56 Reacties
5 jaar geleden
Voor zo ver ik weet moet je een document van arts naar de ziekenfonds en...hun betalen jou uit
5 jaar geleden
Hello,
Ik denk dat dit afhankelijk van werkgever. Ik werk als vpk in een ziekenhuis en de bedrijfarts zei me dat ik 6 weken voltijds borstvoedingsverlof kon krijgen. Er is nu een nieuwe wetgeving waardoor we 15 weken moederschapsrust hebben postnataal. Ervoor was dit 15weken in totaal en moest je 6 weken prenataal nemen en dan 9 weken postnataal en dan 6 weken borstvoedingsverlof is in totaal 15 weken dat je thuis zou zijn. Met de nieuwe wetgeving weet ik het niet, ik heb gebeld met de mutuateit en hun zeiden mij dat ik dus postnataal 15 weken moederschapsrust zou hebben en dan 6 weken borstvoedingsverlof ik belde met het werk en hun waren er volop mee bezig! Mail gestuurd naar de bedrijfarts wacht op antwoord en hoop dat het 15 weken moederschapsrust is en aansluitend borstvoedingsverlof Xx
5 jaar geleden
Je zou op je werk moeten horen of jij hier recht op hebt. Niet elke werkgever geeft borstvoedingsverlof. In sommige gevallen heb je enkel recht op borstvoedingspauzes. Je laat de effectieve geboortedatum van je kindje weten aan je werkgever en Via je werkgever/arbeidsgeneesheer krijg je een document dat naar de ziekenkas moet. Zij betalen je dan uit. :) zo heb ik het op mijn werk gehoord.
5 jaar geleden
Voor mij is dit ook 5 maanden gerekend vanaf de geboorte van ons zoontje.
5 jaar geleden
Reactie op Norana
Hello,
Ik denk dat dit afhankelijk van werkgever. Ik werk als vpk in een zi ...
15 weken moederschapsrust zou dus echt ideaal zijn vind die 9 weken zo weinig! Ik werk als leidinggevende in de kinderopvang en mag nu niet in contact met de kinderen op de leefgroep maar ondanks dat merk ik wel dat het nog best pittig is nu het vordert en moet nog 2 maanden werken 😫
5 jaar geleden
Reactie op Zahratii
15 weken moederschapsrust zou dus echt ideaal zijn vind die 9 weken zo wein ...