41 Reacties
5 jaar geleden
Krijgt hij misschien te veel lucht binnen met het drinken van zijn fles. Je hebt hier speciale flessen voor
5 jaar geleden
Reactie op Mariel123
Hij krijgt borstvoeding. Dus geen flesje..
Wij hebben dit ook, lactatiekundige is geweest; melk met toeschieten? Dat is bij mij de oorzaak het gaat veel te snel waardoor die gaat schrokken. Het lijkt nu ook op reflux maar ik voed nu buik op buik dus dat hij van onder aanhapt.( verticaal voedden en zelf ga ik zo plat mogelijk liggen zodat de toestroom minder snel gaat omdat hij tegen de zwaartekracht in moet drinken. Ik weet niet goed hoe ik t moet omschrijven haha hoop dat je hem begrijpt zo haha
5 jaar geleden
Reactie op SJG
Wij hebben dit ook, lactatiekundige is geweest; melk met toeschieten? Dat i ...
Ben benieuwd. Ik ga denk ik morgen de lactatiekundige bellen. Dochtertje drinkt ook met geote schrokken de eerste minuten en het komt volgens mij soms als een plons in haar maag waardoor ze ook veel moet boeren en voeding omhoog komt na lange tijd daarna. Soms komt er ook gewoon een mega voeding terug waardoor ik haar en mezelf volledig moet omkleden. En daarna begint ze weer te sabbelen op haar handen waardoor je het gevoel hebt dat ze weer honger heeft. Dus op de buik voeden kan bij mij mss ook wel helpen. Fijn zo'n forum leer je elke keer nog wat😉
5 jaar geleden
Ik geef ook borstvoeding en mijn zoontje had/heeft hier ook last van, de een hapt simpelweg wat meer lucht mee dan de ander is mij verteld. Wat helpt bij ons is om hem te laten boeren op mn schoot, nadat hij een boertje heeft gelaten (ong. 10 minuten) zet ik hem nog over mn schouder en komen er nog wat boertjes uit. Ik zie ook dat hij opgelucht is als alles eruit is.. misschien het proberen waard?
5 jaar geleden
Weet je wat ik gek vind, bij ons heeft de kraamzorg ons niks geleerd over boertjes na de voeding. We hebben 2 verschillende dames gehad in een week tijd maar niks gehoord over boertjes. Terwijl het zo belangrijk kan zijn! Wij proberen het nu wel iedere keer maar ze boert echt moeilijk/niet 🤔
5 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Weet je wat ik gek vind, bij ons heeft de kraamzorg ons niks geleerd over b ...
Even googlen helpt. Er zijn verschillende technieken. Natuurlijk degene van rechtop tegen je aanhouden en zachtjes ter hoogte van maag op de rug kloppen, maar je kunt ook je kindje even laten ‘zitten’ waardoor een boertje loskomt bijvoorbeeld. Bij sommige babies gaat het op andere manieren makkelijker. Maar het is inderdaad een belangrijk onderdeel van de voedingsroutine.
5 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Dat komt omdat borstkindjes "normaliter" niet hoeven te boeren na het drinken omdat ze volledig vacuüm zuigen en dus geen lucht binnen krijgen.
8jaar geleden moest je juist na iedere voeding laten boeren. 4 jaar geleden moest ze op zij blijven liggen om te boeren. Dus de regels veranderen continue.
Wij geven Tess meestal ook de kans om te boeren. Als ze in diepe slaap is heeft kraamzorg ons geleerd dat je aan de tong kunt zien of ze moet boeren. Mondje iets open maken, als ze met tong klikt zit er een boertje dwars.
5 jaar geleden
Misschien heb je hier nog iets aan... Hier ook altijd nog dwarszittende boertjes met name snachts. Na voeding meteen rechtop laten "hangen" zittend op uiteinde van mijn knieën (dus je handen onder oksels baby). Dan komen er meteen een paar los bij Mick.
Vervolgens als we even hebben gezeten, zeker kwartier nog andere boer houdingen (schouder, zijwaarts, languit over bovenbenen/knieën) komt er niets. Eerder half uur gedaan maar kwam ook niets. Bij wegleggen in bed komt er na enkele minuten of soms wel tien min onrust. Kreunen grommen en armen zwaaien. Dan pak ik hem snel op met zijn gezicht meteen op mijn borst (nekje ter hoogte mijn mijn borsten, ertussen in als het ware) en dan languit met zijn buikje tegen mijn buik. Hij gaat dan meteen soort van zoeken op mijn borst, wild met hoofd draaien. Dan goed rechtop vasthouden met beetje druk. Komen er vaak nog twee boertjes los. En daarna slaapt hij goed.
Ik heb veel aan tips forum gehad dus hopelijk help ik hier ook iemand mee. Hoop ook dat mijn verhaal duidelijk is.
Succes!
5 jaar geleden
Reactie op Loeb89
Hier hetzelfde.. 2 kraamverzorgenden gehad en beiden zeiden niet dat we haar moesten laten boeren. Gek genoeg had mijn dochter er ook pas last van na de kraamweek..
5 jaar geleden
Reactie op Mamauitbreda
Misschien heb je hier nog iets aan... Hier ook altijd nog dwarszittende boe ...
Ja zo doen wij het ook!
Als ze recht zitten, zit er een boer dwars.
Zakken ze als een pudding in elkaar, zijn ze “leeg” dat hebben wij geleerd van de vrouw van het consultatiebureau!