38 Reacties

5 jaar geleden

🙋🏻‍♀️ ik helaas. Ik ben ook verminderd en naar een lichte sigaret. Maar stoppen lukt me helaas niet. Hoezeer ik ook spijt krijg na elke sigaret.

5 jaar geleden

Ik zelf rook niet tijdens de zwangerschap , ik heb wel een vriendin die dit doet ze is wel geminderd maar niet gestopt want ook zij kan dit niet plus dat dit kom haar 3e Zwangerschap is en bij de voorgaande 2 heeft ze ook door gerookt en de eene meid is geboren met 36 weken en de andere meid met 40 weken precies , dus roken wil ook niet altijd wat zeggen over te vroeg geboren kindjes dit gebeurt ook zonder roken , probeer erop te letten en als je dat al doet dan is het goed ☺☺ ik ben ook niet van het veroordelen als iemand rookt tijdens de zwangerschap nee het is niet goed voor de ongeboren baby maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt ♡♡ xxxx

5 jaar geleden

Ik ook , voel me altijd schuldig maar stoppen lukt niet

5 jaar geleden

Helemaal stoppen lukt mij helaas ook niet. Ik heb wel de afspraak dat ik er niet meer dan 3 per dag rook😊 1 ochtend 1 middag en na het avond eten.

5 jaar geleden

Herkenbaar.. als mijn vriend er niet is en ik ben de gehele dag thuis rook ik nauwelijks. En met mooi weer en mensen om me heen schiet het er gauw bij in... ook ik voel me schuldig en denk zonder roken is er ook gewoon. Een leven maar toch blijft die nicotine roepen pfff

5 jaar geleden

Zelf rook ik niet maar ben nu zelf 21 weken zwanger en verwijt het mijn mama nog steeds dat ze rookte en ook nog eens iets dronk toen ze zwanger was van me... Het voelt ergens alsof je niet belangrijk genoeg bent om dit even niet meer te doen of gewoon te stoppen :/ Ik wil jullie nu niet aanvallen hé maar zo hebben jullie ook het standpunt vanuit 'een kind met een rokende mama' 😅

5 jaar geleden

Ik rookte 1 pakje per dag, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik direct gestopt. Hoe moeilijk ook, ik heb filmpjes gezien wat er gebeurd met een baby in de buik tijdens roken en ben hier onwijs van geschrokken. Ik doe het voor ons kleine meisje, en dat helpt me door de moeilijke dagen. Ben 23 weken zwanger, heb t elke dag moeilijk ermee maar ik denk elke dag je doet het voor de gezondheid van je kindje en daar kan geen sigaret tegenop.

5 jaar geleden

Reactie op Sem21

Ik rookte 1 pakje per dag, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik ...
Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Ik ben ook direct gestopt. Terwijl ik ook al 10 jaar lang elke dag een pakje rookte. Je kindje kiest er niet voor, het kan niet alleen leiden tot vroeggeboorte, maar ook later in zijn/haar leven kunnen er dingen ontstaan door het roken. Ik vind het persoonlijk best wel egoïstisch als mensen blijven roken..

5 jaar geleden

Ik vind dit toch moeilijk om te lezen.. Sorry echt.. Maar ik rookte ook. Maar zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt. Je hebt toch zelf in de hand of je ene opsteekt of niet. Is op zo een moment de baby niet zoveel belangrijker? Komaan je kunt dit ook!

5 jaar geleden

Bij de eerste heb ik 2 maanden doorgerookt 2a3 per dag en toen gestopt bij de bevalling zaten er allemaal witte puntjes nicotine op de placenta nog nooit zo schuldig gevoeld dat moet je echt niet willen nu zwanger van de 2 en moeiteloos gestopt en van plan er nu ook na de bevalling af te blijven zoveel beter als je stopt♥️

5 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Zelf rook ik niet maar ben nu zelf 21 weken zwanger en verwijt het mijn mam ...
Mijn moeder rookte gewoon door haar hele zwangerschap met mij en ik verwijt haar niks🤗

5 jaar geleden

Reactie op Mirthe93

Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal. Ik ben ook direct gestopt. Terwijl ik oo ...
Ja ik vind het ook egoistisch inderdaad.. en ik vind, kom op, je kan ALLES. als je iets echt wilt kan je het.. het is je kindje, ik vind het best erg als je door blijft roken. Wat je doet als je kindje is geboren moet je zelf weten maar inderdaad ongeacht of je 2 of 10 sigaretten rookt, je kindje krijgt veel minder zuurstof etc..

