73 Reacties
5 jaar geleden
Hi! Ik ben ook van plan borstvoeding te gaan geven. Ik heb wel flesjes in huis gehaald, zo'n starterset van Dr. Brown, ook één pak flesvoeding van Nutrilon, flesverwarmer en flessensterilisator. Ik weet op voorhand niet of borstvoeding lukt en vond het fijn om dit achter de hand te hebben. Ook denk ik niet dat ik heel lang borstvoeding wil geven, dus dan heb ik alles maar alvast in huis 😊
5 jaar geleden
Van flesjes had ik Philips Avent in huis (uit zo'n cadeaupakket) & Difrax op aanraden van een vriendin. Avent werd hier geweigerd, Difrax werd wel geaccepteerd, dus uiteindelijk wat meer Difrax flesjes bijgekocht.
Een kolf zou je kunnen huren voor de eerste periode, want je weet vooraf niet hoe je productie gaat zijn. Plus ze zijn vrij prijzig, kun je na het huren kijken wat bevalt en er dan altijd nog een aanschaffen.
5 jaar geleden
Ik ben van plan om borstvoeding te geven. Is mijn eerste kindje dus geen idee of het precies klopt wat ik hieronder typ.. Heb wel wat flesjes in cadeau pakketten gekregen maar heb er verder niets voor in huis. Maar wij hebben dan ook niet super veel ruimte thuis. Mocht het toch nodig zijn dan denk ik maar dat de winkels ook na de geboorte nog open zijn. Heb ook wel gehoord dat je met een kolf apparaat moet wachten omdat de vorm van je borsten kan veranderen. Zal je denk ik sws in het begin toch ook niet nodig hebben omdat je dan als het goed is veel bij je kindje bent.
5 jaar geleden
Ik heb een kolf van avent en flesjes van avent natural. Die lijken op de borst zegmaar
5 jaar geleden
Ik heb 1 flesje gekocht op aanraden van de kraamhulp. Ook heb ik een goedkope elektrische kolf aangeschaft. Maar was eigenlijk nog niet nodig.
In principe kolf je in het begin nog niet. Toevallig heb ik gisteren een informatieavond over borstvoeding gehad en daar werd zelfs afgeraden om de 1e 6 weken te kolfen met als doel borstvoeding met de fles te geven.
En begreep ook dat je die weken vaak om de 2 uur voeding geeft, dus tussendoor heb je waarschijnlijk ook weinig zin om te kolven 😂
Wanneer kolven echt niet zou lukken, kun je altijd nog voeding kopen. Maar de 1e dagen is het volgens mij ook vaak even doorzetten en goed leren aanleggen voor grotere kans op succes.
Ik koop zelf dus verder ook nog geen voeding of extra flesjes 😁😊
5 jaar geleden
Ik wil ook graag borstvoeding geven, heb een startersset flesjes van Philips Avent en een elektrische dubbeleborstkolf besteld bij Philips.. ik ben bij Zilveren kruis verzekerd en kreeg daarom een fikse korting. Als je dan ook nog eens aanvullend 2* bent verzekerd krijg je daarnaast nog €75 cashback voor de Borstkolf. In plaats van €289 geloof ik was ik rond de €90 kwijt voor de kolf.
Tip: kijk of je een deel vergoed krijgt via de zorgverzekering
5 jaar geleden
Ik ga ook borstvoeding geven maar heb zelf niks in huis gehaald qua flesjes en/of evt flesvoeding. Met de kraamzorg over gehad en mocht het nodig zijn kan ik altijd een kolfapparaat huren via hun.
Mijn plan is gewoon om het even aan te kijken als de kleine er is en het advies aan te nemen van de kraamverzorgster die me dan zal begeleiden. Mocht het dan alsnog nodig zijn iets extra aan te schaffen is manlief er natuurlijk ook in de eerste periode en kan het allemaal zo gehaald worden.
5 jaar geleden
Ik ga ook borstvoeding geven.
Flesjes hebben we nog niet naar gekeken. Onze 3 meiden hadden alledrie voorkeur voor anderen.
Oudste: avent
2de: diffrax
3de: dr brown.
Denk dat ik van alles 1 flesje haal en kijk wat het beste bevalt met afgekolfde melk.
Kolfapparaten, na er vele geprobeerd te hebben is horigen echt mijn favoriete. Daar kolf ik sneller en meer mee. Binnen 10 min 2 flessen vol.
5 jaar geleden
Reactie op Noorrrr
Ik wil ook graag borstvoeding geven, heb een startersset flesjes van Philip ...
Nog even een aanvulling, een kolf is handig voor als bijvoorbeeld je productie niet op gang wil komen. En de flesjes voor als je een keer de baby ‘achterlaat’ bij een familielid/partner etc dan kan je van te voren kolven en kunnen zij het met de fles geven. Ik wil dus om de baby dit aan te leren straks ook de avonden afgekolfde melk in de fles geven. Scheelt ook heel wat tijd denk ik. Maar wordt mijn eerste, dus even kijken hoe dat loopt..
5 jaar geleden
Ik ga ook borstvoeding geven maar ik heb flesjes gekregen in van die babydozen en heb zelf ook nog in huis gehaald ik moest bij mijn eerste op de 2e dag bijvoeden omdat hij te veel afviel omdat de bv nog op gang moest komen.
Ik heb ook al een kolf in huis omdat ik het wel heel fijn vind om 1 in huis te hebben als het niet lukt dan kan ik gelijk beginnen met kolven.
5 jaar geleden
Reactie op Noorrrr
Nog even een aanvulling, een kolf is handig voor als bijvoorbeeld je produc ...
Dat van die partner / familielid werd mij dus afgeraden. Zeker de 1e 6 weken. Dit omdat sommige babies in de war raken van een fles en dan soms de borst niet meer willen. En daarnaast heeft dat invloed op jouw productie. Tenzij je blijft kolven natuurlijk op die momenten. Na 6 weken zou je wel kunnen gaan starten met flesjes begreep ik.
Moet zelf ook nog even kijken hoe het in de praktijk zal gaan 😁
5 jaar geleden
Ik heb de motor van de kolf geleend van een vriendin. Als bv goed op gang komt schaf ik daarvoor een nieuw setje aan.
Verder heb ik wel een paar flesjes achter de hand. Al is het maar zodat vaders zijn kind af en toe ook kan voeden.
5 jaar geleden
Ons meisje is te vroeg geboren en is nu een paar dagen thuis van neonatologie. Ik geef borstvoeding, ik ging ook dagelijks naar de neo om minstens 5 voedingen borstvoeding te geven. De overige voedingen kreeg ze afgekolfde moedermelk met een flesje. We vinden het wel handig dat ze ook flesjzs drinkt.
Nu thuis is het steeds borstvoeding rechtstreeks van de borst, enkel de voeding voor we gaan slapen doen we met moedermelk in een flesje. We vinden het wel handig dat we eens zien hoeveel ze binnen heeft.
We gebruiken een avent natural flesje en daar heeft ze geen enkel probleem mee
5 jaar geleden
Reactie op Noorrrr
Ik wil ook graag borstvoeding geven, heb een startersset flesjes van Philip ...
Geld die cashback ook voor de avent? Ik zag het namelijk niet op die site staan.