14 Reacties

12 dagen geleden

Bij ons in België beginnen ze al vroeger aan hun schoolcarrière maar blijft een spannende periode he. Wanneer starten ze dan in Nederland? 1 september?

12 dagen geleden

Ik zelf meer! Mijn dochter is er nog niet mee bezig. Maar ik merk wel dat ik wel wat emotioneler ben en opeens besef hoe snel de tijd is gegaan. Alsof ik nu opeens ga terugblikken op de afgelopen 4 jaar. Weet niet of iemand dit herkent? Het is ook mijn enigste. Wie weet in de toekomst maar dat maakt het ook wel emotioneler

12 dagen geleden

Ik ben er heel veel mee bezig. Maar meer omdat nog niet duidelijk is naar wat voor school ze kan gaan. Dus het is bij mij vooral onzekerheid. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er wel klaar voor ben. Al zullen we nog wel een jaar geduld moeten hebben

12 dagen geleden

We hadden het er deze week over in de auto op weg naar de psz. Zegt onze zoon ineens: Mama als ik alle dagen naar de basisschool ga, kom ik dan niet meer thuis? Heb moeten vechten tegen m'n tranen 😭😂. Ik zeg natuurlijk, papa of mama komen jou altijd weer ophalen! 🥹❤️

12 dagen geleden

Hier rondleiding gedaan in januari. Sindsdien is ze al nieuwsgierig. Nu haar nicht deze maand 4 werd is het helemaal een hot item! Als ik naar de basisschool ga…….. is een veelgehoorde start van een zin. Met vervolgens vele vragen over wie er ook is, welke tas ze meeneemt, een broodje daar eten, etc. Ze is er echt al wel klaar voor. Worden nog een paar lange maanden 😉🫢

11 dagen geleden

Hier zijn we er dagelijks mee bezig. En idd de veelgehoorde start van de zin, Als ik naar de basisschool ga.... Onze dochter is er helemaal klaar voor, ze ging liever gisteren nog. Dit komt omdat vele vriendinnetjes van de opvang al langzaam doorstromen en zij achter blijft. Ik ben er ook wel emotioneel over omdat het zo hard gaat! Ze word al 4!! Mijn hart klapt uit elkaar van trots maar soms pink ik een traantje weg omdat ik niet wil dat mijn kleine lieve meisje groot word. Maar toch ook weer wel🤣😒 zoo dubbel. Heb van alle baby,dreumes,peuter fases zo genoten en dat komt nooit meer terug. Ben klaar voor de volgende fases die komen gaan🥹 maar eerst nog ff lekker samen vol genieten deze zomer!!

11 dagen geleden

Ons zoontje is er niet mee bezig en ik benoem het ook bewust niet eerlijk gezegd. Het duurt nog een halfjaar, ik vind dat nog een lange tijd. Het scheelt ook wel dat hij de oudste is in onze familie. Het zal voor z'n broertje wel anders zijn op deze leeftijd 😝

11 dagen geleden

Reactie op Mayo35

Hier zijn we er dagelijks mee bezig. En idd de veelgehoorde start van de zi ...
Ben ik niet de enige;) ik heb ook zo genoten van al die fases maar nu op naar de volgende inderdaad. Fijn dat ze er zo aan toe is! Maar dat dubbele heel herkenbaar. Denk dat dit ook wel het moederschap typeert, rollercoaster aan emotie. Denk ik kon ze maar zo blijven maar ook wel lekker dat je nu wat meer maar kan ondernemen.

9 dagen geleden

Ik ben er al even mee bezig maar dat komt meer omdat mijn dochter uitdagent gedrag vertoont en een ontwikkeling achterstand heeft dus ik weet niet of ze op een normale school kan . Ze staat op een wachtlijst voor een opvang die haar kan helpen met haar uitdagingen dus voor mij is het meer onzekerheid

6 dagen geleden

Reactie op Nickky

We hadden het er deze week over in de auto op weg naar de psz. Zegt onze zo ...
Aaaah zo schattig dit!! Ik snap dat je hiervan je tranen moest bedwingen!!

6 dagen geleden

Reactie op booboo86

Ik ben er al even mee bezig maar dat komt meer omdat mijn dochter uitdagent ...
Aah ook lastig lijkt mij!! Maar wat goed dat jullie er zo vroeg bij zijn en haar de juiste begeleiding kunnen bieden ❤️

6 dagen geleden

Reactie op Died23

Aah ook lastig lijkt mij!! Maar wat goed dat jullie er zo vroeg bij zijn en ...
Ja dat hoor ik vaker en kinderen van die leeftijd zijn makkelijker te sturen als een kind van bv 13 . Daarom schakel ik nu al hulp in want her gaat om haar toekomst

5 dagen geleden

Wij hebben over 2 weekjes de intake gepland staan bij de toekomstige school... heel spannend allemaal maar mn zoontje lijkt er wel aan toe te zijn

één dag geleden

Heel spannend inderdaad! Het scheelt dat zijn 1 jaar oudere broer al gaat en ze samen in een groep gaan komen ☺️ hij is er wel aan toe merk ik, zo ontzettend leergierig! Hij is nu altijd gezellig thuis (is ooit wel naar opvang geweest) maar ga hem wel enorm missen 🥲