5 jaar geleden

Hier het zelfde verhaal hoor... Ieder zijn eigen mening! 2 x 2 weken gestopt geweest maar blijft moeilijk dus nu idd maar minderen. Maar vraag wel weer hulp bij de verloskundige misschien dat die mij erbij kunnen ondersteunen. Misschien een tip?

5 jaar geleden

Ik ben bijna 3 jaar geleden gestopt met roken omdat wij een kinderwens hadden. Nu 24 weken zwanger van de 2e en nog steeds van het roken af gelukkig. Wat mij hielp is vooruit kijken. Eerst is het heel moeilijk om die sigaret niet te roken maar hoe vaker je het NIET doet hoe makkelijker het wordt. Stoppen met roken app helpt ook, dan zie je de vooruitgang. Sterkte dames, het is niet makkelijk maar hoe trots mag je zijn als het lukt. En van het geld dat je bespaart kun je weer mooie spulletjes kopen voor je kindje :)

5 jaar geleden

Ik ben wel gestopt met roken , Direct toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van mijn eerste ( ongepland ) hup gewoon cold turkey gestopt. Daarna nooit meer begonnen en ik was toch een stevige roker. Je moet jezelf echt even een flinke schop onder je kont geven. Waarom kan je niet stoppen ? Ga je dood als je stopt ? Gebeurd er iets ergs met je als je stopt ? Vaak is het grote probleem dat je het gewoon niet graag genoeg wil. Het is slecht voor je kindje, dat is een feit , daar is onderzoek naar gedaan , dat is wetenschappelijk onderbouwd. Reden genoeg om te stoppen , lijkt me. Dit is misschien niet wat je wilt horen , maar het is wel gewoon zo natuurlijk.

5 jaar geleden

Reactie op AmberNevan

Ik ben wel gestopt met roken , Direct toen ik erachter kwam dat ik zwanger ...
Helemaal mee eens!

5 jaar geleden

Ik denk dat de vraag van deze dame niet gesteld is voor al deze onderstaande reacties?? Heel fijn voor je dat het jullie wel gelukt maar dit is toch echt niet tof om zo te reageren? Het is niet voor niks een verslaving hè? TO, waar ben je precies naar op zoek? Onderschat een verslaving niet, zelfstandig van elke verslaving afkomen is ontzettend moeilijk en er zijn ontzettend veel vrouwen die hier veel moeite mee hebben. Die durfen alleen niet zo’n topic te starten door onderstaande reacties. Super moedig dat je toegeeft hier moeite mee te hebben. Heb je contact gehad met je huisarts of verloskundige? Wil je graag gaan stoppen uiteindelijk?

5 jaar geleden

Kom op Elke4. Je kunt het echt. En als het je niet op eigen kracht lukt ga dan alsjeblieft naar de huisarts voor hulp.

5 jaar geleden

Stoppen met roken is hartstikke moeilijk! Het verslavende stofje, de gewenning.... Een kindje krijgen is wel een van de mooiste redenen om te stoppen. Als je dit echt graag wilt, maar het zo niet lukt, zoek dan hulp bij je huisarts of de verloskundige. Helemaal niet gek hoor. Een poging met begeleiding lukt veel vaker. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Cecile85

Ik denk dat de vraag van deze dame niet gesteld is voor al deze onderstaand ...
Wauw, Amen 🙏🏼 Ik denk het zelfde er over. Vind het echt super moedig om deze topic te starten. En ja, ik ben zelf ook (nog) niet gestopt met roken ( ook al durf ik het bijna niet te zeggen)