14 Reacties
2 jaar geleden
Hoe oud is hij? Wat wij doen als mijn dochter begint te jammeren als ze iets niet mag is zeggen: ik snap dat je boos bent, maar toch gaat het niet gebeuren. En dan of wat anders gaan doen, of even negeren. Doen dit nu een tijdje consequent en het drama duurt eigenlijk maar een paar seconden. Ze weet inmiddels dat nee echt nee is en dat ze met jammeren niks gaat bereiken.
Wel wat anders dan gewoon negeren overigens, ik wil niet bij alles zeggen dat er niks is. Voor haar is er namelijk wel iets.
Ik kies wel waar we de strijd over aan ga overigens..
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, zo'n 1,5 a 2 weken nu. Ook inmens honger opeens.
Ze begint nu in de gaten te krijgen dat ze heel dramatisch kan doen (zichzelf achterover gooien, gillen op de grond). Maar dat ik dan niet sneller ga (dit doet ze bijv al als ik brood aan het smeren ben voor haar). Het volume wordt al minder hard.
Maar ja, geduld is er nog niet. Die functie bestaat nog niet in haar hersenen.
Komt ooit wel.
Ik bedenk me maar: haar wereld is zo klein, die stort ook in als ze geen 3e ei krijgt. Wij zouden ook instorten als we geen geld meer hebben om eten voor vanavond te kopen...
Aan ons de taak om ze leren om te gaan met die emoties.
Al kan ik al wel tot 2456 tellen...
2 jaar geleden
Reactie op Zelda91
En de stinkerds snappen ook soms meer dan je denkt heb ik inmiddels geleerd ...
Ik heb haar vanavond maar meegenomen naar de keuken. Laten zien dat de pannen leeg waren (dus geen ei meer).
At daarna gewoon haar bordje met aardappels en groente leeg.
De slimmerik 馃檴
2 jaar geleden
Herkenbaar, mijn dochter 15 maanden heeft ook haar kuren.. ik blijf dan rustig uitleggen waarom het niet mag of kan en wacht tot ze kalmeert en probeer het dan nog eens. Na 2 x wil ze dan nog niet dan gaat ze spelen. Komt ze terug opnieuw proberen en soms moet je hun gewoon even laten uithuilen/schreeuwen whatever ze ook doen. Komt uiteindelijk wel goed!
2 jaar geleden
Mevrouw gaf even een demonstratie van dreumesdrama vanavond hoor... heeft ontdekt dat ze de cornflakes uit de la kan pakken en hier eens rustig uit kan snacken. Laat ik dat nou net een waardeloos idee vinden. Brullen joh en elke keer maar weer proberen. Na 5 keer heeft ze t toch opgegeven en is maar met haar speelgoedkeuken aan de slag gegaan.