wilt en blijkbaar is ze lekker leergierig en is ze er ook lekker vroeg bij.

2 jaar geleden

Superknap!! Ik ben daar nog niet zo mee bezig.. Wel met tellen zelf en gaat goed van 1 tot 10 in het Nederlands en in het Fries. Mijn zoontje is nu een week 2.. Hij gaat volgende week voor het eerst naar de peuterspeelzaal.. Mijn zoontje kan wel mega goed dingen onthouden, liedjes, dieren, dierengeluiden, voertuigen, waar de voertuigen horen; land/weg/lucht etc.. Praat echt al hele zinnen, wel Nederlands en Fries door elkaar soms,maar echt heel goed.. Aan de achterkant van de puzzelstukjes weet hij al waar het hoort... kent alle ooms en tantes al bij naam en ook zelfs via fotos van vroeger.. Ik zie hem per dag ontwikkelen.. Vandaag zag ik hem voor het eerst huppelen..🤣

2 jaar geleden

Ja hoor! Wij zijn ook al aan het tellen en benoemen. Onze dochter kan al tot 5 op haar vingers tellen en verder hardop tot 10. We spelen vaak verstoppertje met haar en tellen natuurlijk tot 10 wie niet weg is is gezien. Dat heeft ze over genomen en wij hebben haar daar gewoon in verder gestimuleerd om het verder te ontwikkelen. We zijn er vaak mee bezig maar wel op een leuke speelse manier en heeft ze er geen zin in, ook goed.

2 jaar geleden

Wat geweldig wat ze al kunnen hé! Bij ons is zoontje ook erg fan van tellen en vormen. Kan alle vormen benoemen en tellen tot 15 en deze ook benoemen als hij ze ergens ziet. Ik zou het gewoon leuk blijven benoemen ;)

2 jaar geleden

Onze dochter speelt graag verstoppertje met haar grote zus. Ze telt dan “tot 10”; één, téé, seefe, tieeeeen, kooommm😂 Nee, hier nog totaal geen interesse, ook niet in kleuren overigens. Ik denk overigens wel dat wij er bij de oudste zelf wat bewuster mee bezig waren.