7 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft net na zn 1e verjaardag buisjes gekregen. Hier ook constant oorontstekingen.
Wij moesten ons om 7 uur melden in t ziekenhuis. Onze zoon mocht niets eten of drinken tot de ingreep (hij mocht alleen voor 6 uur nog een beetje water). Dat is natuurlijk lastig uit te leggen aan zo'n kleintje.
Er waren een aantal kindjes die buisjes kregen en/of amandelen geknipt werden. Het was een beetje lopende band werk (sorry, klinkt stom). Mijn vriend is meegegaan naar de narcose en heeft toen even gewacht tot de ingreep klaar was. Dat is echt met 10 minuten gedaan. De narcose was ook snel uitgewerkt. Onze zoon was daarna wel compleet overstuur helaas. Honger, supermoe, veel indrukken. Niet gek natuurlijk. De andere kindjes hadden dat minder, maar die waren ouder dus snapten beter wat er ging gebeuren.
We mochten gelukkig vrij snel daarna naar huis (30-60 minuten later). Onze zoon heeft toen heel lang geslapen en er daarna eigenlijk geen last meer van gehad! Geen zetpil nodig gehad ofzo.
Nu laatst wel weer een oorontsteking gehad maar dat zagen we direct door de troep die uit z'n oortjes liep. Oordruppels gekregen en het was zo over.
Als je nog meer wil weten, vraag het gerust! 😊
2 jaar geleden
Reactie op Hanneke90
Mijn zoontje heeft net na zn 1e verjaardag buisjes gekregen. Hier ook const ...
Hier precies dezelfde ervaring, wij hadden wel het advies gekregen van het ziekenhuis om een uur voor de ingreep een zetpil te geven. Mannetje was niet overstuur na de ingreep maar wel erg moe, maar sinds de buisjes zijn geplaatst, zit mijn kind weer heerlijk in z’n vel.
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft het net na haar eerste verjaardag gehad. En haar neusamandelen verwijderd. Ze is een veel actiever en fitter kindje geworden sindsdien! Ik zou het acuut weer herhalen als het nodig zou zijn.
Een ochtendje in het ziekenhuis: na de narcose even huilen, ijsje eten, en terug naar dr kamer. Een boterham op, water gedronken en we mochten gaan. (Ze had wel diclofinac gekregen tegen de pijn dus ging goed toen. ) maar daarna smiddags thuis leek ze er ook al weinig last meer van te hebben en heeft gewoon lekker in de pyama hier zitten eten en spelen.
Echt een verademing na al die maanden kwakkelen.
2 jaar geleden
Nou vandaag bij de KNO arts geweest! 5 januari gaan de buisjes erin! Erg blij mee dat we uit deze cirkel gaan komen van verkoudheid oorontsteking antibiotica en weer 2 weken beter zijn! Dankjewel voor jullie verhalen,, door jullie en de duidelijke uitleg van de arts zie ik er niet tegenop en ben ik blij dat er buisjes gezet gaan worden!