284 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ik heb zo om 9:25 me 2de echo in ziekenhuis en wil het mey me gynacoloog oo ...
Ik weet niet in welke winkel je werkt? Ik werk zelf in een drogist en mag zelf iets fabriceren om ons te beschermen

4 jaar geleden

Reactie op ksm85

Ik weet niet in welke winkel je werkt? Ik werk zelf in een drogist en mag z ...
Ik werk bij de aldi. We hebben alleen die poster hangen met 1.5 meter afstand houden wat totaal niet gaat bij de kassa met afrekenen en liefste pinnen maar zoveel oudere mensen die contant betalen en die me handen aan raken en hoesten en proesten zonder hun armen er voor te doen. Zit echt in de frontlinie

4 jaar geleden

Ik ben 11 weken zwanger van een tweeling, ik ben gisteren gebeld door gynaecologie, ze doen zoveel mogelijk de afspraken telefonisch ik zou vamdaag ook voor een echo, helaas is deze uitgesteld tot maandag wat ik erg jammer vind want had echt uitgekeken naar de echo.. ik vind het virus nog al wat..

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ik werk bij de aldi. We hebben alleen die poster hangen met 1.5 meter afsta ...
Ik zou het bespreekbaar maken met je werkgever. Dat je bv. graag handschoenen wil dragen en dat er nog duidelijke wordt gecommuniceerd naar klanten. Desnoods door ze erop aan te spreken (hoesten in elleboog etc).

4 jaar geleden

Reactie op MaRiJe-28

Ik zou het bespreekbaar maken met je werkgever. Dat je bv. graag handschoen ...
Doe ik al hele week.. nogsteeds niks geregeld en overal zijn handschoenen uitverkocht dus ik heb gewoon geen veilig gevoel op werk. Zit nu in wachtkamer gynacoloog dus nu afwachten ga zo ook doorgeven

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Doe ik al hele week.. nogsteeds niks geregeld en overal zijn handschoenen u ...
Wie weet heeft zij nog tips voor je of een adresje waar je nog wel handschoenen kunt kopen. En ik vind dat je mensen best mag aanspreken op het niet hoesten in hun elleboog :)

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ik werk bij de aldi. We hebben alleen die poster hangen met 1.5 meter afsta ...
Daar werk ik ook maar wij dragen achter de kassa handschoenen en krijgen nu net als Ah schermen voor de kassa, we lopen inderdaad meer risico maar wat ik nog wel het meest vervelende vind is de discussie met klanten die er allemaal te licht over denken en complete gezinsuitjes ervan maken

4 jaar geleden

Ik werk als fysio en mag nu mensen naar huis sturen als ze verkouden zijn. Tevens laat ik mensen als ze binnenkomen meteen hun handen wassen en afdrogen met wegwerphanddoekjes. En doe ik de deur open en dicht zodat niemand anders mijn deurklink aanraakt. Tevens zelf een miljoen keer handen wassen. Hopelijk is dit allemaal genoeg.

4 jaar geleden

Alles was goed! Ben vooruit gezet net 11+01 dag en met de tweeling ging alles goed we hoorde vandaag voor het eerst de hartslagjes!😍 Ook gevraagd hoe het zat met coronavirus op werk. En ze zei we vallen niet in een risico groep en omdat er geen cijfers zijn over hoe corona op zwangere vrouwen over gaat kan ze er verder niks over zeggen dus moet ik het zo op die manier aangeven op werk en ga ik dan maar doen voor 10de keer. Ook nergens handschoentjes kunnen vinden dus daar gaat dat beetje veiligheid

4 jaar geleden

Bij ons stond 3 april de termijnecho (11 wkn) gepland. Is verplaatst naar 2 april (ze doen alle echo's op dinsdag en donderdag nu) en ik moet alleen komen, mijn vriend mag helaas niet mee. Begrijpelijk, maar wel erg jammer! Maar ben al lang blij dat de echo door gaat (nu duimen dat dat zo blijft!). Sterkte allemaal! 💪

4 jaar geleden

Hier ook net gebeld partner mag niet mee naar de echo 😥, logisch dan maar videobellen gelukkig kan dat in deze tijd 🥰

4 jaar geleden

Videobellen is een uitkomst mijn man woont in het buitenland dan heb je het gevoel toch dat hij er bij is. alleen het samen doen is toch wel leuker maar gelukkig is het mogelijk

4 jaar geleden

In Engeland is nu officieel uitgesproken dat zwangeren onder de risicogroep vallen! En hier nog steeds niet.. https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/breaking-coronavirus-pregnant-women-told-21703027?utm_source=linkCopy&utm_medium=social&utm_campaign=sharebar

4 jaar geleden

Toch blij dat ik nu niet moet bevallen..

4 jaar geleden

Reactie op tyty90

In Engeland is nu officieel uitgesproken dat zwangeren onder de risicogroep ...
Dat is toch ook raar.... Zijn er nu wel of niet een risico geval? 😕

4 jaar geleden

Dat is toch ook raar.... Zijn er nu wel of niet een risico geval? 😕
Ik denk, maar weet dat niet zeker natuurlijk, dat de maatregelen in Engeland minder streng zijn en je daardoor ook meer kans loopt om besmet te geraken omdat ze gaan voor volksimmunitiet. Dus 60% van de bevolking laten besmetten. Bij ons worden maatregelen getroffen om het aantal besmettingen te vermijden,dus loop je sowieso minder risico om besmet te geraken.

4 jaar geleden

Reactie op Joyce182

Ik werk als fysio en mag nu mensen naar huis sturen als ze verkouden zijn. ...
Ik ben ook fysiotherapeut en doe eigenlijk alleen oefentherapie en hanteer dus 1,5 meter afstand. Hoe doe jij dat? Behandel je als je dat überhaupt doet nog hands-on. Ik mag vanaf vandaag gelukkig thuis blijven want het is heel rustig op de praktijk.

4 jaar geleden

Ik ben ook fysiotherapeut en doe eigenlijk alleen oefentherapie en hanteer ...
Ja behandel nog gewoon ook hands on. Laat mensen dus wel meteen handen wassen en naderhand alles ontsmetten met reinigingsmiddel. Dus hoop zo wel gewoon fit te blijven. Is al wel een stuk rustiger op de praktijk en we proberen ook gewoon heel duidelijk te communiceren dat als je ook maar iets van verkoudheid achtigs hebt je thuis moet blijven.

4 jaar geleden

Ik kwam dit net nog tegen: https://www.ikbenzwanger.com/wat-als-ik-het-coronavirus-krijg-terwijl-ik-zwanger-ben.php

4 jaar geleden

https://www.ikbenzwanger.com/voor-al-onze-zwangere-zorgverleners.php?utm_sq=gczntd9owy Interessant artikel!