9 Reacties

één jaar geleden

Gaat die naar de peuterspeelzaal? Ik weet dat het zielig is maar ik denk dat hij er gewoon door heen moet , mijn dochter heeft ook zo gehoest en zolang de longen schoon zijn hoef je geen zorgen te maken zegt mijn huisarts

één jaar geleden

Als het als een zeehond klinkt kan het speudokroep zijn. Dan in de nacht opletten omdat het dan het ergste is of die niet heel benauwd wordt.

één jaar geleden

Hier idem afgelopen nachten.. vorige week vakantie gekregen tis sinds maandag alleen maar ellende. Gister 3u nonstop smachts lopen hoesten dus uiteindelijk HAP gebeld om te horen ja is niet noodzakelijk kijk t maar aan... vannacht was t kleine 1.5u af en aan hoesten koorts is afgezakt godzijdank (ook sinds vorige week maandag) hier helpt zn puffer ook enorm zo blij dat we die toen hebben gekregen...

één jaar geleden

Zodra mijn dochter wat begint te hoesten komen hier de druppels van Tussikind tevoorschijn! 9/10x helpt dit 🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Als het als een zeehond klinkt kan het speudokroep zijn. Dan in de nacht o ...
Pseudokroep komt wel heel vaak "spontaan" opzetten en houd dan een hoest over na de aanval. Denk idd zoals eerder gezegd van het kdv oid, die van mij loopt ook continue met een hoest of snotneus 😅

één jaar geleden

Bij ons heeft het tweeënhalve week geduurd voordat ons zoontje er vanaf was. We hebben het “bestreden” met hoest siroop en paracetamol (2x daags 240mg) Het was echt uitzieken en het was heel zielig. Maar ze kunnen er niets tegen doen. Let alleen op bij benauwdheid. Als hij erin blijft (hebben we ook eens gehad) dan kun je bij de huisarts een injectie met corticosteroïden halen. Maar dit doen ze echt alleen in extreme gevallen.

één jaar geleden

Reactie op Suprise2

Bij ons heeft het tweeënhalve week geduurd voordat ons zoontje er vanaf was ...
Gisteren een maagonderzoek laten doen en is uitgekomen dat hij verborgen reflux heeft en een serieuse ontsteking van zijn slokdarm dus nu maagbeschermers nemen en zijn hoest was meteen voorbij 🤷‍♀️🙈

één jaar geleden

Reactie op Femez2019

Gisteren een maagonderzoek laten doen en is uitgekomen dat hij verborgen re ...
Wauw dat is stiekem best heftig! Je hoort meestal dat reflux weg is na het eerste jaar. Moet hij dit blijven gebruiken of zal de reflux nog weg gaan? Fijn dat de borst over is en dat dit ontdekt is

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Wauw dat is stiekem best heftig! Je hoort meestal dat reflux weg is na het ...
Ja zal hij nu langere tijd moeten nemen vrees ik. En die ontsteking hebben ze een biopsie van genomen en daar weten we binnen 2 weken iets meer van hoe we die moeten gaan behandelen. Ben langs ene kant wel blij dat we nu uitsluitsel hebben. Want blijkbaar zijn verkoudheden en astmahoesten kwamen daar ook van sinds medicatie die hij af en toe nam ook geen puffs meer gebruikt hiervoor. Blijkbaar hangt dat allemaal samen