Zijn er nog toekomstige mama's die last hebben van constipatie en harde stoelgang?
Het is nu al 4dagen geleden dat ik naar de grote toilet ben knn gaan. De persdrang is er maar door de te harde stoelgang wilt het niet lukken.
Zo dadelijk eens naar de apotheek achter een klein lavement en laat ons hopen dat ik dan verlost ben van dit ambetant gevoel.
Ik heb movicolon zakjes van mijn huisarts gekregen, even met je verloskundige overleggen. Ik krijg er ook hele erge krampen van in mijn buik 😔 door de zakjes kan ik gelukkig weer naar het toilet.
Ik denk dat de meesten hierover kunnen meespreken 🙈 zo’n lavementje doet inderdaad wonderen! Maar ook voldoende vezels eten kan helpen.
Vooral niet te hard persen. Als het komt dan komt het wel.. 😊
Genoeg (water) drinken helpt bij mij ook goed.
Daarnaast zeggen ze dat bewegen (bijvoorbeeld wandelen) ook helpt.
Ik eet tegenwoordig volkoren pasta en rijst ipv 'normale' en probeer veel fruit te eten.
Veel groenten eten en maak bijv een groene smoothie met een schepje psylliumvezels erdoor. Dat werkt erg goed en is veel beter voor je dan al die laxo producten.
Veel vezels eten en veel drinken. De vezels zorgen dat er meer vocht in je stoelgang blijft hangen, en maakt het dus zachter. Als je extra vezels binnen wilt krijgen, kun je, maar volkoren producten, tarwe of haver zemelen toevoegen aan een bakje yoghurt ofzo. Dat is zeg maar het deel van de koren wat er bij wit brood uit gezeefd wordt.
Het schijnt ook te helpen om op het toilet juist naar achteren te leunen in ...
Volgens mij juist niet, optimaal is de hurk positie (wat in veel culturen heel normaal is). Dat kun je bereiken door een krukje voor de wc te zetten en je voeten daarop te steunen.
Ik gebruik sinds de geboorte van mijn eerste kindje probiotica. Mij heeft het goed geholpen. Deze zwangerschap (bijna) geen last van constipatie. Ik slik probiotica tableten en drink molkosan.
Veel vezels eten en veel drinken. De vezels zorgen dat er meer vocht in je ...
Ja dat helpt bij mij ook. Zeker in het begin had ik echt enorm veel last maar door goed op mijn vezels te denken (veel groenten en fruit, extra lijnzaad door de yoghurt en dat soort dingen) + 2,5 liter drinken per dag is het bij mij nu weer vrijwel normaal en kan ik bijna elke dag weer.