Ik ben even benieuwd of jullie kind(eren) dit ook wel eens hebben. Onze peuter heeft geregeld blauwe lippen. Dit is niet perse als ze het koud heeft, soms ook wel. Maar laatst had ze het ook toen ze een shirt aan had met lange mouwen, een trui, een spijkerbroek en gewoon lekkere dikke sokken. Wat het aparte is is dat ze het niet snel buiten heeft, a terwijl het daar sneller natuurlijk echt koud is. Soms lijkt het ook bij temperatuur overgangen te zijn. Maar toch zien wij het de laatste tijd steeds vaker. Ook als ze gewoon al langere tijd lekker warm binnen is en genoeg kleding aan heeft.
Is dit iets wat normaal is? Of is dit iets wat wij eens moeten bespreken bij de huisarts?
ik zou dit snel eens bespreken met de huisarts. het kan niks zijn, gewoon even mindere doorbloeding misschien. maar volgens mij kan het ook op een hartafwijking wijzen (zuurstof tekort). dan is ze misschien ook snel buiten adem. ik zou het zekere voor het onzekere nemen en even de huisarts bellen na het weekend.
Ons zoontje heeft dit ook. Hier wel voor de zekerheid mee naar huisarts geweest en nagekeken. Was niks aan de hand. Maar zou zeker even langs huisarts gaan om wat dingen uit te sluiten.
Ik ben niet meer naar de huisarts geweest, omdat een familielid dit herkende bij haar zoontje en wel naar de huisarts is geweest en had verteld dat dit op deze leeftijd vaak inderdaad moeheid is of gewoon een familie kwaaltje, waarbij bij een klein beetje kou al dit soort symptomen ontstaan.
Wij houden het nu even in de gaten en gaan anders voor de zekerheid wel even contact leggen.
Even als vervolg hierop. Wij zijn bij het consultatiebureau geweest en ze hebben haar even helemaal nagekeken en extra naar het hart geluisterd, maar klonk allemaal goed! Waarschijnlijk reageert zij gewoon heel snel op temperatuurs verschillen! 😊