54 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Suprise2

Heel erg goed, maar na afloop is hij doodop 😅
Aaah 🥹, hier begin oktober starten

2 maanden geleden

Reactie op Nickky

Aaah 🥹, hier begin oktober starten
Hier ook! 2 oktober, wel vanaf volgende week soms een dag (of 2) in een week wennen.. ben echt best zenuwachtig ervoor.. mijn kleine jongetje 🥹🥹

2 maanden geleden

Hier ook! 2 oktober, wel vanaf volgende week soms een dag (of 2) in een wee ...
Wat ik vooral een moeilijke gedachte vond, was dat ik hem eigenlijk altijd bij me had als ik niet werkte. En nu is dat dan echt voorbij omdat hij naar school gaat. Het is echt een periode die je afsluit. En misschien til ik er wel zwaar aan, maar toch… 😅 Ze worden me veel te snel groot.

2 maanden geleden

Reactie op Suprise2

Wat ik vooral een moeilijke gedachte vond, was dat ik hem eigenlijk altijd ...
Ja inderdaad! Zo gek ook, dan word het echt stil in huis op de schooldagen.. we hebben ook nog een jonger dochtertje, dus ik ben ook heel benieuwd hoe zij erop gaat reageren dat haar grote broer niet meer samen met haar op de opvang is en op vrije dagen samen thuis..

2 maanden geleden

Reactie op Suprise2

Wat ik vooral een moeilijke gedachte vond, was dat ik hem eigenlijk altijd ...
Wat fijn die herkenning... ik heb er laatst hard om moeten huilen! Geen dagen meer vrij samen (behalve studiedag en vakantie)... voelde me ook schuldig dat ik niet naar allemaal leuke plekken ben geweest, toen dat nog kon. (Bij ons voel ik dat nog extremer door verlies in de familie, meerdere miskramen en spannende bevalling van zijn zusje, waardoor er veel tijd "verloren" is gegaan... zo voelt dat nu 😔)

2 maanden geleden

Reactie op LauraLau

Wat fijn die herkenning... ik heb er laatst hard om moeten huilen! Geen dag ...
Ik voel met je mee en het is geen verlorentijd want je kan altijd nog leuke dingen doen als ze thuis zijn en dan ben je er ook meer beweegt mee bezig . Tijd kan je niet terug draaien er alleen van leren ik weet zeker dat kinderen het niet zo ervaren

2 maanden geleden

Ik ben bang dat mijn dochter heel erg aan mijn been gaat hangen bij de eerste keer en niet naar binnen durft. Wij mogen helaas niet mee dus afscheid is op het plein. Iemand nog tips?

2 maanden geleden

Reactie op ennovy-24

Ik ben bang dat mijn dochter heel erg aan mijn been gaat hangen bij de eers ...
Ik mag 2x mee naar binnen en daarna ook afscheid op het plein vind dit echt zo lastig! Moeten die kleine hummels helemaal alleen dat nieuwe gebouw in 😭

2 maanden geleden

Hier nu gisterenochtend van 8.15-11.45 gewend en vandaag om 12.15 weggebracht.. gisteren was hij ónwijs gespannen, vandaag ging het gelukkig een stuk beter! Hij vind het mega leuk ☺️

2 maanden geleden

Reactie op ennovy-24

Ik ben bang dat mijn dochter heel erg aan mijn been gaat hangen bij de eers ...
Hartje op haar hand en hartje op jouw hand tekenen. Als ze daarop drukt, "voel jij dat" en hoeft ze je niet te missen. Dan op het plein allebei een keer op het hartje drukken en dan vooral niet te lang proberen te rekken... hopelijk is dit iets voor jullie!

één maand geleden

Vandaag mocht onze zoon voor het eerst wennen. Behoorlijk gespannen ging hij naar binnen maar hij ontdooide snel... wij in tranen (want hij wordt al zo groot😉..) Komt de leerkracht om 12 uur vertellen dat het goed ging, wij enorm opgelucht... vertelt onze zoon thuis dat ie een baby genoemd is en de kinderen zo groot vond. M'n hart brak 💔 wat kunnen kids soms hart zijn tegen elkaar...

één maand geleden

Reactie op JufJo1

Vandaag mocht onze zoon voor het eerst wennen. Behoorlijk gespannen ging hi ...
Ik schrik ook van die kinderen hoor wat ze tegen elkaar zeggen. Ik was vorige week al chagrijnig op een kind die in groep 2 zat (combi klas) zit naar mijn zoontje te wijzen ; jij zit in groep 1 en ik al in groep 2, ik ben al veel groter en jij bent klein. Ons zoontje bijt gelukkig van zich af maar op zo’n moment heb ik toch een hekel aan kinderen, hij zei het ook niet 1 keer hè maar gewoon 10 keer. Echt vreselijk. Ander kindje die word al gepest (groep 1), word lelijk genoemd etc. Echt zo zielig

één maand geleden

Ik schrik ook van die kinderen hoor wat ze tegen elkaar zeggen. Ik was vori ...
Ik zou hem gewoon steunen hoe vervelend het ook is kinderen zijn hard en hij zal er mee om moeten leren gaan . Mijn dochter zit op judo om die reden ze leren op een speelse manier respect en zelfvertrouwen en als het moet voorzich zelf opkomen

één maand geleden

Op de juiste manier voorzichzelf opkomen he zowel met worden als daden want de wereld is hard en word harder

één maand geleden

Reactie op booboo86

Ik zou hem gewoon steunen hoe vervelend het ook is kinderen zijn hard en hi ...
Jaa ons kindje komt echt wel voor zichzelf op en zegt wat hij denkt maar dat andere kindje is heel timide.. die durft niks te zeggen.

één maand geleden

Jaa ons kindje komt echt wel voor zichzelf op en zegt wat hij denkt maar da ...
Komt echt wel praat er met hem erover

één maand geleden

Vandaag ging ze voor het eerst wennen. Tranen met tuiten bij het afscheid, maar een blij meisje opgehaald! Net bij het naar bed brengen vraagt ze: “Als ik heb geslapen, mag ik dan weer wennen op de basisschool?” Dat vat denk ik haar dag wel samen 😉 Geslaagd dus! Ze was wel echt heel erg moe, vanmiddag voornamelijk op de bank gehangen… Veel indrukken te verwerken denk ik. 😉

één maand geleden

Reactie op Sassiej89

Vandaag ging ze voor het eerst wennen. Tranen met tuiten bij het afscheid, ...
Aaah wat een fijne ervaring ❤️

één maand geleden

Zeker weten! Ik kijk al tegen de wendagen op. Als ik m’n kind 5 minuten niet in zicht heb bij Ballorig of degelijks, word ik al gek. 😛 Niet weten wat mijn kind denkt, voelt of waar hij is of met wie is een no go voor mij….

één maand geleden

Hier gaat m'n zoon lachend en met veel plezier naar de wendagen en is ook even blij als ik hem ophaal. Heb er zelf ook geen traan om gelaten ofzo maar het is denk ik makkelijker als je kind zelf heel blij naar binnen loopt en je vrolijk uitzwaait