6 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter 25/10 heeft dit ook. Slaat, knijpt en en trekt aan haren. Ze houd ook niet van knuffelen. Tegen je aanzitten (haar rug tegen onze borst) wil ze soms maar daar houd het op. Zelfs als ze ziekig is wil ze het niet. Alleen toen ze uit de narcose kwam wilde ze het. Ze zoekt wel op andere manieren contact en genegenheid. Dat is blijkbaar haar manier. Wil niet zeggen dat ik dat knijpen en slaan niet pijnlijk vind. Letterlijk en figuurlijk

3 jaar geleden

Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Loua toont hetzelfde gedrag naast haar genegenheid. Het hoort ook wel bij de leeftijd nu. Ze weten heel goed wat ze wel en niet willen of fijn vinden. Maar kunnen dit niet zeggen natuurlijk. Dit is hun manier van communiceren. Ze kunnen zich nog niet in een ander verplaatsen, ze zien bijvoorbeeld iets wat ze graag willen of juist niet. En dan bam. Heeft iemand een hand in zijn gezicht omdat ze alleen maar gefocust zijn op dat wat in hun hoofd zit. En alles daaromheen moet uit de weg. En ieder kind is anders in affectie tonen, wie weet is het nu niet zo'n knuffelkont. Maar zegt hij straks de hele dag ik hou van je mama

3 jaar geleden

Slaan, bijten hier no go. Ons 13 maand oude kereltje heeft wel eens een veeg willen geven, maar hebben we direct afgekapt. Handje gepakt met een duidelijke 'nee', serieus gezicht. Na 2 tellen ombuigen door met het handje je wang te aaien en dit benoemen 'aaien, ah wat lief' en lachen. Leuke dingen benadrukken, mindere tot op zekere hoogte negeren. Slaan negeren we niet en al gauw stopte hij daarmee. (Tot de volgende dreumes puberfase wrsch).

3 jaar geleden

Hier was het een paar maanden geleden erg. Heel veel slaan. Mocht ze natuurlijk niet ennaltijd haar handen vast gepakt en streng geweest duurde toch wel een tijd. Van 8 maanden tot 11 maanden. Maar het was ook haar affectie, haar enthousiasme, niet wetende dat het pijn doet. Nu is het redelijk over(13 maanden). Ik zei een paar weken terug dat ze niet een knuffelkont was(ze gaf wel kusjes, maar knuffelen was 5 seconden en weer hup verder spelen) nou ze is opeens een ontzettende knuffelaar. Dus misschien komt het bij jullie ook nog.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar hoor! Geen zorgen die van ons is ook super venijnig 🙈Ze slaat met haar handjes in je gezicht om je uit de weg te maaien of trekt heel hard aan m’n haar als ze t ergens niet mee eens is, ze bijt nog niet maar is heel sterk en kan me echt wel pijn doen. Ik weet ook nog niet zo goed op dat geweld te reageren. Ze wordt ook zo intens, eerst moest ik er wel om lachen en in kan ook rustig benoemen dat ik haar frustratie kan begrijpen als iets niet lukt maar ze wordt nog gefrustreerder als ik haar handjes pak om ze uit m’n gezicht te houden bijv maar niets doen kan ook niet wat ze doet t echt hard, dat is niet ok denk ik dan 😬😬😬

2 jaar geleden

Onze dochter beet ons eerst ook! Ik vroeg me af hoe dit kwam! En bedacht me dat wij dit ook bij haar deden in haar voetjes of op haar buikje, zachtjes natuurlijk! ;) daar zijn we mee gestopt en zij bijt is nu ook niet meer! Slaan deed ze eerst ook, nu een stuk minder! We zeggen eerst een beetje boos nee! En pakken haar handje en dan aaien we over ons gezicht met haar handje, en dan zeggen we aaiiii, ja dat is lief!