28 Reacties

5 jaar geleden

Oh wat vervelend! Ik hoop dat het snel over gaat voor je. Lijkt me heel pijnlijk! Kan je nu dan nog wel bv geven? Of is het te.pijnlijk?

5 jaar geleden

Oeh sterkte zelf heb ik dat 4 weken geleden gehad 0ok 40 graden koorts je voelt je zo ziek en het is zo pijnlijk. Goed masseren onder de douche en elke keer PCM nemen heeft ter bij mij voor gezorgd dat ik geen kuur hoefde

5 jaar geleden

Ja bv geven is het beste dat je kan doen om het snel te laten genezen, maar idd zeer pijnlijk. En die koorts... pfff zoveel hoofdpijn en duizelig! Enkel met ibuprofen en paracetamol tegelijk zakt de koorts

5 jaar geleden

Heel vervelend ik heb het ook gehad en kon toen direct terrecht bij de fysio voor een ultrageluid behandeling. Die helpen de verstopte ontstoken melk kliertjes weer open te gaan. Misschien een idee? Mijn koorts was toen meteen een stuk minder.. beterschap!!

5 jaar geleden

Veel sterkte. Ik ken het gevoel. Heb je iemand om te helpen met de verzorging van je kinderen? Zodat je goed je rust kan pakken.

5 jaar geleden

Ik weet hoe je je voelt ik had het ook een paar weken terug maar heb er wel 3 dagen voor in het ziekenhuis gelegen was echt goed ziek daarna meteen gestopt met borstvoeding

5 jaar geleden

Reactie op Stephanie3

Ja bv geven is het beste dat je kan doen om het snel te laten genezen, maar ...
Wat ontzettend vervelend! Ik heb het ook gehad, wat een ellende... een goed heet bad nemen en in bad kolven werkte voor mij ook om het goed los te laten komen. Daarna steeg wel de koorts, maar toen zweette ik het er ook goed uit en voelde ik me de volgende ochtend een stuk beter. Goed masseren ook tijdens het kolven. Wb pijnstilling: met ibuprofen zou ik wel een beetje oppassen - hoge doseringen komen ook in je melk en dus bij de baby en daarvoor is het niet zo goed. https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/paracetamol-pijnstillers-zwanger/ In ieder geval veel sterkte! Hopelijk heb je deze dagen een partner en familie/vrienden om je een beetje te ontlasten!

5 jaar geleden

Ik heb het 5 keer gehad (zelfde borst maar steeds andere plek). Ik masseerde steeds met de achterkant van de elektrische tandenborstel, het trillen helpt goed tegen de verstopping. En ik had een warmtecompres. Dit steeds allebei voor de voeding gebruiken/doen, dan was het steeds vrij snel weg. En idd veel paracetamol gebruiken (ik mocht 4x 2 paracetamol per dag, dus elke 6u). Als t binnen 24u niet minder wordt (vooral de koorts) gelijk de huisarts bellen voor een kuur. Je loopt namelijk het risico op een abces, das natuurlijk helemaal vervelend 🙃

5 jaar geleden

En beterschap natuurlijk!!!

5 jaar geleden

Beterschap! Echt wat een ellende borstontstekingen, is voor mij de reden geweest om te stoppen met bv. Kreeg na 2 weken een borstontsteking terwijl mn kleine non stop aan de borst lag, ik was helemaal op, hoge koorts dus moest gelijk aan de antibiotica. Ben toen gaan kolven ipv aanleggen. Na die kuur wou ik gaan afbouwen maar binnen 24 uur na het eindigen van de kuur had ik een nieuwe nog pijnlijkere borstontsteking dus kon gelijk door met de volgende kuur. Toen de huisarts gevraagd om na die kuur gelijk aan de dostinex te gaan, had geen zin in eindeloze ontstekingen

5 jaar geleden

Veel sterkte. Had het 2 weken geleden ook een flinke borstontsteking met 40 graden koorts. Na 3 dagen doodziek zijn ging de kuur eindelijk werken en knapte ik op.

5 jaar geleden

Neem ook ibuprofen in! Is veilig hoor en remt de ontsteking en pijn. 3x daags 400mg is goed!

5 jaar geleden

Reactie op Dfl

Oeh sterkte zelf heb ik dat 4 weken geleden gehad 0ok 40 graden koorts je v ...
Hoelang duurde het (koorts en pijn) voor het verbeterde?

5 jaar geleden

Veel sterkte. Ik ken het gevoel. Heb je iemand om te helpen met de verzorgi ...
Ja gelukkig heb ik de beste partner ter wereld die nu (toevallig) de week tussen kerst en nieuw vrij heeft

5 jaar geleden

Reactie op Dayna94

Ik weet hoe je je voelt ik had het ook een paar weken terug maar heb er wel ...
Oh jee! Ziekenhuis! Had je dan een bacteriële infectie of enkel verstopte melkklier?

5 jaar geleden

Reactie op mamavanleo&emi

Wat ontzettend vervelend! Ik heb het ook gehad, wat een ellende... een goed ...
Kheb inderdaad gelukkig de beste partner ter wereld en familie die eten komt brengen! Tepels doen gewoon veel pijn (ook tijdens kolven) van het frequent aanleggen. Melkproductie is verminderd door ontsteking.

5 jaar geleden

Reactie op loezzzz

Ik heb het 5 keer gehad (zelfde borst maar steeds andere plek). Ik masseerd ...
Kmocht gisteren avond al naar de dokter, en heb anticioticakuuf voorgeschreven gekregen, maar kben bang voor spruw!

5 jaar geleden

Reactie op Jessica1107

Beterschap! Echt wat een ellende borstontstekingen, is voor mij de reden ge ...
Ja dat begrijp ik! Wel zonde dat je daardoor hebt moeten stoppen met bv!

5 jaar geleden

Wat vervelend, beterschap! Ik heb ook een borstontsteking gehad 6 weken geleden. Ik ben op aanraden van de lactatiekundigr lecithine gaan slikken. Dit zorgt ervoor dat je minder snel knobbelvorming krijgt. Daarnaast groene leem gekregen om erop te smeren. Binnen een dag was de koorts en de pijn weg. Nog een dag later was ook de rode vlek weg.

5 jaar geleden

Reactie op Anne0092

Wat vervelend, beterschap! Ik heb ook een borstontsteking gehad 6 weken gel ...
Waw! Wat een geluk. Ik heb van mijn lactatiekundige phytolacca gekregen, en ik leg er gember compressen op. Voorlopig geen beterschap, koorts is wel minder hoog (38,3 deze ochtend) maar pijn is er nog steeds, ook in ribbenkast en oksel. Alsof ik een grote blauwe plek heb daar.